Diksa : Mukti Móksa class, 2020, aug. 30. 2. rész |
Mukti Móksa class, 2020, aug. 30. 2. rész
2020.09.05. 15:41

folytatás az előző menüpontból
-
7. Ráma és Krisna valódiak?
-
8. Mit értünk az alatt, hogy Ammabhagavan halhatatlan?
-
9. Mi a megfelelő nézőpont Istennel és a karmával kapcsolatban?
-
10. Mi a Móksa?
-
11. Mi a különbség Ekatvam és Ekam között?
-
12. Mi a szertartások haszna?
-
13. Mi fog az Aranykor előtt történni?
-
14. itt a Dharmában hogyan kezdjük el az utazást?
-
15. (egy követő kétségbeesetten panaszkodik, de Srí Bhagavan majd legközelebb fog ezzel foglalkozni)
7. kérdés:
Köszönöm, Bhagavan. Pádapranam, kedves Srí Bhagavan.
Ráma és Krisna valódiak?
SRÍ BHAGAVAN: Mindegy, hogy Ráma és Krisna valódiak vagy nem. A lényeg, hogy mit képviselnek.
Egy pillanatra hadd feledkezzünk meg, hogy ők valódiak, vagy nem. Vizsgáljuk meg Ráma és Krisna történetét. Honnan ered ez a történet? Az Emberi Tudattalanból. Akár Észak-Amerikából, Japánból, Indiából vagy Dél-Amerikából származol, mindegy. Ráma történetének forrása az Emberi Tudattalan. Ugyanez vonatkozik Krisna történetére is.
Vegyük például Ganésát. Az egész világon látták Ganésát, még olyan emberek is, akik soha nem hallottak róla vagy imádkoztak hozzá, vagy akár látták volna a képét. Itt sok ember énekel szlókákat (szanszkrit szent énekek). Soha nem tudtak szanszkritul. Honnan jön ez? A Kollektív Tudattalanból. Egy japán csoport elment egy vízeséshez fürdeni és automatikusan elkezdtek szanszkritul énekelni, csak úgy spontán. Fogalmuk se volt, hogy van egy olyan nyelv, hogy szanszkrit.
A tudattalanban sok dolog van. Ráma és Krisna története is onnan jön és attól fogva befolyással van az emberiségre. Nagyon sok történet jön a tudattalanból, egyesek jók, mások nem jók.
Ráma története nagyszerű, amiatt, amit Ráma képvisel. És nézz rá arra is, amit Krisna képvisel. Ez nemcsak a hindukat, hanem a világ minden emberét befolyásolja. Mikor folyamatokat csinálunk az emberek számára, láthatják Rámát és Krisnát, pedig semmi dolguk nem volt velük.
Ezek a történetek erővel rendelkező mítoszok, melyek a jó irányba vezetik az emberiséget. Így kell tekintenetek rá. Ezek a mítoszok fontosak, kivezetnek a tudatlanságból, nélkülük csak szenvednénk. Nagyon használható szerepük van, amit be is töltenek.
Felesleges lerombolni ezeket a mítoszokat. Ha megteszed, azt csak a tudatos elmében vagy képes megtenni. Hosszú idő után le fog menni a tudattalanba, de el fogod veszteni ennek a mítosznak a jótéteményét. A mítosz konstruktív szerepet játszik az életedben, amely elvész, ha nekiállsz szétszedni darabokra, kritizálod, semmibe veszed vagy kigúnyolod. Egy nagyon értékes örökséget veszítenénk el így.
Meg kell őriznünk ezeket a mítoszokat. Akár hiszünk benne, akár nem, nagyon erőteljesek. Ha hiszel benne, az nagyon jó.
Úgyhogy az a kérdés: létezik e Ráma és Krisna? Igen. Ha egyenes választ akarsz, ők léteztek. Ők valódi emberek voltak, de a történet különbözhet attól, amilyenek voltak. De mi nem törődünk a valódi emberekkel. A mítosszal törődünk. Az a fontos.
