Diksa : Heti webcast magyarzatok 4 |
Heti webcast magyarzatok 4
2013.03.05. 13:38
Az elz menpont betelt, me az jabb heti webcast magyarzatok Frisstve mrc 31
-
1. a megbocstsrl (fontos tants!)
-
2. Vltozs s llandsg
-
3. Konfliktusok
-
4. jelentsgteljessg
1.
A Felbredett Egyn nem bntdik meg, ezrt nincs mit megbocstania.
A nem felbredett egyn megbntdik, ezrt prbl megbocstani.
Ha nem vagy felbredett, fkuszlj a tants msodik felre! Nhny pldval bemutatjuk mindkt llapotot.
A mostani heti tantsban Bhagavan a megbntdsrl beszl. Igen gyakori s normlis mindannyiunk szmra, hogy knnyedn megbntdunk. Ha valamit vrsz, de mst kapsz helyette, megbntdsz. Ez elssorban a kapcsolatokban trtnik meg, fknt a hozzd legkzelebb llkkal.
Ez teljesen ms egy idegennel. Nagyon fjdalmas, amikor egy kzeli hozztartozd bnt meg. Valami olyan trtnik, amit soha nem vrtl tlk, nagyon megbntdsz, s szrnyen rzed magad.
Fj a szved. Nem csak a fizikai szvre gondolok, br az sokkal gyorsabban ver, vagy megvltozik a ritmusa, amikor meg vagy bntdva. Fjdalmad s rossz rzseid vannak. Mindannyiunk szmra ismers ez.
A srls akkor van jelen, amikor van „n”-ed. „Megbntdtam.” Nem mondod azt, hogy az asztal vagy „valami” megbntdott. Nem. Te vagy az.
Nagyon tisztn azt mondod, hogy az „te” vagy.
Azt mondja Bhagavan: „A Felbredett Egyn nem bntdik meg, ezrt nincs mit megbocstania.” Mirt nem bntdik meg a Felbredett? Mivel nincs szemly jelen, nincs „n”, nincs senki, aki megbntdna.
Amikor te nem vagy ott, akkor ki bntdhat meg? Ki fog megbntdni?
Tegyk fel, hogy nagyon ersen azt rzed, hogy „vagy”. De ha ersen azt rzed, hogy senki sincs ott, akkor csakis az van ott, amit magad eltt ltsz.
Pldul, ha a szmtgpet nzed, akkor a szmtgp van ott. Ha a lmpt nzed pp, akkor az van ott. Ha az ajtt, akkor az ajt. Ha a kapcsolt, akkor a kapcsol.
Nincs senki jelen, aki a kapcsolt nzi, de a kapcsol ott van. Ez csak egy tapasztals. Bhagavan szerint, a tapasztal, a megtapasztalt s a tapasztals cselekmnye egy s ugyanaz.
Teht csak a tapasztals van jelen. Nincs senki olyan ott, aki tapasztalja a megtapasztaltat. gy amikor a szemly maga nincs jelen, hol van a megbntds, s az, aki megbntdik? Nincs ott senki, aki megbntdik.
Ha a frj ordt, a felesg megtapasztalja az ordtst. Nem gy, hogy rordt, mivel nincs ott olyan, hogy „”. Ami ott jelen van, az a kiabls, ordtozs.
Tegyk fel, hogy a frjed valaki mssal ordt. Mirt bntdnl meg, ha az nem neked szl? De ha ezt rd irnytja, akkor te azonnal „vagy”, s emiatt bntdsz meg.
Ha valaki mssal ordt, akkor te nem srtdsz meg. De amint valaki azt mondja, hogy hibztl, mris megsrtdsz. Teht, amikor az „n” ott van, akkor srtds van.
Teht a felbredett egynnl nincs jelen az „n”, gy nincs jelen megbntds sem. A Felbredett Egyn nem bntdik meg, ezrt nincs mit megbocstania. A megbocsts akkor szksges, ha srlsed van. Ha nincs srelmed, fel sem merl a megbocsts krdse.
Nincs mit megbocstani, nincs semmi baj. Senki sem rossz. Minden tkletes. Minden rendben van. Nincs egyltaln semmilyen problma. gy nincs is mit megbocstani sem. Mivel nincs jelen megbntds, nincs megbocsts sem. Ez egy csodlatos ltllapot. Gondolkodj, elmlkedj ezen!
