Diksa : Heti webcast magyarzatok 5 |
Heti webcast magyarzatok 5
2013.04.22. 17:40
-
1.. Felttel nlkli rm s szeretet
-
2 A Felbredett szmra semmi nem szemlyes
-
3. A nyugodt s a nyugtalan elme
-
4. A szabad vlasztsrl (nagyon fontos tants)
1.
A felbredett szeretete s rme felttel nlkli.
A nem felbredett szeretete s rme felttelhez kttt.
Ha nem vagy felbredett, vagy felbredett llapotokat tapasztalsz, fkuszlj a tants msodik felre. Nhny pldval bemutatjuk mindkt llapotot.
Ha elmlkedtl a tantsrl a ht folyamn, lehetsges, hogy jl megrtetted azt s ttrsekben is volt rszed.
Hvd meg Sri AmmaBhagavan jelenltt s imdkozz ldsrt, hogy megrthesd a tantst s hogy a tants a sajt igazsgodd vljk.
Sri Bhagavan azt mondja: „A felbredett szeretete s rme felttel nlkli. A nem felbredett szeretete s rme felttelhez kttt.”
Mi a felttel nlkli szeretet s rm? Miben klnbzik ez a felttelhez kttt szeretettl s rmtl?
Elszr rtsd meg, hogy a szeretet felttel nlkli, klnben nem hvhat igazi szeretetnek. A nem felbredett emberek ltal megtapasztalt szeretet felttelhez kttt. Ez azt jelenti, hogy az ltalad fellltott felttelek alapjn szeretsz valakit. Ha pl. az apd sok szeretetet ad neked, akkor szeretetet rzel irnta, msklnben megbntdsz s nem szereted.
Ha az apd iskolztatott, ugyanolyan fontosknt kezelt Tged s testvreid, tmogatott pnzzel, a tanulsban, ltzkdsben s teljestette vgyaidat, akkor azt mondod: „Az apm egy csods, nagyon szeretetremlt s kedves ember. Annyira szeretem.”
Ha egy nap azt mondja, hogy nem tud megadni valamit, amire vgysz, vagy nem akar segteni, akkor nem teljesti azokat a feltteleket, amiket fellltottl vele szemben apaknt. Ekkor megbntva rzed magad.
A trsadalom megtantott Neked nhny koncepcit s alapelvet, hogy egy apnak milyennek kell lennie. Ha eltr ezektl a szablyoktl, akkor gy rzed, nem megfelel apa vagy nem szeret apa. Ez azt jelenti, hogy a szereteted felttelhez kttt, mivel fgg azoktl a felttelektl s szablyoktl, amelyeket Te alkottl magadnak, vagy amelyeket a trsadalom alkotott s Te egyszeren kveted ket. gy csak akkor fogod szeretni az desapd, ha a vgyaidat teljesti s megfelel azoknak a feltteleknek, amelyeket fellltottl vele szemben.
Most pedig vegyl pldkat, hogy miknt volt a szereteted felttelhez kttt. Ahhoz, hogy ezt megtedd, nagy btorsg, szintesg s hit szksges. Nagyon nagy btorsgot ignyel elfogadni, hogy a szereteted felttelhez kttt s nem felttel nlkli.
Lgy btor s nzz r ezekre a pldkra, klnben beragadsz s azt mondod: „Nem, az n szeretetem felttel nlkli az apm fel”.
Ez a ragaszkodsaidbl ered, mert annyira ragaszkodsz, hogy nem akarod megltni, hogy a szereteted felttelhez kttt. Folyamatosan abban a hitben lsz, hogy a szereteted felttel nlkli. Ebben az esetben sosem leszel kpes rltni, hogy a szereteted mennyire felttelhez kttt s nem tudod majd a felttel nlkli szeretetet vlasztani.
Most pedig menjnk tovbb a felttel nlkli szeretethez. Lttuk milyen az, amikor a szeretet felttelhez kttt. De akkor milyen a felttel nlkli szeretet? Nincsenek felttelek egyltaln s folyamatosan ezt a szeretetet tapasztalod. Ez nem csak szeretet az apd irnt, hanem szeretet minden s brmi irnt. Csak tapasztalod ezt az llapotot, tapasztalod a felttel nlkli szeretetet minden pillanatban.
Ez trtnik egy felbredett emberrel, mert a felbredett ember nem koncepcik szerint l. Csak tapasztalja, „ami van”.
Ez az „ami van” a felttel nlkli szeretet. Amikor az elme mkdse megll, felttel nlkli szeretetet tapasztalsz, amikor nincs tlkezs s kpes vagy megltni, ami bell trtnik.
Ekkor nagyszer szeretetet s rmet tapasztalsz. A nagyszer szt hasznlom, mert pp ezt a nagyszersget rzed ebben az rzsben s ez a nagyszersg azrt van, mert felttel nlkli. Minden ember erre trekszik. A felttel nlkli szeretetre munkn keresztl trekszik. Ha nagyon jl dolgozik, akkor az emberek megdicsrik. Ha dolgozik, megfeledkezik a felttelhez kttt szeretetrl s megprblja annyira felttel nlkliv tenni, amennyire csak lehetsges.