Ráma története, Krisna története, Jézus története, ezek a fontosak. Mindegy, hogy Jézus élt, vagy nem, a története nagyon szép és nagyon fontos. Úgyhogy a mítosz a fontos. Tudnod kell az értékét. Nagyon fontos. Szükségtelen kritizálni vagy kétségbe vonni őket.
Ráma itt volt, de egy másik korhoz tartozott, réges-régen, az antropológusok és régészek által elképzelhetetlenül régen, túlságosan hosszú idővel ezelőtt. De hogy szerzett róla tudomást Valmiki? (költő, a Rámajána szerzőjének jelölik meg ősi források) Egy letöltés történt. Bármit, bármikor letölthetünk.
Úgyhogy a Rámajána le lett töltve. Túlságosan régen történt, elképzelhetetlenül régen. Hogy Ajodhjából jött, vagy nem, mindegy. Létezett. A világ más volt akkoriban. A tudatosság által irányított technológiák voltak, de ez már elveszett, és eljött a mostani Kor. És ugyanúgy, majd ezt is elveszted. Ez a Korszak is elvész és jön valami új. Így megy ez. A régi elmúlik és átveszi a helyét az új.
Úgyhogy az a gyönyörű Korszak elmúlt és ez a Kálijuga jött. Ugyanúgy, ez a Korszak is elvész és jön egy másik. Itt, 25-30 éven belül el fogsz veszteni egyes dolgokat. Ha a 2-es Aranykor jön, akkor megmaradnak a jelenlegi technológiák, ha pedig a 3-as, akkor elvesztünk mindent.
Úgyhogy ezek az emlékek és történetek le lettek töltve. Ugyanígy Krisna is létezett. A valódi Krisna itt élt, de ami fontos, az Krisna története. A valódi Krisna nem olyan fontos, de ő itt volt.
Őrizzük meg a mítoszainkat. Tiszteljük őket, mert jót tesz nekünk.
8. kérdés:
Köszönöm, Bhagavan. Pádapranam, Srí Bhagavan.
Srí Bhagavan mit értett azalatt, amikor azt mondta, hogy Ammabhagavan halhatatlan?
SRÍ BHAGAVAN: Igen, már mondtam, hogy mi Fénylények és Térlények vagyunk. A fizikai test eltávozik, de Fénylény és Térlény formájában létezünk. Ez örök. Az összes másik világban létezünk és meg tudunk jelenni itt az álmaidban és látomásaidban, de még fizikailag is.
Természetesen, ha meghalsz, találkozol velünk. Folytatjuk a csodák létrehozását számodra és segítünk a Mukti és Móksa elérésében. Ez folytatódik és folytatódik, nem tűnünk el. Ezért mondtam, hogy halhatatlanok vagyunk.
Mivel halhatatlanok vagyunk, hogyan lehetne utódunk? Ezért mondtuk, hogy nincs utódunk. Rámának vagy Krisnának volt utóda? Vagy Ganésának? Mi így működünk. Úgy működünk, mint az isteneid. Akkor meg hogyan lehetne utódunk, mondd csak? Nem tűnünk el. Itt leszünk örökre. Látni fogod, hogy itt vagyunk, és mi itt leszünk. Ezért mondtam, hogy halhatatlanok vagyunk. Nem pedig azt, hogy a fizikai testünkben itt leszünk örökre.
9. kérdés
Köszönöm, Bhagavan. Pádapranam, kedves Srí Bhagavan.
Mi a megfelelő nézőpont Istennel és a karmával kapcsolatban?
