Diksa : Heti webcast magyarázatok 8 |
Heti webcast magyarázatok 8
2013.09.12. 21:52

Frissítve okt 17
-
1. Az önsajnálatról
-
2. Cselekvés és reakció
-
3. nézőpontok
-
4. Isteni akarat
-
5. Megosztottság külső és belső közt
A Felébredett nem ismeri az önsajnálatot.
A nem felébredett tocsog az önsajnálatban.
Ma, szeptember 5-én a Tanítók napját ünnepeljük. Szeretnék nagyon boldog Tanítók napját kívánni Sri AmmaBhagavannak! Áldásban részesülünk az életünkben azáltal, hogy meghallgathatjuk ezeket a tanításokat, folyamatosan fejlődünk, és AmmaBhagavan egyre magasabb és magasabb tudatossági szintekre visznek bennünket, majd végül az Istenfelismerést adják meg nekünk. Hálás köszönetünk AmmaBhagavannak a napi és a heti tanításokért, és a tanítások általi spirituális fejlődésért!
Tehát, ezen a héten Bhagavan a következő tanítást adta: "A Felébredett nem ismeri az önsajnálatot. A nem felébredett tocsog az önsajnálatban." Gyerekkorunkban folyamatosan arra törekszünk, hogy valamiféle figyelemben, szeretetben legyen részünk. Mi az, amire a legnagyobb szükségünk van az életünkben?
Mondjuk van egy szakmád, egy céged vagy dolgozol valamit. Természetesen a megélhetésedért dolgozol. Pénzre van szükséged, majd szép ruhákra, házra, és vannak különféle vágyaid is. Szeretnél egy autót, vagyis a legjobb autót, vagy valami mást. Sikeres és elégedett szeretnél lenni a munkádban, és szeretnéd megkapni mások figyelmét.
Mi történik egy kapcsolatban? Vegyük a férj és a feleség példáját! A férj szeretetet szeretne kapni a feleségétől, a feleség meg ugyanezt a férjétől. Tehát szeretetet kell adniuk egymásnak. Ám mindketten koldulnak érte. A szeretetre való vágy alapvetően magában az anyaméhben kezdődik el. Az anyaméhben a gyermek rengeteg dolgon megy keresztül. Nagy a nyomás odabent, és hatalmas az ellenállás. Óriási küzdelmen mentél át csak azért, hogy meglásd, ki az Édesanyád, és hogy megtapasztalhasd a szeretetét. Meg akartad ismerni azt, aki hordozott téged. Amikor kikerültél a méhből, meg akartad tapasztalni azt a személyt, aki kihordott téged, az Anyukád. Az Anyukád és Apukád "végeredménye" vagy, ezért az Édesapád szeretetét is szeretnéd megtapasztalni. Az anyaméhben töltött időszak óta vágysz, sóvárogsz arra a szeretetre. Tegyük fel, hogy megkapod azt a szeretetet, és kielégülsz, ám mégis egész életedben ezt keresed.
Ha nem kapod meg ezt a szeretetet, az nagyon zavaró. A legtöbbször erőszakos leszel. Ez igencsak frusztráló, és nagy a küzdelem benned. Rengeteg olyan gyerek van, aki ha nem kapja meg az anyai vagy az apai szeretetet, akkor lázadni kezd, negatívvá és erőszakossá válik, majd végül egyre több hibát követ el. Általában a legtöbb bűncselekményt, bűnt elkövető ember nem kapta meg ezt a szeretetet.
Bhagavan azt tanítja, hogy az újszülöttet az első hat órában meg kell érintenie az anyának. Indiában normális esetben amikor egy baba világra jön, az anya hasára helyezik. Ha ez nem történik meg, a gyermek hiányolja azt a szeretetet, és sóvárog érte. Egy küzdelem lesz benne. Ha a gyermek nem kapta meg ezt, akkor az elme természete miatt sajnálni fogja önmagát. Ezt hívjuk önsajnálatnak. Az önsajnálat egyfajta szenvedés. Az önsajnálat a vétkek egyike. Például, ha nem vagy képes megbocsátani vagy elfogadni, akkor szenvedsz. Bármi, ami szenvedést okoz, bűnös természetű. Ilyen az önsajnálat is. Mindig be akarja teljesíteni önmagát. Ha valaki nem adja meg a figyelmet neki, akkor úgy érzi: "Nem szeretnek engem. Nem figyelnek rám. Jelentéktelen vagyok." Szenved. Vannak nők, akik azt mondják: "Mivel nő vagyok, nehézségekkel kell szembesülnöm. Az emberek nem tisztelnek." És folyamatosan azt a tiszteletet keresik.