Most gondolkodjunk a nem felbredettrl. Megbntdik, mivel jelen van. Folyamatosan elkpzelsei, elvrsai vannak. rzi, hogy nagyon ersen „van”, s sajtos hitrendszerei vannak. Teljes mrtkben „van”.
Bizonyos elvrsok vannak ott. Bizonyos elkpzelsek vannak ott. Minden, ami az elvrsain, az elkpzelsein s a hitrendszern kvl esik, konfliktust okoz. Amikor kett van (pldul, amikor az elvrt dolog s ami trtnik, nem passzol), akkor kzdelem van, konfliktus van.
Amikor kzdelem s konfliktus van, akkor energiavesztesg van.
Amikor energiavesztesg van, szenveds lesz a vgeredmny.
Teht, a nem felbredett egyn megbntdik. Megprbl megbocstani. Sok ember azt gondolja, hogy a felejts a megbocsts. Prblnak felejteni, de nem tudnak, mivel nem lehet felejteni, egy nap majd eszedbe jut, visszajn hozzd. s amikor visszajn, a tltet tovbbra is ott van, a fjdalom, az rzelem, az rzs ott van.
Energiavesztesg jn ltre, mivel konfliktus van ott. Teht, megprbl megbocstani. Mint mondtuk, a felejts nem azonos a megbocstssal. A megbocsts alapveten egy bels rzet, mely a szenvedsbl szletik meg.
Pldul, knyrlet szletik a szenvedsbl. Ha az egyn nem szenvedett, hogyan lehetne knyrletes?
Pldul, ha nem tudod, hogy milyen hideg tlen Delhi, akkor nem ismered azt a fjdalmat s kzdelmet sem, amit a Delhi utcjn l hontalan rez a hidegben takar nlkl. Nem tudod, min mennek t, amg ki nem msz az utcra, s meg nem tapasztalod azt.
A meleg, fttt laksodban ldglve honnan tudhatnd, hogy milyen mar hideg van Delhi utcin vagy a fehr, hbortotta Himalja hegyein? Nem ismered ezt a hideget. lsz a kellemesen meleg szobban, a Himaljra gondolsz, de nem tudod megtapasztalni azt a hideget, s nem ismered azt a fjdalmat sem.
Amint megismered a fjdalmat, s megtapasztalod, a knyrlet megrkezik. A knyrlet, rszvt a szenvedsbl szletik meg. Ehhez hasonlan, nem tudsz megbocstani addig, amg nem szenvedsz.
Sri Bhagavan azt mondja: „Ha szenvedsz s megbocstasz, neked bennem kell maradnod, s nekem benned kell maradnom, s a te emberi termszeted az Isteniv vlik.” Csak akkor, ha szenvedtl s megbocstottl. Nem tudsz megbocstani szenveds nlkl.
Teht megprblsz megbocstani, mivel valaki azt mondta, hogy meg kell bocstanod, ezrt igyekszel megbocstani. De igazbl nem tudsz. A megbocsts akkor trtnik meg, amikor szenvedsz. Amikor teljesen tmsz a szenvedsen, s nem meneklsz el elle.
Azt mondja Bhagavan: „A nem felbredett egyn megbntdik, ezrt prbl megbocstani.” csak megprbl megbocstani. De nagyon mlyen bele kell menned ebbe a szenvedsbe, csak akkor trtnik meg a megbocsts. Nem lehet gyakorolni a megbocstst. Nem lehet megprblni sem. Csak megtrtnik, s csak akkor, ha szenvedsz. A szenveds legaljn van a megbocsts.
Elmlkedj a tantsrl, mikzben Bhagavan szavaival hallgatod:
http://www.onenessuniversity.org/index.php/webcasts/weekly-webcast-teachings
A tantsok sokat adnak neked. ssze vannak kapcsolva AmmaBhagavan Isteni ldsval s a Mukthi (Felbreds) fel vezet Kegyelemmel.
Emlkezz, ha nem vagy felbredett, akkor Bhagavan azt szeretn, hogy a tants msodik feln elmlkedj: „A nem felbredett egyn megbntdik, ezrt prbl megbocstani.” Keress pldkat r a sajt letedbl!
Mindssze ennyit kell tennetek a webcast eltt. A webcast sorn csak fogadjtok a Mukthi Deeksht Sri Bhagavantl 15 percen t.