De a sajt erfeszts nem adja meg a felttel nlkli szeretet llapott. Ennek meg kell adatnia. Szksges az isteni kegyelem, amely ltal az elme lecsatlakozik s felbredett vlsz. Mukthv (felbredett lnny) vlsz. Amikor ez megtrtnik, amit tapasztalsz, a felttel nlkli szeretet, mert nincs ott a „Te”. Mindaddig, amg az „n” ott van, a felttel nlkli szeretetet befedi egy hj, mint egy kkusz, ami nagyon tiszta bell, de befedi egy kemny hj.
A hj nem engedi, hogy a felttel nlkli szeretetet tapasztald. A felttel nlkli szeretet nem jn vagy rdtr. Ez mindig ott van, napi 24 rban. Mgsem vagy kpes megtapasztalni a felttel nlkli szeretetet, mert elfedi az „n”. Elmlkedj ezen.
Pldul, ha valakinek van egy aranygmbje s belemerti egy vdr tehntrgyba, majd kiveszi, nem fogod ltni, hogy aranybl van. Csak azt gondolnd, hogy ez egy gmbnyi tehntrgya s eldobnd. Csak ha megmosod, akkor ltod az aranyat ragyogni s az aranygmbt, amely mindig is ott volt a trgya alatt.
A felttel nlkli szeretet mindig is ott van, de nem vagy kpes megtapasztalni ezt, mert legyzi az „n”, amely llandan azon gondolkodik, hogyan profitljon. Nagyon sok a felfogs s a koncepci.
Az elme a problmagyrt. Ez a tehntrgya. Ahogy a tehntrgya eltnik az aranygmbrl, az elme lecsatlakozik, s amit tapasztalsz, felttel nlkli szeretet s rm.
Szletsedtl kezdve egsz leteden t keresed, hogy megtapasztalhasd a felttel nlkli szeretetet s rmet. De Te az desanydban prbltad megltni a felttel nlkli szeretetet.
Amikor az desanyd sok szeretetet ad, akkor gy rzed, hogy megkaptad ezt. De ha ezt a szeretetet nem kapod meg, akkor megbntva rzed magad. gy a szeretet felttelhez kttt vlik.
Mondjuk desanyd nagyon sokat trdtt veled, de hirtelen a munkja miatt vagy valaki betegsge miatt, ez a szeretet msra irnyul, msra figyel s Te vesztesget rzel. Ez az, amikor meg kell ltnod, hogy a szereteted feltteles.
Ha a szeretet nem jn, akkor megbntdsz. Ez a felttelhez kttt szeretet. Csak a felttelhez kttt szeretet okoz szenvedst. A felttel nlkli szeretet nem okoz szenvedst, mert nincs felttele. Ha felbredett vagy mindig ezt a szeretetet tapasztalod, mert nincs ott az „n”. Amikor nincs „n”, nincs nzs. Elmlkedj ezen.
Amikor elmlkedsz, ttrseket rsz el. Imdkozz ezrt a felttel nlkli szeretetrt s rmrt a webcast eltt.
Megnztk hogyan tapasztalja a feltteles szeretet s rmet egy nem felbredett egyn. Ez az rm bizonyos felttelekhez kttt. Krlek csukd be a szemed s elmlkedj ezen 2-5 percig. Ezutn folytasd az elmlkedst a ht folyamn, hogy mennyire felttelekhez kttt a szereteted s hogyan trekszel a felttel nlkli szeretetre.
Az e heti tantst Bhagavan hangjn itt hallgathatod meg:
http://www.onenessuniversity.org/index.php/webcasts/weekly-webcast-teachings
Emlkezz: annak rdekben, hogy megtapasztalhasd a felttel nlkli szeretetet s rmet, felbredett kell vlnod s meg kell kapnod Sri Bhagavan ldst a heti webcast folyamn. Ha nem vagy felbredett vagy felbredett llapotokat tapasztalsz, csak nzd meg a pldkat, hogy hogyan tapasztalod a felttelhez kttt szeretetet s rmet az letedben. Ezt kell tenned a webcast eltt. Azok, akik felbredettek, kezdjk el alkalmazni az e heti tantst, hogy az az igazsgukk vljon. Ekkor nagyon gyorsan fogtok fejldni. Azok, akik nem teszik ezt, lassabb temben fognak fejldni. Szval lgy elktelezett ezzel a tevkenysggel. Ez most rajtad mlik.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2
A felbredett szmra semmi sem szemlyes.
A nem felbredett mindent szemlyesnek vesz.
Ha nem vagy felbredett, vagy felbredett llapotokat tapasztalsz, fkuszlj a tants nem felbredettekrl szl rszre. Mindkt llapotra nhny pldt nyjtunk, hogy segtsen neked.