Ezek a gondolatok folyamatosan jönni fognak, mivel nem kaptad meg, amit akartál, vagy bizonyos tulajdonságaidat nem szereted. Folyamatosan megítéled magad, és ezért elkezded sajnálni önmagad. Képtelen vagy meglátni és megérteni azt, hogy te különleges vagy. Teljesen más vagy, mint bárki más ezen a Földön.
Nem látod ezt, és állandóan másokhoz hasonlítod magad, és olyanná akarsz válni, mint valaki más, valami olyan, amilyen te sosem lehetsz. Ez lehetetlen! Te nem lehetsz olyan, mint a bátyád vagy a nővéred! Nem lehetsz Mahatma Gandhi sem! Nem lehetsz olyan, mint valaki más, mivel te egyedi vagy! Más vagy. Nem lehetsz olyan sem, mint amilyen az Anyukád vagy az Apukád.
Mindenki más. Egyedi vagy. Éppen ezért szeretheted magad! Megítéled a negatív részeidet. Megítéled magad, hogyha a szemed nem tökéletes. Nem szereted a tested, nem szereted a hajad. Vannak olyan tulajdonságaid, amiket nem szeretsz. Nem szereted a büszkeséged, nem szereted az egód. Nem szereted a sérüléseidet. Nem szereted a gyűlöleted. Nem szereted a haragtartó természeted. Folyamatosan azt mondod magadnak, hogy nem kapod meg azt, amit kellene. Utálod magad, mert a szüleid nem járattak jó iskolába. Amikor nem szereted önmagad, az elme folyamatosan gondolkodik, mivel ilyen az ő természete. Tocsog az önsajnálatban, a szenvedésben. Ha nincs szenvedés, akkor meghal az elme.
Ha nincs "én", akkor kit fogsz sajnálni? Ha nincs "én", akkor egyáltalán nincs önsajnálat. Amikor felébredett vagy, az "én" nincs jelen. Elmélkedj el azon, hogy mennyire és mennyit tocsogsz az önsajnálatban, és hogy miken sajnálkozol! Figyeld, hogy mikor és mennyit sajnálkozol, és hogy ez miként okoz szenvedést neked, és hogy miként kell megszabadulnod tőle!
Majd kérd AmmaBhagavan Áldását és Kegyelmét: "Szabaddá kell válnom az "én"-től, és Felébredetté kell válnom! Mivel amikor felébredett vagy, akkor nincs önsajnálat. Amikor "te nem vagy"', akkor nincs önsajnálat. Eltűnik.
Ne azt kérd, hogy megszabadulj az önsajnálattól! Azt kérd, hogy válj felébredetté, és hogy megszabadulj az "én"-től! Ez legyen az imád. Az imádkozás előtt szemtől szembe kell kerülnöd az önsajnálatoddal, az összessel. Most elmélkedj csukott szemmel, figyeld meg, hogy hol van benned az önsajnálat! Keress példákat, amikor sajnálod önmagad!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.
A Felébredett cselekszik. A nem felébredett reagál.
The Awakened One acts. The unawakened one reacts.