SRÍ BHAGAVAN: Az alapvető tanítás: nincs egyfajta abszolút Valóság. Ennélfogva lehet bármilyen nézőpontod. Mivel nincs egy Abszolút Valóság, lehetnek bármilyen nézeteid Istenről vagy a karmáról. Lehetnek buddhista nézeteid, hindu felfogásod, akármi, amid csak van. Ez teljes szabadságodban áll. Amit hiszel, az fog történni. Azt kapod, amit szeretnél, mivel nincs odakint valami konkrét dolog. Ez világossá válik számodra, ha megtapasztalod a Kozmikus Tudatosságot. .Semmi nem abszolút, hanem minden nézőpont vagy felfogás kérdése. Erről a szabadságról beszélünk.
Minden csupán illúzió. A ragaszkodásod, a félelmeid, ezek mind illúziók. Az örömöd is illúzió, még Isten is az. A Muktid illúzió. A Móksád illúzió. Tudod mit? Még a fagyid is illúzió. Pedig ízlik, ugye? Akkor csak élvezd! Minél inkább tisztában vagy az illuzórikus voltával, annál jobban tudod élvezni. Szóval odakint nincs semmi ilyesmi, ilyen dolgok nem léteznek.
Folyton azt mondjuk: ez van ott, az van ott. Semmi ilyesmi.
Az létezik, amit akarsz. Ha Rámát akarod, Rámát kapod. Ha Krisnát akarod, Krisnát kapod. De a tapasztalat valóságos. Ha elmész Krisna lókájába (létsíkjába), akkor táncolhatsz és játszhatsz Krisnával. Ez egy valódi tapasztalat, de az abszolút szempontjából illúzió. Ezért mondtam, hogy a fagyi is illúzió. De azért élvezd. Minden szeretetteljes kapcsolatod is illúzió. De attól még nem élvezed?
Ugyanúgy, ha fájdalom jön, az is illúzió. Szerencsétlen módon ott szenvedsz.
Bármilyen "izmus" követője lehetsz, Sivaizmus, Vaisnavizmus (Visnu követői), mindez rajtad múlik.
Ezért beszélünk szabadságról itt az Egységben. És egységről beszélünk. Bármilyen nézeted lehet. Egyébként még a hinduizmuson belül is sok nézőpont lehet. Ez a te dolgod, amit csak akarsz, a tiéd lehet.
(Srí Bhagavan kiegészítése)
Ugyanez van Ammabhagavannal. Ha Isteneknek akarod tekinteni őket, rendben van. Ha Fénylényeknek, Térlényeknek, az is rendben van. Ha azt akarod mondani, hogy Ammabhagavan elvetemült csalók, az is rendben van. Bármilyen nézőpontod lehet, teljes a szabadságod.
10. kérdés
Köszönöm, Bhagavan. Pádapranam, drága Srí Bhagavan
Mi a Móksa?
SRÍ BHAGAVAN: Tudod, a halállal nem tűnsz el csak úgy, hacsak nem erős hitű buddhista, vagy Advaita (kettősség nélküli) hívő vagy. Ha nagyon erőteljes Advaita követő vagy, akkor énekeled a Sankara szlókákat (szent énekeket) és aztán a halálban beleolvadsz a Végtelen Csendbe. Ez azt jelenti, hogy véged, megszűntél. Ahogy a só felolvad a vízben, úgy olvadsz bele a Kozmikus Csendbe, az Örök Csendbe vagy az Örök Ürességbe - hívhatod bárminek. De akkor elmentél. Ez is Móksa (a szó jelentése: megszabadulás). Ez történik az erősen hívő buddhistákkal és Advaitákkal. Eltűnsz.