Kezdjk a felbredett elmjnek llapotval. Nincs ott szemly vagy nincs n. Nincs meg benne a klnvlasztdott lt rzse, hisz nincs ott. Szval, ami ott van, az ott van. Ennyi az egsz.
Ez azt jelenti, hogy ha nzi az asztalt, akkor csak az asztalt nzi. Ha nzi a kzlekedsi lmpa zld fnyt, akkor csak nzi s tapasztalja a zld fnyt teljesen.
Ez nem azt jelenti, hogy valban figyel. Ez csak egy fny, s tapasztalja ezt teljesen. Nincs tapasztal, aki tapasztalja. Csak a tapasztals van. Nincs ott tapasztal. Nincs tapasztalt. Csak a tapasztals van. Mr csak egy figyel van, s figyel.
Aztn a figyelme msra helyezdik, amit megtapasztal. Betesz egy darab gymlcst a szjba, s megtapasztalja a gymlcst. Nincs kommentr. Csak a tapasztals van s az lvezet, szeretet, csend, boldogsg, elragadtats. Szval ez a felbredett egyn llapota.
Semmit nem vesz szemlyesnek, mert nincs ott szemly egyltaln. gy nincs ott a tulajdonls rzse.
Krdezheted, hogy ha ez a helyzet, akkor mi van a vagyonval? Mi van a kocsijval, szmtgpvel, knyveivel, mobiltelefonjval, stb.? Ha nincs meg a tulajdonls rzse benne, akkor mirt nem hagyja el ezeket? ppen ellenkezleg, a memrija hibtlan s teljesen intelligens. tudja, hogy az gynevezett tulajdonosa ezeknek, s nem hagyja el ket.
Tudatban van, hogy ha elhagyja ezeket a dolgokat, akkor nem lesznek meg azok az elnyk szmra, amit ezek nyjtanak neki. Ez az oka, hogy megtartja ezeket a dolgokat. Azonban, az „enym” rzs nincs ott. Az „enym” rzs: szenveds, s ez nincs neki.
Mivel nincs az n jelen, ezrt nincs szenveds. Tegyk fel, hogy a mobiltelefon elveszik. azt fogja rezni, hogy ez csak elment, mivel nincs szemlyes azonosts a mobiltelefonnal s nmagval.
Ezzel ellenttben a nem felbredett mindent szemlyesnek vesz. A mobiltelefon az enym. A kocsi az enym. Minden az enym, mg ha valjban nem is. Nem te gyrtottad az autt, s nem te szerelted ssze a rszeit, de te mgis gy rzed, hogy a tid. Azonosulsz vele. Ez egy bonyolult folyamat az agyban, mely azt az rzst kelti, hogy ez a tid, akkor is ha nem.
Vegynk pldul kt embert, s az egyiket hvjuk „A”-nak a msikat „B”-nek. A eladott egy ingatlant B-nek. Alrtk a megllapodst, s nyilvntartsba vettk a tulajdonos vltst. Minden teljesen ksz, s B most az ingatlan tulajdonosa.
Egy perccel az elads utn fldrengs trtnik, s az ingatlan megsemmisl. B, aki mg csak most vette meg az ingatlant, szvrohamot kap, annyira ideges lesz, ahogyan belegondol, hogy milyen kemnyen dolgozott, hogy pnzt keressen, s megvehesse az ingatlant, s most hirtelen leromboldott.
Azonban A nagyon boldog, s megkszni Istennek, hogy megmentette t a fldrengstl. Arra gondol, hogy ha csak egy percet is kslekedtek volna, akkor most lenne az, aki elvesztette volna az ingatlant. Ehelyett pnzt kapott az ingatlanrt, holott az mr nem ltezik.
Tegyk fel, hogy nhny perccel ksbb valaki rkezik az gyvdi irodbl s azt mondja B-nek, hogy az alrs nem teljes, gy az ads-vtel nem rvnyes. Most B az, aki nagyon boldognak rzi magt, hogy az ads-vtel nem trtnt meg, s A az, aki ideges s szenved.
Hogy ppensggel mi is trtnt? Az ingatlan leromboldott. A s B is ideges, jllehet, k nem kapcsoldnak fiziklisan, de el vannak szeparlva. Mindez egy kpzeletbeli n vagy egy kpzeletbeli azonosuls miatt az ingatlan fel, ahol a szemly gy rzi, hogy az az v.
Ez az, ahogyan minden nem felbredett ember szemlyesnek veszi a dolgokat. gy rzi, mintha az v lenne.
Most mi nem azt mondjuk, hogy ne legyen tulajdonod. Minden gyakorlati clra ez a te tulajdonod. Ez a te szmtgped. A ruhid. Ez a gyakorlati cl, hogy elkerljk a tilosban jrst s a trsadalmi koszt. De nem a tulajdonodnak kne hasznlnia tged olyan szinten, ami kros az egszsgedre s elmdre, mivel annyi stresszt okoz szmodra.