***
Tovbbi megrtshez nzztek meg a kvetkez videt:
Hogyan bocsssunk meg, mg ha megbocsthatatlannak tnik is? (megtalalhat a linkgyjtemnyben!)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.
A Felbredett Egyn tudja, hogy semmi sem lland.
A nem felbredett egyn keresi az llandsgot.
Ha nem vagy felbredett, fkuszlj a tants msodik felre! Nhny pldval bemutatjuk mindkt llapotot.
Miknt ltja a Felbredett Egyn, hogy semmi sem lland?
Vegynk egy pldt. Ha egy fra nzel, az llandnak s vltozatlannak tnik. De az vek sorn a fa ntt. A levelei kinnek, elszradnak, majd a fa elkorhad. Ez a folyamat zajlik a fval.
Hasonl mdon trtnik ez mindennel ebben az Univerzumban. Az l s a nem l dolgok vltakoznak. Pldul a Tadzs Mahal az erzi ltal krosul. gy folyamatosan vltozik. Semmi sem lland. Minden vltozik.
Mindezt megrtjk intellektulisan. Azonban a felbredett szemly szmra ez lthat is. Msok szmra nem. Ez azt jelenti, hogy a nem felbredett szemly nem ltja a vltozst. A felbredett szemly folyamatosan ltja a vltozs folyamatt. A ltsa, s az rzkelsnek a mdja ms.
A felbredett egyn szmra nincs llandsg. Ez az egyik rsze. A msik pedig az, hogy a felbredettnl nem ltezik olyan, hogy: „te”.
Mondjuk a felesg felbredett, s pp nzi a frjt. Ltja a mozdulatot a frjben. De nem formldik meg olyan, hogy „te”. Teht nincs semmi olyan ott, ami lland vagy vltozatlan. Nincs ott semmi olyan, ami lland. Minden az lland mozgs llapotban van. Folyamatosan vltozik. Nincsen llandsg jelen. gy lt a felbredett egyn.
A nem felbredett egyn azt akarja, hogy minden tkletes legyen. Ha valami vltozik, azt szeretn, hogy ne vltozzon, s ugyanaz maradjon. Elvrja, hogy az emberek ilyenek vagy olyanok legyenek. Ugyanolyanoknak kell maradniuk. Ez az, amit elvr. m kzben minden folyamatosan vltozik.
Bhagavan azt mondja, hogy csakis egy dolog lland, az pedig a vltozs. Az egyetlen vltozatlan a vltozs. Teht minden folyamatosan vltozik s vltozik.
Vegynk pldnak tged. t vagy tz vvel ezeltt ms voltl. A slyod, a magassgod, a szemed, az arcvonsaid, a hajad. Minden megvltozott. Tz ve, tz hnapja, tz napja s tz rja teljesen ms voltl. Mg tz perccel s tz msodperccel ezeltt is ms voltl. Egy msodperccel ezeltt is ms voltl.
Folyamatosan vltozol. Ez a folyamat. Nincs jelen senki ott, csakis a folyamat zajlik folyamatosan, meglls nlkl. Egy perccel azeltt ms voltl, most is ms vagy, s egy pillanat mlva is ms leszel. A mlt elment. A jelen az, ami igaz, s a jv mg meg nem szletett.
Bhagavan azt mondja, hogy a nem felbredett mindig az llandsgot keresi. Azt akarja, hogy a dolgok ugyanolyanok maradjanak. Elmlkedj mg ezen! Keress pldkat az letedbl, lsd, hogy a dolgok nem llandak, hanem folyamatosan vltoznak.
A nem felbredett kptelen egy ilyen letet lni. Szmra minden lland, s azt akarja, hogy gy is maradjon. A kapcsolatait is llandnak szeretn tudni. Azt akarja, hogy a szeretet is lland legyen. A szeretet, amit az anyjtl, apjtl, felesgtl kap. Vagy azt is mondhatjuk, hogy a felesg azt akarja, hogy a frj szerelme tarts legyen. De sajnos az egyn vltozik.
s te is vltozol. Az rzkelsed is vltozik. A gondolkodsod mdja is vltozik. Ilyen az let, de te nem szereted ezt. llandv akarod tenni a dolgokat.