De ha tegyük fel Rámanudzsam vagy Madhva követője vagy, a Dwaitát követed, ezt vagy azt az Istent tiszteled, akkor arra a Lókára (létsíkra) mész és ott fogsz élni. Ez teljesen valóságos számodra. Nem tűnsz el. Nem szűnsz meg. Ezért szokta mondani sok Álvár "Mukti vendám, mukti vendám" "Nem akarunk muktit, nem akarunk muktit"
Ez választás kérdése. Ha szeretnél hamuvá válni, eltűnni és megsemmisülni, akkor tedd. Ha Mahavisnu Úrral, Sivával vagy Muruga Úrral szeretnél lenni, az is rendben van. Legyél velük. Ez mind valóságos, teljesen valóságos. Az, hogy végső soron minden illúzió, mindegy. Minden illúzió. Ez a teremtés lényege. Így lehetséges a teremtés. A teremtés csak úgy lehetséges, ha illuzórikus.
Úgyhogy legtöbben közületek tudjátok hol fogtok kikötni? A pokolban. Nem akarjuk, hogy a pokolba jussatok. Másrészt a hindu kórházak orvosai tudományosan kimutatták, hogy az emberek, mikor haldokolnak, nagyon gyakran látják Jámát (a halál istene) a bivalya hátán ülve bajuszosan, és sikoltoznak a félelemtől. Így lettek kondicionálva. Ez a halál módja, hogy egyből a pokolba kerülni?
Mikor elviszünk a Kozmikus tudatosságba, kérhetsz egy kirándulást a pokolba. Látnod kell, mi van az emberekkel. Láthatod a kedves, közeli hozzátartozóidat is ott.
Ezt mind ki szeretnénk cserélni. Ezért fogunk még több Móksa Jagnyát (szertartást) csinálni. Mielőtt Jáma eljön, hogy elkapjon, félórával előtte jön Ammabhagavan egy arany hintón és elvisz, mint azt, akit Nemamban tartottunk.
Jön majd egy hintó és ott lesz egy csomó barátod és hozzátartozód, akik már átmentek. Isteni muzsikával jövünk majd és elviszünk ezzel a gyönyörű zenével. Természetesen elviszünk a pokolba, de csak látogatóba. Láthatod, hogy hogyan büntetik ott az embereket és mi van velük. Felolvassuk, mit tettél és mit érdemelnél ezért, de rájössz, hogy hogyan akadályozhatjuk meg mindezt. Aztán más birodalmakba viszünk.
Természetesen, ha Muruga vagy Krisna odaadó híve vagy, akkor azokra a helyekre viszünk. Ha velünk kapcsolódsz, akkor Fénylény és a Nagy Együttérző Fény része leszel. Ez a te nagyságod. Része leszel a Nagy Együttérző Fénynek, ez történik azokkal az emberekkel, akik velünk kapcsolódnak. Vagy ha Rámalinga Szvámi követője vagy, akkor is ugyanez lesz.
Az a kérdés, hogyan készítünk fel téged ezekre az utolsó napokra. Tréningezni fogunk rá. Számunkra a Móksa fontosabb, mint a Mukti. Melyik az a pont, ahonnan a pokolba lehet ugrani. Nagyon sok alsó létsík van.
Sokan közületek nem tudják, hogy jön létre a gyerek. Nem tudjátok, hogyan fogan. Vászanákat (idea, elképzelés) rajzoltok az alsó síkokról. Nagyon sok fiatal jön az alsó síkokról, mert a szüleik nincsenek tisztában vele, hogyan hozzanak létre egy gyereket. Bármelyik Tom, Dick vagy Harry gyereket csinálhat. Ez az utolsó dolog, amit kell tenned.
Az ősi Egyiptomban a fáraónak engedélyre volt szüksége, hogy gyereke legyen. Meg kellett néznie egy hölgy tenyerét és a jósok meglátták, hogy az a nő képes e egy megfelelő gyereket létrehozni. Senki nem csinálhatott cak úgy gyereket. Ezért állt fenn az a birodalom háromezer évig. Egyszer egy nő szült egy gyereket, aki egy sas szemét kinyomta, ezt azonnal jelentették a fáraónak és azt hiszem, a fáraó elrendelte, hogy öljék meg, mert veszélyt jelenthet a társadalomra.