Egy felbredett szemly nagyon eltren ltja a dolgokat s nagyon eltren tapasztalja az letet, ahol nincs jelen szemly, ott van minden, s mindent gy tapasztal, ahogy az van.
Ha az ingatlan leromboldott, neki nincs problmja. csak tudja, hogy ha az ingatlan ott lenne, eladhatta volna. nem trstja nmagt valami mssal.
A nem felbredett szemly szenved az nje miatt. A felbredett szemly szabad az ntl, s mindig rmben, boldogsgban, ldsban s elragadtatsban van.
Egy msik plda lehet, hogy ha kt ember nevet, s tged nznek. Te fjdalmat s dht rzel. Ltod, hogy beszlgetnek, rd nznek, s nevetnek. Szemlyesnek fogod venni, s megsrtdsz. Egy id utn megtudod, hogy valami msrl beszltek, s egy viccen nevettek, nem rajtad. Azonban te szemlyesnek vetted a dolgot, hogy rajtad nevettek. gy te szenvedtl.
Ahogy a fenti plda is mutatja, szmtalan dolog lehet, amit szemlyesnek veszel, mint ahogy ms szemlyek problmit is a sajtunkknt vesszk. Ez stresszt teremt benned. Taln k nem is annyira idegesek a sajt problmjuk miatt, mint amennyire te ideges lettl az problmjuk miatt.
Nha lehet hallani, hogy az egyik hzastrs azt mondja a msik hzastrsnak, hogy ne hozd haza ms emberek problmjt az otthonunkba. Vagy ne vedd ms emberek problmit annyira komolyan, s ne akarj msokon annyira segteni. Azt mondjk a hzastrsaiknak, hogy ehelyett fkuszljanak a sajt csaldjukra.
Te szemlyesnek veszel dolgokat, mert jelen van az n. Nagyon fontos, hogy szemlld a tantst, s lsd meg, hogy hnyszor veszel szemlyesnek dolgokat. Ez az, ahogyan megtudhatod, hogy nem vagy mg felbredett. Minden, amit tehetsz, hogy figyelsz anlkl, hogy vltoztatni prblnl.
Ha nem vagy felbredett, nem lenne hasznos szmodra, hogy megprbld abbahagyni, hogy szemlyesen magadra vedd a dolgokat. Ez hiba lenne. Egyszeren nzd, hogy hogy veszel szemlyesnek dolgokat. Bhagavan nem azt mondja, hogy vltoztass, hanem azt, hogy csak figyeld meg, te hogyan veszed szemlyesnek a dolgokat, amikor deeksht fogadsz tle a heti webcaston.
Ha felbredett vagy, ltni fogod, hogy a felbredett szemly nz, s nem vesz szemlyesnek semmit. „A felbredett szemly szmra semmi sem szemlyes.”. Fogadj deeksht Sri Bhagavan webcastjn, hogy mlyljn az llapotod, s emelkedjen a tudatossgod.
Az e heti tantst Bhagavan hangjn itt hallgathatod meg:
http://www.onenessuniversity.org/index.php/webcasts/weekly-webcast-teachings
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.
A felbredett elmje nyugodt.
A nem felbredett elmje nyugtalan.
Bhagavan azt mondja, hogy fkuszlj a tants msodik felre, ha nem vagy felbredett. Kezdjk ezzel. A nem felbredett elmje nyugtalan.
Lthatjuk, hogy mennyire igaz, hogy az elme folyamatosan beszl. Sok gondolat jn. A gondolatok egy felbredett egyn szmra is ramolnak. De az esetben nincsen nyugtalansg vagy konfliktus azokkal a gondolatokkal.
Tegyk fel, hogy van egy fltkeny gondolatod. Konfliktusba kerlsz magaddal azt gondolva, hogy neked nem kne ezt gondolnod. Ez az, amikor srlds trtnik. Ha kett van, harc van. Amikor harc van, energia-vesztesg van. Amikor energia-vesztesg van, akkor szenveds az eredmny.
Pldul, ha ltsz egy gynyr hzat, jhet a gondolat: „Brcsak lenne egy ilyen hzam.” Ezutn jn a fltkeny gondolat, s ezt gondolod: „Ez a hz jobb, mint az n hzam.” A kvetkez pedig, hogy azt gondolod, ez nem egy helyes gondolat.
Valjban semmi rossz nincs ezzel a gondolattal. Nincs kontrollod a gondolatok felett. Szval az ilyen gondolatok jnni fognak.
Az egy vgy, ha azt gondolod, hogy „Brcsak lenne egy ilyen hzam.”. Ez a gondolat nmagban nem problma. Ha a vgy teljesl, te nvekedni/emelkedni fogsz. Nincs semmi rossz ebben a gondolatban. De akkor azt mondod, hogy „Nem kellene fltkenynek lennem.”. s ezt azrt mondod, mert az apd s a nagyapd arra tantott, hogy ne lgy fltkeny, mint ahogy a bartaid s a tanraid is erre tantottak.