Mindenben az llandsgot keresed, s annak nem szabad vltoznia. Az elme mindig biztonsgban akar lenni. rteni akarja, s vlemnyt akar formlni. Amikor egy vlemny megalakul, azt mondja: „Aha, megvan, rtem.” Majd t perc mlva egy jabb gondolat rkezik, amely ellentmond az elznek, s gy azonnal egy bels konfliktus keletkezik.
Az ellentmonds miatt egy bels harc vagy igyekezet jn ltre. Az az igyekezet az „n”. Ettl a szenvedstl nem szabad az ember.
Bhagavan azt mondja, hogy az ember a szenvedse rabja. Mindig arra trekszik, hogy a dolgokat llandv tegye.
Ha nem vagy felbredett, lthatod, hogy ez a te llapotod, prblod a dolgokat llandv tenni. Azt akarod, hogy a dolgok rkk tartsanak. Annak a szeretetnek, amit a prodtl vagy a gyerekedtl, vagy a szleidtl, testvreidtl vagy bartaidtl kapsz, llandnak kell lennie. Folyamatosan lennie kell. De ha ez rvid let, a problmk ismt fellpnek.
Az llandv tevs irnti igyekezet a szenveds.
Keress pldkat az letedbl, hogy mennyire akarod, hogy a dolgok llandak legyenek. Ennyit kell tenned a webcast eltt, ha nem vagy felbredett.
Elmlkedj a tantsrl! Meghallgathatod a tantst Bhagavan szavaival:
http://www.onenessuniversity.org/index.php/webcasts/weekly-webcast-teachings
A felbredett tudja, hogy semmi sem lland, s minden folyamatosan vltozik. gy a vltozssal ramlik. Hirtelen valaki szeret tged, majd a kvetkez pillanatban nagyon mrges. A felbredettnek nincsenek elvrsai, sem szenvedse, mivel tudja, hogy semmi sem lehet lland.
Ltja, hogy minden vltozik. Teht az rzkelse ms, mivel az agyban egy fizikai vltozs kvetkezett be. Egy felbredett msknt ltja a dolgokat, mivel egy neurobiolgiai mtten esett t az Isteni lds ltal.
Ha nem vagy felbredett, a webcast eltt mondj egy imt az elmdben s a szvedben, krd meg Bhagavant, hogy ldjon meg, s adjon Deeksht neked, gy az elmd egy olyan llapotba mozdul, ahol felismeri vagy megltja, hogy semmi sem lland, s minden folyamatosan vltozik.
AmmaBhagavan szmra semmi sem lland. Teht, amikor AmmaBhagavan tudatossgra hangoldsz, felveszed azokat a jeleket, azt az llapotot, s azokat az energikat.
A webcast utn lekapcsolhatod a lmpkat, s a szent helyeden maradhatsz. Csukd be a szemed, s hagyd finoman nyitva a szd! Maradj Shavasana pzban, vagy laztsd el a testedet, s maradj a tapasztalsban, ami a kvetkez 15 percben jn.
Brmi trtnik, engedd! A tbbit a Deeksha vgzi el majd. Neked nem kell csinlnod semmit.
***
Tovbbi felismersekhez nzd meg a kvetkez videt:
Az emberek megtapasztalsa a megrts helyett
http://youtu.be/yQWX-1DxIJU
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.
A Felbredett Egynnek van konfliktusa.
A nem felbredett egyn konfliktusban van.
Ha nem vagy felbredett, fkuszlj a tants msodik felre! Nhny pldval bemutatjuk mindkt llapotot.
Amikor konfliktusrl beszlnk, a kettrl beszlnk. Amikor kett van ott, akkor harc van ott. Amikor harc van, akkor energiavesztesg van. s amikor energiavesztesg van, annak szenveds az eredmnye.
Mi ez a „kett” a nem felbredett egynnl? Ha megfigyeled az elmd meditci kzben, vagy amikor a lgzsed figyeled, vagy ha csukott szemmel megfigyeled a gondolatok ramlatt, jn egy olyan gondolat, mely azt mondja: „, nagyon j vagy, gyes vagy, gynyr s csinos vagy.” vagy „Te nagyon j s segtksz vagy.”
m utna azonnal jn egy msik gondolat, ami azt mondja: „Nem, mert egy bizonyos napon nem voltl segtksz, nem igazn segtettl annak a szemlynek, amikor azt krte.”