Ma rengeteg veszélyes ember van a világon. Emberek az alsó síkokból, az egész világon jelen vannak. Hogyan jöttek? Úgy, hogy a szüleik lehívták őket.
Csak a színvonalas embereknek kellene gyereket nemzeni. Mindenki gyereket csinál. Nem vagy tisztában vele, hogy milyen gondolatok kéne legyenek benned, mikor gyermeked fogan. Ők nemcsak szenvednek, hanem másoknak is szenvedést okoznak. Ezeket úgy hívják, hogy alacsony elementálok, alsóbb síkokról jönnek, mint ahogy neked is vannak felsőbb és alsóbb csakráid (az ismert 7 csakra fölött és alatt).
Ők az alsó Lókákkal kapcsolódnak. Onnan idézel meg embereket. Egy borzalmas mozit nézel. És manapság nincsenek is mások, csak ilyen szörnyű filmek. Aztán mész és megfogansz. Mit hozol létre? A fogantatásnál, és amikor növekszik a gyermek, milyen gondolataid vannak? Szörnyű gyerekeket hozol létre.
Némelyek a környezetedben kedves gyerekeket csinálnak. Ilyet is láthatsz, ez is valóságos, ők is itt vannak.
Ezért nem kell az alsó síkokon kikötnöd. Néha reggel, amikor felkelsz, fáradtnak és gyengének érzed magad. Ez azért van, mert alsóbb síkra mentél. Mikor ébren vagy, már nem emlékszel. Olyan alsó síkra mentél, ahol egyfajta bokszolás ment. Te leugrottál és beszálltál a bokszba, ezért vagy fáradt reggel. Ezért érzed gyengének magad.
Meg akarunk szabadítani attól, hogy oda menj. A Móksa fontosabb, mint a Mukti. Könnyebben elérhetjük őket, mikor meghalsz. Nagyon, nagyon gyorsan dolgozhatunk rajtad, mivel az egész dolog teljesen más akkor. Nem kérdés hinni vagy nem hinni Ammabhagavanban. Mert mi ott vagyunk, mint Fénylények és te tudod, kik vagyunk. Teljes hit van ott és mi jobban tudunk rajtad dolgozni halálod után. Bonyolult dolgozni rajtad, mikor még életben vagy.
Gyönyörű világok vannak az Univerzumban, gyönyörű lókák. Ez a Bhúlóka (a földi világ) egy haszontalan dolog. De ha akarod, mehetsz az alsóbb lókákba vagy teljesen meg is semmisülhetsz. Megpróbáljuk elmondani neked, de a választás rajtad áll.
Ezért van az, hogy amikor meghalsz, az utolsó percek kellemesek legyenek, búcsúzz el mindenkitől és szállj fel a hintóra, menj a Fénybe halálod után és ne lásd meg a nagy bajuszú Jámát. Sok embert láttunk, akik rettegve pillantották meg Jámát, sikoltottak és kiabáltak. Egy csomó kutatás folyt evvel kapcsolatban. Meglepődnél, hogy a hinduk hogy látnak ilyesfajta embereket. Szörnyű rosszul vannak kondicionálva, nagyon rosszul.
De van a hinduizmusban nagyon jó kondicionálás is. Ezeket nem használjátok, hanem csak ezeket a ronda kondicionálásokat. Ezért sok dolgot ki kell tisztítanunk.
11. kérdés
Köszönöm, Bhagavan, pádapranam, kedves Srí Bhagavan
Mi a különbség Ekatvam és Ekam között?
SRÍ BHAGAVAN: Ekatvam annyit jelent, hogy Egység, Ekam pedig Egy. Ekatvam egy lentről fölfelé történő személet. Azt jelenti, hogy az egyénen dolgozunk a globális átalakulás érdekében, ahogyan a sejteket javítjuk a test megjavulása érdekében. Az alrendszeren keresztül javítjuk az egész rendszert. Mondjuk például, hogy egy iskola az alrendszer és a társadalom a rendszer. Ha a rendszeren akarsz dolgozni, az alrendszeren kell kezdened. Ha megváltoztatjuk a tanulókat az iskolában, hamarosan a társadalom is megváltozik. Ezt jelenti a lentről fölfelé haladás.