A trsadalom azt mondja neked, hogy ne lgy fltkeny, s te megprblod meglltani, hogy fltkeny gondolataid legyenek. Nyugtalan leszel, s kzdeni fogsz, mert megprblod meglltani ezt a gondolatot.
Nyugtalan vagy, mert a trsadalom bizonyos elveket adott neked, s te megprblod bizonytani, hogy kvetni tudod ezeket az elveket. Ebben a nagy prblkozsban van ott a kzdelem. A prblkozs maga nem vezet tged kzdelemhez. De maga a prblkozs menete a kzdelem. Ez az, amit meg kell rtened. Ez az, amikor nyugtalann vlsz.
Ha nem rted meg tisztn Bhagavan tantsait, akkor flre fogod rteni ket, s sszezavarodsz. Mg a felbreds utn is lesznek ilyen gondolataid. Ezek jnni fognak mg. Bhagavan nem mondta, hogy nem fognak jnni. Jnni fognak, de kpes leszel ltni ket, s nem leszel konfliktusban s nyugtalansgban.
A felbredett elmje nyugodt. Mit is jelent ez? Ez azt jelenti, hogy csak nzi a gondolatokat, de nem prblja megvltoztatni ket. A nem felbredett megprblja megvltoztatni a gondolatokat, s ebben a prblkozsban, hogy megvltoztassa ket, nyugtalann vlik, s ltrejn a konfliktus.
Hasonlkppen, tegyk fel, lesz egy haragos gondolatod. Megprblsz vget vetni a haragnak. Bnsnek rzed magad, s kzdesz, mert nem sikerl meglltani a gondolatot. Ez olyan, mintha te egy hangya lennl, a haragos gondolatod pedig egy elefnt. Hogyan is harcolhatna egy hangya egy elefnttal?
Nem tudod meglltani a gondolatot. Hangyaknt te tl gyenge vagy, hogy ezt megtedd, mert a gondolat egy elmbl, az si elmbl jn. Ez a kollektv elme. Ez egy gyjtemnye az univerzumban lv sszes gondolatnak. Ez egy cen. Hogyan is kzdhetnl maga az cen ellen? Te egy csepp vagy az cenban. Ez egy nagyon bonyolult s szinte lehetetlen feladat.
Akkor mit is kellene tenned? Te csak nzd a gondolatokat, ahogyan folynak.
Meg tudsz vltoztatni egy filmet, amit mr leforgattak, megvgtak, s bemutattak? Nem tudod megvltoztatni a trtnett, akkor sem, ha nem tetszik. Tegyk fel, hogy nzel egy filmet, s annak tragikus vge van. A vgn a hs s a hsn nem tallkoznak, sztvlnak. Fjdalmat rzel. Nem szeretnd, hogy gy vgzdjn. Ehelyett boldog befejezst kvnsz. Meg tudod vltoztatni a filmet? Nem. A film mr elkszlt, s bemutattk.
Ugyangy ezek a gondolatok is kszen vannak, s nincs hatalmad felettk. Mit tehetsz? A legjobb, amit tehetsz, hogy nzed ket. Amikor te figyeled ket, igazi rm jelenik meg, mert nem prblod meg megvltoztatni ket, csak egyszeren figyeled azt, „amik”. Ekkor az elmd lenyugszik.
Ez a Felbredett Egynnl termszetesen trtnik. A nem felbredett egyn ehelyett termszetnl fogva nyughatatlan. Mindig prbl megvltozni. Amikor nhny gondolat megjelenik, az ellentte is megteremtdik. Amikor moziba akarsz menni, az elme azt mondja: „Nem, mr tl ks, s holnap dolgoznom kell.” Ezutn az elme azt mondja: „Csak most az egyszer elmegyek.”. Ezutn pedig azt mondja: „Nem, jobb, ha nem megyek.”.
Tegyk fel, szeretnl valami dessget enni. Ekkor azt mondod: „Nem, n nem ehetek, mert tl sok sznhidrtot ettem mr.” Ezutn azt mondod: „Csak egyet eszem.”. Ezutn az elme ellenkezleg reagl erre. Tl sok az ellentt, s tl sok a konfliktus, gy az elmd nyugtalan lesz. Ez a helyzet a nem felbredettnl.
A felbredett esetben, az egyn ltja az dessget. Lehetsges, hogy a vgy megjelenik, s az is lehetsges, hogy az elmje megvltozik, mert szrevesz valami mst, ami azonnal megragadja a figyelmt, pldul egy autt. Akkor az autra fog fkuszlni, mert tetszik neki. Ekkor az dessg gondolata eltnik. Vagy ha az dessg tetszik neki, akkor felkapja, s a szjba teszi. Nincs konfliktus. lvezi az dessget, s az rm llapotban van. Tapasztalsban van, ami termszetes a felbredett egyn szmra.
Amikor a nem felbredett felbredett vlik, a nyugtalansg megsznik, s a nyugalom jn ltre.