Először nézzük meg Bhagavan heti tanításának második felét! A nem felébredett reagál. Mi történik, amikor megbántódsz, vagy amikor félsz? Mit teszel? Mondjuk valaki megbánt téged. Ez azonnal kivált benned egy gondolatfolyamatot. Mi a gondolatfolyamat? Elkezded megítélni a téged megbántó embert. Elkezded elemezni, hogy mi történt, és miért viselkedett veled úgy az a személy. Ilyenkor valami ehhez kapcsolódó szintén előidéződik a múltból. „Senki sem ért meg engem. Miért mindig én vagyok az áldozat? Mit tettem? Miért ilyen az életem? Milyen karmát csináltam a múltban magamnak?” Ilyesmik jönnek folyamatosan, és ezekre alapozva bizonyos következtetéseket vonsz le. Az elemző folyamat nagyon gyorsan történik meg, így igen nehéz meglátni, hogy egy nagy folyamat zajlott le benned, melynek végén néhány következtetésre jutsz. Az általad használt szavakkal vagy a cselekvésed módjával reagálsz arra a bántásra vagy eseményre. Bizonyos szavakat használhatsz ilyen esetekben, például azt mondod: „Másképp viselkedsz.” Ily módon formálódik a reagálásod az eseményre. Rengeteg gondolkodás és elemzés jön létre. A tervezés is bevonódik. A hatalmas folyamat után jön a reagálás. Ekképpen reagál a nem felébredett. Amikor a nem felébredett egy eseményre reagál, az normálisan a múltból ered, vagy valamilyen módon a jövőhöz kapcsolódik.
A felébredett folyamatosan a jelenben él. Azt tapasztalja, ami van. Ha épp csokoládét eszik, akkor épp élvezi és tapasztalja a csokoládét. Amikor fogat mos, akkor a fogmosást tapasztalja. Élvezi, ami a szájában történik, és tapasztalja azt. Ha valaki leszidja a felébredettet, ő nézi a személyt és a száj mozgását. Mondjuk valaki azt mondja neki: „Te bolond vagy.” Mivel a felébredettnél nincs egy személy belül, nincs senki, aki megsértődhetne. Mi történik? Csak megtapasztalja a bolond szót. Tudja, hogy mit jelent, mivel a memóriája ép. Így hát ő csak figyeli, hogy mi történik. Senki sem tudja előre megmondani, hogy mit fog tenni. Talán leszidja a másikat, talán szépen beszél. Szeretetet is adhat, vagy azt is mondhatja: „Oké, rendben.” Nem tudhatjuk, hogy milyen gondolat érkezik, és hogyan fog válaszolni. Lehet, hogy hirtelen fájdalmat érez a másik fájdalma miatt. Megérintheti a másik fájdalma, mivel amikor valaki bolondnak nevezi, megtapasztalhatja annak a személynek a szenvedését. Ez azért lehetséges, mert nincs jelen egy személy, akit elérne a bántás. Így csak megtapasztalja a másik szenvedését, és ebből a szenvedésből születik meg a szeretet és az együttérzés. Azt a szeretetet tapasztalja. Lehet, hogy segít a másiknak, és szépen beszél vele. Mindez meggyógyíthatja a másik fájdalmát, amelyen épp keresztülmegy.
Ez a felébredett ereje. Nem reagál, hanem válaszol. A felébredett cselekszik. Nem gondolkodik a cselekvésen. Csak cselekszik, és a cselekedete spontán. A szava és a viselkedése szintén spontán. Nem vonódik be gondolkodási folyamat. Így cselekszik a felébredett, és így reagál a nem felébredett. Most fordíts egy kis időt arra, hogy megvizsgálod az életed, és meglátod, hogy hogyan cselekszel és reagálsz. Elmélkedj ezen! Keress példákat rá, és elmélkedj!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.
A Felébredettnek nincsenek nézőpontjai.
A nem felébredett tele van nézőpontokkal.
Kérlek, vedd figyelembe, hogy ezek a példák a Teljesen Felébredettet jellemzik, ami egy magasabb szintje a felébredésnek! Ez a szint majd az Átalakulás után következik be.
Információ az új érdeklődőknek az Egység (Oneness) mozgalomról: Sri Amma Bhagavan, az Egység Egyetem alapítói minden héten és minden egyes nap adnak nekünk egy tanítást. A heti tanítás kifejezetten a felébredésre fókuszál. A heti webcast során Sri Bhagavan Deekshát ad az összes résztvevőnek a felébredésre, és ekkor kapjuk meg a következő heti tanítást is. Ezen a heti webcaston az emberek közvetlenül fogadják az Isteni energiákat. A Kundalinijük megemelkedik, különféle állapotokat tapasztalnak, majd végül ez elvezet a felébredéshez, ahol az én eltűnik. Amikor nincs én, akkor nincs szenvedés sem. A webcast célja, hogy magasabb tudatossági szintre toljon téged, ami által szenvedés mentes leszel. A szenvedés alatt a belső szenvedést értjük. A bensőnkben zajló szenvedés kihat a külvilági történésekre is. Először a belső szenvedéssel foglalkozunk.