Az egyik gondolat szerint te j vagy, mg a msik szerint rossz. Ez a „kett”. Az elme elkezdi bizonygatni, hogy mirt voltl rossz. s ezutn azonnal jn egy gondolat arrl, amikor j voltl.
gy egy folyamatos konfliktus van jelen. A gondolatok folyamatosan vltakoznak. Egyfajta srlds jn ltre.
Mondjuk, valaki megltogat tged, s te nem rzed jl magad emiatt a ltogats miatt. Az elme azt mondja: „Mirt jtt ez az ember, s mennyi ideig fog maradni?”, „Most akkor fzhetek neki, szabadsgot kell kivennem, vagy pedig ksni fogok a munkbl.” Ez a trtnet egyik fele.
m amikor megrkezik gy dvzld: „Isten hozott, rlk, hogy ltlak.”, „Vrtalak!” Szp dolgokat mondasz. Teht konfliktus van a kett kztt. Ez a kzdelem folyamatosan ott van a nem felbredett elmjben.
Vizsgld meg figyelmesen a flelmet! Mi a flelem? Amikor flelem van, akkor kett van. A konfliktus ismt ott van: „Mi lesz, ha nem fog sikerlni?” Mondjuk, egy zletet akarsz elindtani. Elszr azt mondod: „El akarok kezdeni egy zletet.” Majd jn a gondolat: „Mi van, ha nem sikerl?” Teht azonnal ltrejn az ellentte is.
Ezzel a flelemmel ltrejn a kett. Konfliktus van jelen. Szeretnk elkezdeni egy zletet, gy azt mondom: „Szeretnk elkezdeni egy zletet.” Majd jn a kvetkez gondolat: „Mi van, ha nem sikerl?” Azonnal ltrejn az ellentte. Az elme hozza ltre azt.
Legyl tudatban, ne tgy semmit vele, csak csukd be a szemed egy kis idre. Nyilvnvalan rengeteg gondolat rkezik. Az egyik azt mondja: „Igen, kezdj egy zletbe.” A msik azt mondja: „Ne, ne, ne, ne kezdj bele, mert veszlyes.” Majd egy msik gondolat azt mondja: „Muszj kockztatnod.” Majd egy msik azt mondja: „Mi lesz, ha az sszes pnzem elvesztem, s szegny leszek?”, „Mi lesz a csaldommal?”, Majd jra egy jabb gondolat jn: „Van mg ms vagyonod is, az majd elltja ket.” Majd valami ms jn.
Teht ez zajlik. Folyamatos a konfliktus. A nem felbredett egyn ebben a konfliktusban l.
Most kell megrtened Bhagavan tantst. Ez nem azt jelenti, hogy ezek a gondolatok nincsenek ott a Felbredett egynnl. Tovbbra is ott vannak, csak a Felbredett figyeli ezeket a gondolatokat, gy nincs konfliktusban.
Mg a nem felbredett ebben a konfliktusban l. Ebben a konfliktusban van.
Nem a Megvilgosodottrl beszlek. Az teljesen ms. A Felbredettrl beszlek.
Amikor a Felbredett egyn tervez tenni dolgokat, szintn klnfle gondolatok rkeznek. Br folyamatosan jnnek a gondolatok, csak figyeli ket. Nincs konfliktusban. Egyltaln nincs konfliktusban. Nem trekszik a megvltoztatsra.
A Felbredett rbredt a megvltoztatni akars hibavalsgra, mivel tudatban van, hogy az a prblkozs maga a kzdelem.
Teht nem kzd. Csak figyeli azokat a gondolatokat.
Egy j gyakorlat lehet az, hogyha figyeled a gondolataidat. Meglthatod, hogy rengeteg konfliktus zajlik ott. A nem felbredett egyn belevondik mindebbe, s teljessggel rszese lesz. Ez az llapota.
A Felbredett egyn csak megfigyeli a konfliktust. ramlik vele. tfuthat rajta a fltkenysg, amikor azt ltja, hogy valaki egy nagyon drga kocsit vezet. Jhetnek olyan gondolatok: „ milyen gazdag, s milyen szp kocsija van!”
Meg fog trtnni az sszehasonlts, s csak figyeli azt, mintha a nagy „n” figyeln a kis „n”-t. A nagy madr figyeli a kicsi madarat.