Tegyk fel, hogy egy nem felbredett azt nzi, ahogy a ventilltor forog fent a mennyezeten. Ekkor te megkrdezed: „Mire gondolsz?”. azt mondja: „ A jvmre gondoltam, s hogy mi fog trtnni velem, a fiammal, a pnzemmel s vagyonommal, ha meghalok.”. El fogja neked mondani az sszes ilyen trtnetet. Szval valjban nem a ventilltort nzte.
Ezzel ellenttben, ha te megkrdezel egy felbredett embert, hogy mit gondol, azt fogja mondani, hogy: „Olyan gyorsan forognak a laptok.”. csak tapasztalja azt, ami ott van. Ez minden. Nincs kommentls folyamatban. Vagy esetleg azt mondja majd, hogy egy ilyen vagy olyan gondolat jtt.
Ha meglt valakit, lehet, hogy azt mondja neked: „Csak jtt egy gondolatom, hogy meg akarom tni ezt az embert.”. Ezt fogja mondani. Nincs problma a konfliktussal, hiszen nincs konfliktus a gondolat miatt. Az elmje folyamatosan figyeli a gondolatait, s hogy mi trtnik ppen.
A nem felbredett konfliktusban van. Ez mindenki letben igaz, gy nincs igazn mit megrteni ebben a tantsban. Neked csak meg kell ltnod ennek a tantsnak az igazsgt az letedben.
Szemlldj, s keress pldkat az letedben az elmd nyugtalansgra. Ha megltod a tants igazsgt az letedben, akkor fel leszel kszlve a felbredsre. Amikor vgigszemllted leted tapasztalsait, akkor fogadj deeksht Sri Bhagavantl a heti webcast sorn. Ez minden, amit tenned kell.
Ugyanakkor lgy ber, mivel lehet, hogy az elmd ezt mondja majd: „Igen, n rtem a tantst s nincs szksgem a szemlldsre.” Nzd meg, hogy az elmd nem tett-e kzmbss, vagy nzd meg ezt a gondolatot magt. Csak nzd a gondolatot. Ezutn jnni fog a kvetkez gondolat, ami ezt mondja: „Kemnyen kell dolgoznod s csinlnod a szadhndat (spiritulis gyakorlat).” Nzz r erre a gondolatra is. Lsd, hogyan jelenik meg egybl az ellenkezje az els gondolatodnak.
Az elme egy idelt alkot, egy kivettett idelt, s ezt prblja hajszolni. Ha fvet teszel egy l el, az meg akarja enni. Ha fvel stlsz a l eltt, kvetni fog tged, s megprblja megenni azt. Ugyangy az elme kivett jvbeli eszmnykpeket, arrl, hogy valami megtrtnik. Aztn elkezd arrafel mozogni, ahogy a l teszi a fvel.
Ez nagyon j a klvilgban val sikerrt. Azonban ez az, ahogyan az elme kivett. Szval csak nzd, ahogyan az elmd kivetti ezeket az idekat. Amint ezt megltod, nem fogsz harcolni tovbb, s szabadd vlsz ez all. A tants a „Ltni szabadsg.” elv tjn jn.
Bhagavan azt mondja, hogy „Ltni szabadsg.”. ("To see is to be free.")
Az eheti tantst Bhagavan hangjn itt hallgathatod meg:
http://www.onenessuniversity.org/index.php/webcasts/weekly-webcast-teachings
llj meg egy pillanatra, jtszd le a tantst csukott szemmel, s elmlkedj a tantson. Ahogy hallgatod Bhagavan hangjt s a tantst, bepl mlyen a tudatalattidba.
Azonban ha valami msrl gondolkozol, s az elmd mshol van, vagy elmerlt a gondolatokban, nem leszel kpes 100 %-ban, csak 5, 10 vagy csak 1%-ban fogadni.
A Webcast eltt, ha nem vagy felbredett, vagy felbredett llapotokat tapasztalsz, emlkezz, vagy csak nzd, hogy az elmd nyugtalan. Elmlkedj a tants magyarzatn. A webcast alatt pedig fogadd a Deeksht.
Ms hasznos informci az elz magyarzathoz:
A webcast utn kapcsold le az sszes lmpt, stttsd be a szobt (amelyet gy is hvhatunk, hogy „Szentsges tr”) s lefekhetsz vagy fellhetsz, tartsd ajkaidat enyhn nyitva, s tapasztald, brmi trtnik. Ez legalbb 15 percig tartson.
Nem tudod „megszerezni” a tapasztalst, amit egy felbredett tapasztal. Ezt a Kegyelem ltal kaphatod meg.
Ha egy imdra vlaszt szeretnl, elmlkedj az imdon, mieltt megkapod a webcast sorn a deeksht. Kpzeld el 3D-ben az sszes rzkeddel, hogy az imd valra vlik. Ismtelheted magadban: „AmmaBhagavan” az imdsg alatt. Ne imdkozz a felbredett deeksha kzvettse alatt, hanem csak fogadd az ldst.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4.
A Felbredett az tapasztalja, hogy nincs szabadsg a vlasztsban.
A nem felbredett a vlaszts szabadsgt tapasztalja.