A mostani heti tanítás: „A Felébredettnek nincsenek nézőpontjai. A nem felébredett tele van nézőpontokkal.” Először értsük meg ezt a tanítást a nem felébredetten keresztül!
Tegyük fel, hogy nem vagy felébredett, és bizonyos nézőpontokat alakítasz ki. Amikor az édesapádra nézel, valamilyen nézőpontod vagy érzékelésed van vele kapcsolatban. Például: „Magas.”, „Alacsony.”, „Sötét haja van”, „Világos haja van.”, „Vékony.”, „Izmos.”, „Sovány.” Különböző nézőpontokat formálsz azáltal, amit látsz. A természetéről is megformálod a nézőpontjaidat: „Uralkodó.”, „Zaklatott lelkivilágú.”, „Nagyon boldog ember.”, „Nagyon hálás.”, „Jó természete van.”
Amikor egy autót látsz, nézőpontokat hozol létre róla: ez egy jó kocsi, rossz kocsi, piros kocsi, kitűnő kocsi. Az autóról létrehozott különféle nézőpontok az agyadban formálódnak meg. A megformált nézőpontok nem veszik figyelembe azt, hogy mi az igazság. Bhagavan azt mondja: „A szenvedés sosem a tényben van, hanem a tény érzékelésében.” Az érzékelés a nézőpont.
Ki formálja meg a nézőpontot? Nyilvánvalóan az agy teszi ezt. Az agy egy gépezet, ahol a világot tapasztalod meg a bejövő jeleken keresztül, mint a látás, a szaglás, az ízlelés, az érintés és a hallás, azaz az öt érzékszerven keresztül. Ezek a jelek eljutnak az agyba, ahol bizonyos folyamat történik, nézőpontok alakulnak ki, majd ezek az elmében tárolódnak. Bármi, amit valaha láttál, hallottál, ízleltél, szagoltál vagy éreztél az elmédben tárolódik, a tudatos, a tudatalatti vagy a tudattalan elmében, mélyen legbelül. Minden eltárolódik, amit az édesanyád méhében, a korai gyerekkorodban és az előző életedben tapasztaltál.
Ha látsz valamit holnap, hozzá fogod azt kapcsolni valamihez, amit a múltadban láttál, és azon keresztül fogod „látni” azt a dolgot. Például, az apukád megbántott téged, amikor négy éves voltál, és akkor kialakítottál egy véleményt. Nagyon szeret téged, de azon a bizonyos napon mérgében vagy frusztráltságában, vagy a szekírozásod miatt kaptál egy pofont tőle. A véleményed szerint nagyon szeretett téged az apukád, de azon a napon, amikor négyévesen pofont adott neked, ez a nézőpontod talán megváltozott. Lehetséges, hogy meghoztál akkor egy olyan döntést, hogy ha valaki szeret téged, az egyszer majd utálni fog. Mondjuk, hogy sírva odamentél az anyukádhoz, és ő azt mondta: „Ne zaklass! Menj innen!” A szobádba mentél, és sírtál. Sírás közben megformáltad azt a véleményt, hogy azok, akik szeretnek, egy napon utálni fognak, mivel az anyukád szeretett téged, de mégsem figyelt rád abban a pillanatban. Ezért létrehoztál egy olyan nézőpontot, miszerint bárki, aki szeret téged, még ha egész életében is szeretett, egy napon utálni fog majd. Ezért úgy döntesz, hogy senkit sem engedsz közel magadhoz.
Ezeket Alapvető Gyermekkori Döntéseknek hívjuk. Az előbbi példához hasonlóan rengeteg nézőponttal rendelkezünk emberekkel és témákkal kapcsolatban. Ezek a nézőpontok és döntések tönkreteszik az életünket. A nem felébredett tele van nézőpontokkal természetéből adódóan.