Teht csak megfigyeli a fltkenysget. Ez nem azt jelenti, hogy a fltkenysg meg fog llni, hanem csak „ltja”, ahogy az elme folyamatosan sszehasonltgat, mivel ez az elme termszete. Nem tudod megvltoztatni az elmt.
Ez az egy elme, az si elme, s az termszete a ktelkeds s az sszehasonlts. A felbreds az elmn tl van. Ez egy neurobiolgiai talakuls, amely a Kegyelem ltal adatik meg, s ez az elmn tl van. Minden ms az elme tartomnyban van.
Ha nem vagy felbredett, az olyan, mintha a moziban eggy vlnl a szereplvel, ahelyett, hogy nz maradnl.
Egy nem felbredett egyn a filmnek a szereplje. A Felbredett egyn a film nzje, vagy szemtanja. De a film az tovbbra is ott lesz.
Elmlkedj, s lsd meg, hogy az elmd folyamatosan konfliktusban van. Ezt akkor veszed szre, ha becsukod a szemed, s megfigyeled a gondolataid, vagy a flelmeid, vagy brmit, ami pp trtnik.
Ne prbld meg eltvoltani a konfliktust, s ne prblj gy viselkedni, mint egy Felbredett egyn, mivel nem vlna hasznodra, s te nem vagy az!
Ha nem vagy felbredett, vagy egyelre csak felbredett llapotokat tapasztalsz, keress pldkat az letedben, amikor konfliktusban lsz. Mindssze ennyit kell tenned a webcast eltt.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4.
A Felbredett Egyn termszetes mdon jelentsgteljess vlik.
A nem felbredett egyn svrog a jelentsgteljessgre.
Ha nem vagy felbredett, fkuszlj a tants msodik felre! Nhny pldval bemutatjuk mindkt llapotot.
Ha elmlkedtl a tantsrl a ht folyamn, lehetsges, hogy jl megrtetted azt, s ttrsekben is volt rszed. Megtrtnhetett veled a felismers is.
Amikor az egyn felbredett, nincs jelen az „n”. Nincs „”. Ha nincs mr ott egy „n” vagy szemly, akkor nincs ott a kiemelkedsre vagy a figyelem utn val svrgs sem. Mindez a svrgs ellentte.
Mit vett szre Buddha, amikor felbredett vlt? Buddha azt mondta: „Vgre az elmm elcsendeslt.” A svrgs eltnt. Az abszolt igazsg felfedezse irnt svrgott . A folyamatos svrgs megszntetse irnti svrgsa volt a msik nagy vgya.
Nha dessgre vgyunk. Az dessg irnti vgy ms. Ez nem az a fajta svrgs, mint amit a jelentsgteljessg irnt rznk.
Amikor az „n” megsznik, a „szemly” meghal, s ha nincs, akkor ki keresi a kiemelkedst, a jelentsget? Nincs ott senki, aki jelentsgteljes lehetne. Nincs jelen egy elkpzels vagy egy szemly, aki jelentsgteljes lehetne.
Ha nincs „n”, akkor hol van az ntudat?
A felbredett egyn nem svrog a fontossgrt, ami msnak rmt ad.
Amikor azt ltod, hogy valaki bekpzelt, uralkod vagy nz, valjban az trtnik, hogy a sajt nzsged ltod meg a msikban. A sajt uralkodsi vgyad ltod meg, mivel te is uralkodsz az embereken. gy amikor azt ltod, hogy valaki irnyt, uralkod, nem kedveled azt a szemlyt. m valjban a sajt uralkodsod az, amit nem szeretsz!
Hogy vagy kpes felismerni a msik uralkodst? Csakis azrt lehetsges ez, mert te uralkod vagy. Amikor valakit ilyennek ltsz, az elme azt mondja, hogy az a szemly uralkod. Azt sosem akarja megltni, hogy nem szereti azt az „uralkodst”.
Pldul, volt egy kisfi, aki rossz volt kmibl, s a tanrn megszidta. Bntetst kapott. Mrges lett a tanrnre, utlta a kmit, s sosem kapott j jegyeket.
Ez nem a tanrn miatt volt, hanem azrt, mert irtzott a kmitl, s ezrt sosem kapott j jegyeket. Alapveten ez az sajt srlse volt, br gy tnhetett, hogy a kmiatanr nem megfelel. Nem, nem gy volt. Ez az sajt, bels problmja volt.