Ekam megközelítése föntről lefelé történik. Meg akarják javítani a testet, hogy a sejtek megjavuljanak. Javítják a társadalmat, ezért az iskola is javul. Ez egy föntről lefelé szemlélet, a Kegyelem föntről áramlik lefelé.
Ekatvam lentről fölfelé halad, mint egy háromszög, aminek lent van az alapja. Ha megnézed az Aurobindo Asram, vagy Izrael zászlaját, akkor látsz rajta két háromszöget, az egyik felfelé, a másik lefelé mutat. Az alsó a felszálló, a fölső a leszálló. Úgyhogy mi a felszállót jelképezzük, lentről fel.
Ők (Ekam) jelképezik a leszállót, föntről lefelé. Ezért van az Ekam Béke Fesztivál és nagyon nagy léptékű programok, ami által együttesen tudnak dolgozni és így érik el az egyént. Mi az egyénen dolgozunk és így próbáljuk befolyásolni a kollektívet.
Mindkettő szükséges. Mindkettő kiegészíti egymást. Az inkább globális, ez inkább szűk, ez csak az Ammabhagavan követők számára van. Az globális, megfelelő a keresztényeknek, muszlimoknak, buddhistáknak, nem hívőknek, mindenféle ember számára megfelelő.
Mi ott is dolgozunk, Ammabhagavan ott is dolgozik. Hogyan? Úgy működünk, mint egy Isteni Energiamező. Az energiák negatívak és pozitívak lehetnek. Ott átváltozunk egy energiamezővé. Jelen vagyunk Ekamban, ott vagyunk a struktúrában. Ott Isteni Energiamezőként jelenünk meg, amivel senkinek nincs baja.
Ha azt mondjuk, vannak ilyen lények, mint Ammabhagavan és ilyesmi, akkor mindenféle problémák lépnek fel. Csak néhány ember tudja ezt elfogadni, ők alapvetően a mi követőink. Nekik (az Ammabhagavan-követőknek) mi ott vagyunk. Nekik mi nem Isteni Energiamező vagyunk, nekik csak Ammabhagavan vagyunk. De azoknak, akik nem Ammabhagavan-követők, azoknak Isteni Energiamező vagyunk. Így jelenünk meg számukra. Ők nem tudják elfogadni Ammabhagavant, mint ázsiait, mint dél-indiait, ez nem elfogadható mindenki számára. Néhány ember el tudja fogadni, mint ti is itt.
Úgyhogy Ekamban energiamezővé válunk. Bármivé tudunk válni. Lehetünk Fény, lehetünk Energiamező. Bármivé válhatunk.
És ott lehetnek olyanok is, akik szeretnének minket a saját formánkban látni. Néhány ember szeretne találkozni velünk emberi formában, beszélgetni velünk, kedves és humoros módon. Akkor mi vagyunk az ő Istenei. De vannak emberek, akik ezt nem akarják, jobban szeretik a Mezőt. Bárki számára bármi lehetünk.
Úgyhogy ott Mezőként működünk, itt pedig Ammabhagavanként, lényegében a szüleidként.
12. kérdés
Köszönöm, Bhagavan, pádapranam, kedves Srí Bhagavan.
Mit nyerhetünk a szertartásokból?