Bhagavan azt állítja, hogy tele vagy ilyen döntéssel és nézőponttal. Tudatába kell kerülnöd! A munkád során ezek a nézőpontok lerombolhatják az életed, de sajnos nem vagy tudatában ezeknek a nézőpontoknak. Amikor a munkád, üzleted során egy döntést hozol, azonnal belép oda egy nézőpont. Nem lett megtanítva neked, hogy lásd azokat a nézőpontokat. Inkább azt tanították neked, hogy azt lásd, ami a külvilágban van. Mondjuk, egy üzleti megbeszélésed lesz, és egy döntést kell meghoznod. Halkan egy belső párbeszéd zajlik az elmédben. Egy történet alakul benned. Az a te történeted, a te nézőpontjaid története. Például, amikor egy döntést hozol, azt gondolhatod: „Nem fogja megtenni amit mond, mert azok az emberek, akik kedvesen viselkednek csalni szoktak.” Miért van ez a véleményed? Azért, mert 4-5 éves korodban egy barátod nagyon kedves és jó volt hozzád, de becsapott téged. Ezért, amikor ezen az üzleti találkozón az az ember kedvesen beszél veled, azt hiszed, hogy be fog csapni téged. És emiatt nem írod alá a szerződést vele. Ezért ő elmegy valaki máshoz, és vele köti meg az üzletet. A nézőpontod megakadályozta az üzlet létrejöttét. A nézőpont ural téged, és ezért a nézőpont hozza meg a döntést és nem te. Bhagavan azt mondja: „A nem felébredett tele van nézőpontokkal.”
A nézőpontjaid miatt rengeteg dolog nem jut el hozzád, elveszítesz lehetőségeket. Emiatt elveszíted a barátaidat is. Ezek a nézőpontok nem engedik, hogy megtapasztald a másikat, mivel tudattalanul te csak a saját nézőpontjaidat hallgatod, vagy azokat követed. Tudatosan nem követed, de tudattalanul tönkreteszik az életedet. Ekképpen nem mentes a nem felébredett ezektől a nézőpontoktól, hanem tele van velük. Valójában tönkreteszik az életét. Keress további példákat a saját életedből! Bármi is van, nem vagy mentes a nézőpontoktól. Azok irányítanak téged. Mindez a nem felébredettre vonatkoznak.
A felébredettnek nincsenek nézőpontjai. Mit jelent ez? Minden ott van az elmében, de a nézőpont nem kap töltetet, nincsen ereje. Megtanulta a leckéket, amikor bizonyos dolgokat meg kellett tanulnia. Ez az ismeret a megfelelő időben elő fog jönni. A nézőpont nem használja őt. Az csak ott van, majd eltűnik. A felébredett egyén csak halad az árral. Csak megtapasztalja azt, ami történik, legyen az bármi, és tovább mozdul.
Azt mondja Bhagavan: „Amíg az igazság nem a te igazságod, addig az valótlanság marad.” Hallgasd meg a tanítást, és mondd el a következő imát: „Vésődjön ez a tanítás a szívem mélyébe! Kérlek, legyen ez az igazság az én igazságom!”
Csukd be a szemed, lazíts, és figyeld a légzésed! Elmélkedj a tanításról csukott szemmel egy ideig, és lásd meg mennyire igaz az életedre! Ha nem vagy felébredett, akkor a tanítás második felére kell fókuszálnod, és lásd meg, hogy tele vagy nézőpontokkal! Ha felébredett vagy, fókuszálj a tanítás második felére! Lásd meg, hogy van-e nézőpontod! Ha felébredett vagy, lehet, hogy keresel, és semmit sem találsz.
További információ a daszától egy hozzászólással kapcsolatosan, mely arról szól, hogy a kérdező felébredett, de továbbra is rendelkezik nézőponttal, és ez szenvedést okoz neki:
Bármilyen nézőpontod van, vagy bármilyen Alapvető Gyerekkori Döntést hoztál, csak menj vissza, és lásd meg, hogy az csak egy nézőpont, ami egy tapasztalásból ered. De van benne bármilyen igazság? Akkor van probléma, amikor azt hiszed, hogy van benne igazság.