Ehhez hasonlan, amikor te jelentsgteljes akarsz lenni, megprblsz azz vlni. Svrogsz utna, s kzben azt rzed, hogy a msik nagyon nz, vagy hogy megprbl fontos lenni. De valjban ez rlad szl.
Ez nincs a felbredett szemlynl. nyugodt, szeretettel teli, sugrz, s energival teli. Ezltal ktsgtelenl jelentss vlik, mivel az emberek szeretik az ilyen embert, s szeretnk k is megkapni ezt az llapotot.
A nyugodt arcukat ltva termszetes mdon fontoss vlnak. Ez nem jn ltre svrgs ltal, csakis termszetes mdon. Amikor valaki felbredett, mindenki vele szeretne lenni. Nem azrt, mert tudjk, hogy felbredett, hanem mert nincs jelentsg irnti svrgs a szemlyben.
Viszont benned van. pp ezrt rzed azt, hogy kzelebb akarsz kerlni hozz.
Teht a felbredett jelentsgteljess vlik.
A nem felbredett svrog irnta, mivel van „n”-je, s az „n” nem lhet nlkle. Ez az egyik dolog, amire a nem felbredett egynnek szksge van.
Mi az emberi lny hat szksglete? Bhagavan szerint az els szksglet a bizonyossg. Azt akarja, hogy minden biztos legyen. Tudni akarja, hogy amit csinl, az helyes. Tudni akarja, hogy mi fog trtnni holnap vagy a kzeljvben. Folyamatosan igyekszik megtudni. Teht ez a bizonyossgra val trekvs.
A msodik a vltozatossg. Nem akarja minden nap ugyanazt az telt enni. Mi lenne, ha egy ven keresztl ugyanazt az telt kapnd reggel, dlben s este? Minden emberi lny vltozatossgot szeretne, mint klnfle ruhk stb., hogy fontos legyen. Teht a vltozatossg egy szksg.
A harmadik a jelentsgteljessg, fontossg. Figyelmet akarunk. Az emberektl azt akarjuk hallani, hogy jk vagyunk, nagyszerek vagyunk, csodlatosak. Szksgnk van ezekre a szavakra, s svrgunk a jelentsg irnt.
A negyedik a szeretet. Ez egy meleg rzs a msiktl. Ez nem arrl szl, hogy hallani szeretnnk, hogy jk vagyunk, nagyszerek vagyunk, hanem egy rzs, miszerint trdnek velnk, szksg van rnk. Ha fj valamink vagy szenvednk, tudjuk, hogy a msik ott van neknk. Ez a szeretet.
Az tdik a fejlds. Mindenki fejldni akar. Ha nem fejldsz, gy rzed, valami nincs rendben veled. „Annyi mindent csinltam.” „Egy vig kemnyen dolgoztam.” Ebben az esetben a fejlds az egyfajta jvedelem. Ha nem fejldsz, nem vagy boldog.
A hatodik a hozzjruls, adakozs. „Gazdag vagyok, van csaldom, mindenem.” De mit adtl vissza a trsadalomnak vagy az embereknek, vagy a csaldodnak? Ha nem adakoztl, tovbbra sem vagy boldog.
Ez a hat emberi szksglet, s ebbl az egyik a jelentsgteljessg. Teht, a nem felbredett egyn svrog a kiemelkeds, a jelentsgteljessg irnt.
Elmlkedj el ezen! n csak tisztzom a tantst nektek, ennyi az egsz. Nem akarom, hogy az elme beragadjon.
Meghallgathatod a tantst Bhagavan hangjval:
http://www.onenessuniversity.org/index.php/webcasts/weekly-webcast-teachings
Ha nem vagy felbredett, vagy egyelre felbredett llapotokat tapasztalsz, csak keress pldkat az letedben arra, hogy mennyire svrogsz a jelentsgre, a kiemelkedsre. Ennyit kell tenned a webcast eltt.
Majd a webcast sorn fogadd be a Deeksht Bhagavantl.
Elolvashatod a tantsrl szl magyarzatot, de el kell vgezned a te feladatodat is, rszt kell venned a webcaston, s elmlkedned kell a tantsrl, s pldkat kell keresned r az letedbl. gy kapod meg a tapasztalst.
|