Remlhetleg elmlkedtl a heti tantson. Segtsgl nhny pldval bemutatjuk mindkt llapotot, a felbredettt s a nem felbredettt egyarnt.
Sri Bhagavan szerint: "A Felbredett azt tapasztalja, hogy nincs szabadsg a vlasztsban. A nem felbredett a vlaszts szabadsgt tapasztalja."
Hogyan lehetsges ez? gy tnik, mintha pont az ellentte volna, kiss zavarba ejt. Azt gondoljuk, hogy a felbredett a vlaszts szabadsgt tapasztalja.
Bhagavan az egyik tantsban azt mondja: "Ahol vlaszts van, ott nincs szabadsg."
Nzzk meg ezt nhny pldval. Ha elmsz a boltba, azzal a szndkkal, hogy szappant vegyl, az elad tz klnfle szappant fog mutatni neked.
Szeretnl egy szappant venni, de nem tudod, hogy melyiket vlaszd. Az egyik nagyon kellemes s risi. A msik kisebb. Egy msik meg nagyon finom illat. Egy jabb pedig klnleges formj. Nagyon sokfle van, s te nem tudod eldnteni, hogy melyiket vedd meg. Taln az egyik drgbb, a msik olcsbb, de nem olyan szp.
Amikor rengeteg a vlasztsi lehetsg, akkor kptelen vagy dnteni. Taln inkbb semmit sem veszel. Amikor tl sok a vlasztsi lehetsg, nagyon nehzz vlik a dnts.
Ahol vlaszts van, ott nincs szabadsg. Trjnk vissza a tantshoz. A felbredett azt tapasztalja, hogy nincs szabadsg a vlasztsban. Mit jelent ez? Elszr is azt, hogy ott egyltaln nincs vlaszts. Nincs ott a megklnbztets a felbredett szmra. Ami ott van, az ott van. Brmi is az, megtapasztalja, s lvezi az llapotot.
Nincs ott semmi, amit vlaszthatna. Nem mondja: "Ez j. Ez jobb." vagy: "Ez a legjobb." Minden rmteli, gynyr, s ez egy tapasztals. Nincs ott vlaszts jelen.
Pldul azt mondjuk: "vlaszts nlkli tudatossg". A tudatossg mindig vlaszts nlkli. Ha a tudatossgban vagy, akkor ott nincs vlaszts, mivel azt fogod megtapasztalni, ami van.
Ha egy virgot nzel, csak nzed azt a virgot. Akr szp, akr csnya, mindez ugyanaz neked, mivel te csak megtapasztalod azt. A tapasztals rmteli s nagyszer. Teht a tapasztals mlysges.
Minden tapasztals mly, behat. Teht hol van a vlaszts? A felbredett azt tapasztalja, hogy nincs olyan, hogy jobb vagy rosszabb.
Remlem, rtitek. A felbredett egyn az tapasztalja, hogy nincs szabadsg a vlasztsban. Egyltaln nincs vlasztsa. Minden nagyszer.
A nem felbredett a vlaszts szabadsgt tapasztalja, mivel rengeteg dolog van, amibl vlaszthat. Megklnbztet. Megoszts tallhat az elmben, ezrt kvl is megoszts van.
Amikor megoszts van, akkor vlaszts van. Amikor tbb van, akkor vlaszts van. Akkor belp a dnts konfliktusba. Ez a konfliktus csak az elmben trtnik, s nem a szvben.
A felbredett szmra az sszes dnts termszetes. A szvbl jn. Csakis a legfelsbb intelligencia ramlik hozz. Nincs vlasztsa.
Legalbb egy pillanatra kpzeld el, hogy milyen lesz az az llapot, amikor egyltaln nincs vlaszts. Amikor nincs vlaszts, hogy melyik jrmvel menj, s hogyan. Te csak ramolsz az lettel.
Taln egy kicsit ijeszt elkpzelni ezt most, mivel taln gy gondolod, hogy a vlaszts energit s izgalmat ad neked. Ez nem gy van.
Ne hidd azt, hogy a vlaszts hinya miatt a felbredett nem jn izgalomba. Dehogy! Minden egyes pillanatot teljesen megtapasztal. Teht, minden egyes pillanat egy izgalom a felbredett szmra.
A nem felbredett ehelyett egyltaln nem tapasztalja meg az letet. az elme terletn tartzkodik. A konfliktus tartomnyba kerl. Folyamatosan szmolgat, kptelen a dntsre, s lland kzdelem, konfliktus van jelen.
A felbredett teljesen ms letet l. Funkcionlisan kpes a megklnbztetsre. Termszetesen tudja, mi a klnbsg egy szk s egy asztal kztt, egy j ember s egy csal kztt. Tudja, amikor egy csal meg akarja lopni t.
Tisztn kpes ltni ezt, s kpes nagyon funkcionlis lenni a klvilgban. De a belvilgban nincs vlaszts. Teht mindaz, amirl beszlnk itt, a belvilgra vonatkozik, s nem a klvilgra.