Meglátogatta egyszer Bhagavant egy nagyon-nagyon gazdag ember. A barátjával jött, aki egy átlagos munkás volt. Bhagavan meglepődött a két embert együtt látva. Hogy lehetnek ők barátok? Megkérdezte őket. Azt mondták, hogy egy faluban nőttek fel. Gyerekkorukban egy nagyon gazdag ember jött a falujukba egy elegáns autóval. Kiszállt az autóból cigarettázni. Odafutott a két fiú megnézni az autót, és elkezdtek ott játszani. A gazdag ember nagyon mérges lett, és megdobálta őket kővel. A fiúk elfutottak. Az egyik fiú azt gondolta, hogy a gazdagok rossz emberek, mert kővel dobálóznak. Azt gondolta: „Sosem leszek gazdag.” Míg a másik fiú: „Ha gazdag vagy, erős vagy és uralkodsz. Gazdag akarok lenni!” A két fiú nagyon közeli barát volt. Az egyik gazdag lett, a másik nem. Ez az ok és okozat. Valamelyik helyes vagy helytelen? Az csak egy nézőpont. Nincs benne igazság. Ha van egy nézőpontod, és látod azt, megszabadulsz tőle.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4.
A Felébredett az Isteni akaratát követi.
A nem felébredett a saját akaratát követi.
Ténylegesen van az Isteni akarat és a szabad akarat. A szabad akarat egy olyan akarat, amit az Isteni adott az embernek, és bármilyen szabadságot kap az ember Istentől, az egy ajándék. Tehát az ember azt csinálhat, amit csak akar, azt gondol, és azt mond, amit csak akar. Ez a szabadság adatott meg az embernek, ami a szabad akarat vagy az ő saját akarata. Bármit csinál, a felelősség is az övé, mivel ott van az Univerzumban az ok és okozat hatása. Minden okozat mögött található egy ok. Tegyük fel, hogy köhögsz. Ennek van egy oka. Lehet, valamit ettél, vagy lehet a hideg vagy a láz miatt. Mindennek megvan az oka. Ehhez hasonlóan, ha egy bizonyos módon gondolkodsz, akkor olyan lesz az eredmény is. Ha a gondolataid nagyon pozitívak, akkor nagyon pozitív lesz az eredmény is. Ez így működik: ha feldobsz egy követ, az vissza fog esni rád. Ha virágokat dobsz, virágok esnek vissza rád. Tehát, az, hogy mit akarsz, a te választásod. Ez a szabad akarat, amit Isten az emberiségnek adományozott.
Majd van az Isteni akarat, mely a legfelsőbb intelligenciából ered. Az tud. Megvan a bölcsessége és ereje ahhoz, hogy teremtsen, létrehozzon. Az Isteni akarata az Isten akarata, bármi történik, arra Isten akarataként tekinthetsz. Tegyük fel, hogy valami nagyon szép dolog történik. Az az Isteni akarata. Ha köhögsz, az szintén az Isteni akarata. Ha nagyon szomorú vagy, az is az Isteni akarata. Bármi, ami történik, az az Isteni akarata, de mivel az embernek is van akarata, konfliktus van a kettő között, az Isteni akarat és az ember akarata között. Létrejön a súrlódás, és amikor konfliktus van, akkor energiaveszteség van, és amikor energiaveszteség van, akkor szenvedés az eredmény. Ez alapvetően az én miatt van. Mindig ellentmondás van azzal kapcsolatban, ami épp történik. Az egyén nem képes elfogadni, ami történik, és elkezd szenvedni, mivel van énje. Az ember az énre alapul, így szenved.
„A Felébredett az Isteni akaratát követi. A nem felébredett a saját akaratát követi.” Amikor az egyén felébred, az én eltűnik. Amikor az én eltűnik, minden, ami az énből ered, szintén eltűnik. Amikor az egyén nincs ott, hol van az ő akarata? Amikor nincs én, nincs öntudatosság sem. Amikor az én eltűnik, a felébredett egyén számára nincs olyan, amit a saját akaratának nevezünk. Bármi, ami történik, az az Isteni akarat vagy kegyelem. A felébredett számára minden kegyelem, minden automatikus, minden, ami történik, az az Isteni akarataként történik. Nincs ellentmondás, vagy bármi jelen. Azzal áramlik, ami történik. Nincs jelen személy.