SRÍ BHAGAVAN: Ahogy már mondtam, azért, hogy Muktává tegyünk és később megadjuk neked a Móksát, fel kell ébresztenünk a Kundalinídet és ennek a szertartás az eszköze. Miután dolgoztunk a légzésen, a szertartás elkezd működni. De erre gondosan fel kell készítenünk. Ahogy már korábban elmondtam, egyes eredmények a tudattalanból jönnek - úgy az egyéni, mind a kollektív tudattalanból, és ezek elérésének egyetlen módja a szertartás. A szertartás a tudattalan anyanyelve, az egyéninek és a kollektívnek is. Ezért csináljuk a szertartásokat, hogy belépjünk a tudattalanba. Itt található a fő probléma - a tudattalanban, nem pedig a tudatos elmében. Arra használjuk a szertartásokat, hogy Muktává tegyünk. Enélkül nem tudnánk felébreszteni a Kundalinídet.
13. kérdés:
Köszönöm, Bhagavan, pádapranam, kedves Srí Bhagavan.
MI fog az Aranykor előtt történni?
SRÍ BHAGAVAN: Azt hiszem, már beszéltem erről. Az Aranykor előtt el leszel verve. Néhány embernek szüksége van a verésre és Kalki megadja ezt. Kalki egy program. De az emberek át fognak változni.
Jelen van a tanítás, de az emberek nem hallgatnak rá. Nem Ammabhagavan tanításai, hanem a nagy Tanítók tanításai, meghallgatod, de nem történik semmi. Ha egyszer eljönnek a csapások, már hallgatni fogsz rá.
A folyamatban minden megváltozik. A demokrácia elsatnyul és egy másik formát vesz fel. Nem lesz olyan, hogy kapitalizmus vagy szocializmus. Valami új emelkedik ki. Megváltozik az oktatás, a gyógyítás, az étel, minden megváltozik. A régi eltűnik és jön valami új.
Mikor elkezdődik az Aranykor, az Új lassan jön be, de aztán egyre gyorsabbá válik. Jó nagy problélmánk lesz ezzel, mert minden, amit ma ismersz, megváltozik. Hogy mi jön, fogalmam sincs, de a régi elmúlik és új jön. Minden megváltozik majd.
Ez egyféle pokol lesz számodra, mert nem leszel képes helytállni, a dolgok olyan gyorsan változnak meg. Ezért mondjuk: fókuszálj a családodra, erősítsd meg a kapcsolataidat és kapaszkodj bele az emberekbe, akkor jobban helytállsz és mi is segítünk. Egyébként, ma reggel és holnap reggel között - valami változás történik. Minden megváltozik.
Nagyon sok dolog fog történni az elkövetkező 20-30 évben, mielőtt az Aranykor beköszönt. Alapvetően, egy szóval a régi meghal és az új eljön, Kalki el fogja kezdeni a verést, a világ pedig átalakul.
14. kérdés
Köszönöm Bhagavan, pádapranam, kedves Srí Bhagavan.
Itt a Dharmában (a mozgalomban) hogyan kezdjük el az utazást?
SRÍ BHAGAVAN: Sok ember csodálkozik, hogy itt a Dharmában milyen sok dologról beszélünk és hol is kéne kezdeni.
Ez nagyon egyszerű. Jelenleg ez a Dharma nagyon egyszerű. Csak annyit mondunk: kerülj tudatába annak, hogy mi történik belül. Hogy mi van ott, az nem fontos. Bármi lehet ott, te csak légy rá tudatos. Ezt mondjuk: "légy tudatos az AMI VAN-ra", bármi is az. Ennyi az egész.
Légy tudatos arra, ami van. Tudattalan életet élsz, soha nem láttad, mi történik. Ez lehet akár egy gyönyörű élet is. Nem látod, mi történik belül. Nemcsak látnod kell, tudatába is kell kerülj. Úgyhogy itt kezdődik az utazás. Tudatába kerülni annak, ami van.
Mit hívunk annak (ami az elmédben megy)? Adnunk kell neki valami nevet, nem igaz? Úgy hívjuk: "Ami van".