Kt vilg van, az egyik a bels, a msik a kls. Mindkettnek msok a trvnyei. A klvilgban a mgnes plusai tasztjk egymst. Az ellenttes vagy klnbz plus mgnes vonzza egymst.
A belvilg trvnyei ppen ellenkezek. A hasonl vonzza egymst, a klnbz tasztja.
Teht, pldul a belvilgban, amikor kt embernek hasonl gondolatai vannak, vagy hasonl rzsei, jl kijnnek. Ha klnbzsgeik vannak, vagy megosztottsg van kzttk, mint vlemnyklnbsgek, nem jnnek jl ki, mivel az ellenttes vagy a klnbz plusok tasztjk egymst a belvilgban.
m a klvilgban a fizika szerint a hasonl plus tasztja egymst.
Krlek, elmlkedj azon, hogy a felbredett hogyan tapasztalja, hogy nincs szabadsg a vlasztsban. csak ramlik az lettel.
Neked rengeteg vlasztsod van. Elmsz egy tterembe, s kptelen vagy eldnteni, hogy milyen fajta kenyeret vagy gymlcslevet akarsz. Tl sok a vlasztsi lehetsg.
Melyik jgkrmet vlasszam a sok finom kzl? Nagyon sokfle van, s ezrt kptelen vagy vlasztani. Az elme konfliktusban vagy.
A felbredett elmegy a fagyizba, megnzi ket, vlaszt, s megeszi. Nem gondol egy msik zre, vagy nem kvnja azt, hogy brcsak egy msikat vlasztott volna. Teljessggel megtapasztalja, amit eszik. A tapasztalsa igen mlysges, legfels, s igen magas fok.
Keress pldkat, s gy a tantst teljesen megrtheted. Amikor jra s jra elmlkedsz a tantson, az egyre mlyebb vlik, s ez egy bizonyos mrtkig megadja magt az llapotot is.
Termszetesen a Deeksha adja meg majd teljesen ezt az llapotot. Ez az elmlkeds segti vagy elmozdtja az llapot ltrejttt.
Azok, akik mr felbredettek, krlek, fkuszljanak s lssk meg azt, hogy ott van a vlaszts szabadsga vagy sem? Milyen a te tapasztalsod? Hogyan rzkeled?
Azoknak, akik felbredettek, alkalmazniuk kell a tantsokat, melyeket Bhagavan ad, s meg kell ltniuk a tantsok igazsgt. Ezltal az llapot mlylni fog. Ezt a gyakorlatot kell a felbredettnek elvgeznie. Teht nzd meg, hogy ott van a vlaszts szabadsga vagy sem? s brmi is trtnik, az gynyr?
Amikor beleesel egy tcsba, nincs semmi baj, nem szenvedsz. Csak felllsz, letrld magad, s msz tovbb. Nincs bell kzdelem. Ilyen a felbredett egyn. Mivel a felbredett szmra nincs szabadsg a vlasztsban, mivel egyltaln nincs ott vlaszts.
Ez egy gynyr llapot. Az egynnek bele kell kerlnie, hogy megrtse mit is prbl elmondani neknk Bhagavan.
Krlek, imdkozzatok AmmaBhagavanhoz, hogy ldjon meg a felbredssel a heti Mukthi Deeksha webcast sorn!
Bhagavan megosztotta, miknt lehet a legjobban a webcaston rszt venni:
"A te feladatod az, hogy tehetetlennek rezd magad, az enym pedig az, hogy felemeljem a Kundalinidet. Amint a Kundalini felemelkedik, minden termszetes mdon trtnik majd, s sikeresen beprogramozdsz. Pldul, ha megfelelen elmlkedsz az adott tantson, majd a tehetetlensg llapotba jutsz, a Kundalini megemelse utn a tants az rzkelsedd vlik.
Ha nem vgzed el a hzi feladatodat, akkor nem kapsz tl sok eredmnyt. A Kundalini tovbbra is emelkedik, de nem ad kiemelked eredmnyt. Ezrt adunk neked egy hetet arra, hogy elmlkedj a tantson. Muszj szinte fejbl tudnod. Amint tehetetlennek rzed magad, kpes vagyok arra, hogy megemeljem a Kundalinidet. s akkor a tants a te bels rzkelsedd vlik. Az igazsg, amg nem a te igazsgod, addig valtlansg marad."
Amma s Bhagavan megemeli a Kundalinidet. Ha nem alkalmazod a tantst, akkor a Kundalini megemelsnl nem kapsz betekintst. Br felbredett vlhatsz, de nem magas szinten.
A felbredsnek klnbz minsgei vannak. Krlek, vedd t jra ezt a heti tantst! Azt is ismteld t, hogy miknt kell felkszlnd a webcastra!
Az elmlkeds eltt csukott szemmel hallgasd meg Bhagavan hangjn a heti tantst:
http://www.onenessuniversity.org/index.php/webcasts/weekly-webcast-teachings
.
|