Tehát, a felébredett csak követi az Isteni akaratot, míg a nem felébredett a saját akaratát követi. Ő mindig úgy akarja csinálni, ahogy ő akarja, és ezért egy folyamatos igyekvés és konfliktus van jelen. Nem képes meglátni, hogy nincs más akarat az Isteni akaratán kívül. Ha valami spontán, az az Isteni akarata. Amikor számítasz, tervezel, analizálsz, akkor a te akaratod irányít. Azonban amikor fejlődsz, kibontakozol a felébredésben, képes leszel tisztán látni, hogy a dolgok automatikusak, beleértve a tervezést is. Amikor az Isteni akarat belép, az csak egy érzés, ami nagyon erőteljes. Az első gondolat is az Isteni akarat. De ezután belép az elme, elkezd fontolgatni, tervezni, stb. Az a rész a te akaratod.
Az Isteni akarat belülről fakad, és amikor imádkozol, képeket látsz. Érkezhet formaként, ösztönös megérzésként, vagy intuícióként. Jöhet egy szó formájában, amit valaki mond, vagy egy erőteljes véletlenként. Tudni fogod, hogy az az Isteni akarata. Egy magasabb szinten minden Isten akarata, de te szenvedsz, mivel még nem fedezted ezt fel. Ez ellentmondás és paradoxon, hogy nincs saját akarat, csakis az Isteni akarat. Nem láthatod ezt, mivel neked van szabad akaratod, ami akadályozza azt, hogy meglásd, hogy minden az Isteni akarata és kegyelme.
Elmélkedj ezen egy kicsit még, hogy tisztábban lásd, miként követi az Isteni akaratát a felébredett, és hogyan követi a sajátját a nem felébredett! Kereshetsz rá példákat is. Elmélkedj a tanításon, és ha felébredett vagy, lásd, hogy ez mennyire igaz számodra! Lásd meg, hogy nincs olyan, hogy a te akaratod, és hogy minden automatikusan történik! Az Isteni akaratának követése nem egy elképzelés, ahol te megpróbálod követni az Isteni akaratát, majd úgy gondolod, hogy te már azt követed. Ehelyett a saját akaratod eltűnésének egy természetes módon kell megtörténnie. Egy felébredett képes látni ezt.
Ha nem vagy felébredett, látnod kell, hogy saját akaratod van, és hogy miként követed azt. Te teljesen más vagy, mint egy másik ember. Ehhez hasonlóan a te akaratod teljesen más, mint az Isteni akarat. Tisztán láthatod, hogy az a te akaratod. Ez a nem felébredett állapota. Szánj időt az elmélkedésre, és ha nem vagy felébredett, lásd, hogy az a te akaratod! Ha felébredett vagy, lásd, ahogy az Isteni akaratát követed! Az igazság, amíg nem a te igazságod, valótlanság marad.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5.
A Felébredett nem tapasztal megosztottságot a külső és a belső között.
A nem felébredett megosztottságot tapasztal a belső és a külső között.
The Awakened one experiences no division as the inner and the outer.
The unawakened one experiences a division as the inner and the outer.
Összefoglaló jegyzetek – az Egység Egyetem szerzetesének magyarázata az e heti webcast-hoz:
Sri Bhagavan minden héten ad számotokra egy tanítást, hogy elmélkedjetek rajta, hogy az alapján egy önelemzést végezzetek és, hogy meglássátok, hogy az adott tanítás mennyire alkalmazható, mennyire igaz a ti esetetekben. Bhagavan a tanításban beszél a felébredettről és a nem felébredettről
Elmélkedned kell a tanításon és a saját tudattalanodból megérteni azt. Ha felébredett vagy, próbáld meglátni a tanítás első felének az igazságát az életedben. Ha nem vagy felébredett, akkor lásd meg a tanítás második felének az igazságát az által, hogy példákat keresel arra az életedben.
Vasárnap Sri Bhagavan azt a tanítást adta, hogy „A Felébredett nem tapasztal olyan megosztottságot, hogy van a külső és van a belső. A nem felébredett tapasztal olyan megosztottságot, hogy van a külső és van a belső.” (= A Felébredett nem tapasztal megosztottságot a külső és a belső között. A nem felébredett megosztottságot tapasztal a belső és a külső között.)