Ahogy egyre inkább tudatába kerülsz, akkor elkezded megtartani. Ez mind automatikus, nem kell gyakorolnod hozzá. Ahogy megtartod, elkezded megtapasztalni. Azután meglátod. Ezek a dolgok mind automatikusak. Ha jó a kapcsolatod Ammabhagavannal, könnyen és gyorsan megtörténik. Ekkor elkezdesz látni.
Mit fogsz látni? A történetet, azt fogod meglátni. Ahogy meglátod, hogy az egy történet, szabaddá válsz. Ezért mondjuk: "Ha látod, szabad vagy" (to see is to be free - az Egység egyik fő jelmondata). Azt is mondjuk: "az első lépés egyben az utolsó is". Ahogy megtörténik, ahogy ránézel a történetre, azonnal meg is szabadulsz tőle. Ekkor már kész leszel arra, hogy felébredetté válj. Minderről mi gondoskodunk. Eddig is gondoskodtunk és ezután is fogunk. Egy bizonyos ponton túl NEKED kell dolgoznod, de itt is segítünk neked. Ezután jön a Megvilágosodás, Egységlények, Fénylények, így halad ez tovább.
Úgyhogy annyit kell tenned, hogy légy tudatos arra, ami van. Tudod, ez nagyon egyszerű. Csak ránézel, visszatartod a levegőt, megállítod egy pillanatra és ránézel, mi folyik belül. Kis idő múlva már nagyon könnyűnek fogod találni. Belül folyamatosan megy a csacsogás, a párbeszéd, egy egész sereg van odabent. Folyamatosan beszélsz, beszélsz és beszélsz - a gondolataidban folyik ez a beszéd. Ahogy tudatosítod, rájössz, hogy néha ronda vagy fájdalmas. Elkezded felcímkézni, megnevezni, azt mondod: ez jó-rossz, helyes-helytelen, belemerülsz a haragba, ilyen dolgokat kezdesz csinálni. Egy kis idő múlva abbahagyod az elnevezést, abbahagyod a címkézést. Ez minden.
Nem hívják így, és nem hívják úgy. Nem hívják jónak vagy rossznak, helyesnek vagy helytelennek. Csak ott van. Márpedig ott van, ez az igazság, nem?
Ha ezt teszed, a dolgok elkezdenek történni. Ezután már nem lesz szükséged Gurura, hogy vezessen. Minden automatikus. Ezt a pontot elhagyva már csak mi vezetünk. Ha felszálltál a vonatra, az elvisz téged.
Úgyhogy kezdj tudatossá válni arra, ami van. Ez minden, itt kell kezdened. Ilyen egyszerű.
15. kérdés
Köszönöm, Bhagavan, pádapranam, kedves Srí Bhagavan.
Teljesen elbuktam. Használhatatlan vagyok. Van remény számomra?
SRÍ BHAGAVAN: Teljesen kudarcot vallottál az életben?
Dasza: Igen, Bhagavan.
SRÍ BHAGAVAN: Haszontalanná váltál? Beléptél a Haszontalan Lények Ligájába?
Dasza: Igen, Bhagavan.
Srí Bhagavan ránéz a hallgatóságra és megkérdezi: "Van bármi remény számára? Rendben. Itt folytatjuk legközelebb és addig meglátjuk, hogy mit tehetünk ezzel az emberrel, aki teljesen használhatatlan és kudarcot vallott az életében. Akár van remény számára, akár nincs, ez legközelebb fog kiderülni.
Szeretlek titeket. Szeretek mindenkit. A legjobbakat kívánom nektek.
És bár nagyon ijesztő dolgokról beszéltem, NE FELEDJÉTEK, HOGY AMMABHAGAVAN VELETEK VAN. MINDENRŐL gondoskodunk. De előre figyelmeztettünk titeket. Figyelmeztettünk és veletek leszünk. Nagyon szeretlek titeket. Szeretek mindenkit.
-SRÍ BHAGAVAN
|