Ez a magyarázat nem fogja megadni számodra a tanítás teljes megértését, vagy jelentését. Azok, akik nem értették meg még teljesen a tanítást, e magyarázat által kapaszkodóhoz jutnak a tanítás megértéséhez.
Nincs a megértésnek egy bizonyos módja. Mindenki a saját tudattalanja alapján, a saját szemszögéből, a saját múltja alapján ért meg. Bármi, ami a magyarázatban említésre kerül, abban segít téged, hogy a magad módján értsd meg a tanítást.
Azt mindannyian értjük, hogy amikor egy személy felébredett, akkor számára az én eltűnt, nincs ott. Ez azt jelenti, hogy számára nincs többé ott az elkülönült létezés érzete. Számára nincs megosztottság önmaga és a másik között. Ezzel szemben viszont, a nem felébredett tisztán érzi a megosztottságot önmaga és a másik között.
Amikor a személy Teljesen Felébredett, a másikat önmagában tapasztalja meg. Ő ott van mindenhol. Ez azt jelenti, hogy nincs különbség közte és a fa között. Amikor tapasztalja a fát, ő a tapasztalássá válik. A fává válik.
Nincs elkülönültség-érzet. Nincs a test érzete. Nincs az én érzete. Nincs megosztottság-érzet. Nincs idő-érzet. Nincs jelen a dolgok kommentálása. Csak tapasztalás van.
Csodálatos az én nélküli tapasztalás. Mivel nincs ott senki, aki szenvedjen, így nincs szenvedés. Ez a felébredett állapota
Most pedig értsük meg, hogy miként jön létre az én. Amikor nézel egy fát, az gyönyörű, a szél fúj, megrezgeti a leveleket és csodaszép hangot hoznak létre. Ez mind történik, és amikor az elme nem kommentál, teljesen élvezni tudod ezt a tapasztalatot.
A kommentálás annyit tesz, mint olyasmiket mondani, hogy „Ez egy magas fa. Ez egy zöld fa. Ez egy mangófa.” Abban a pillanatban, amikor elkezdődik a kommentálás, címkézés, és az adott dolog leírása: zavar lép fel a tapasztalásban. A zavar nem engedi a teljes tapasztalást.
Így emiatt elégedetlenség lép fel. Ez a különbség. Ez a megosztottság. Úgy érzed, hogy „Én megnevezek. Én ítélkezem.” Maga ez a kommentálás válik az énné, és elveszíted a megtapasztalt megtapasztalását. A megtapasztaló (nevezetesen te) megszületik.
A felébredett számára nincs ott az én. Nincs múlt. Nincs jövő. Csak a jelen van. A felébredett teljesen tapasztal a jelenben ítélkezés, leírás vagy címkézés nélkül. Amikor a felébredett tapasztal, ő nincs ott, így csak a tapasztalás van.
Nincs ott a tapasztaló, így nincs ott megosztottság sem. Nincs különbség közte és a fa között. Ez a tapasztalás. Most ezt intellektuálisan érted. Csak elképzeled, hogy majd milyen lesz így tapasztalni. De, amikor majd belekerülsz ebbe a tapasztalásba, akkor valóban tudni fogod, hogy nem létezik olyanfajta megosztottság, hogy van a belső és a külső. Mindez egy és ugyanaz.
Ez a megosztottság hozza létre az „én”-t. Ez a megosztottság az én illúziója.
Ugyanakkor, a nem felébredett mindenben megosztottságot talál. Amikor a nem felébredett eszik, azt mondja, hogy „Én eszem.” Az „én”-t az elme hozza létre az érzékszervi koordináció és a nyelv által.
Amikor azt mondod, hogy „Én eszem”, akkor valójában az evés történik. Ha leállítod az evés folyamatát, akkor megláthatod, hogy az történik, hogy látsz egy édességet, ennek képe bejut a szemen belül a retinába, és onnan bizonyos jelek áramolnak az agyba.
Az agy ezt elküldi a memóriába, ahol az ezzel az édességgel kapcsolatos információ van, és ezt követően kommentálás történik az agyban, ami azt mondja, hogy „Ez édes. Finom lesz. Menj, és vedd el.”
Aztán az agy jelet küld a vállnak, a karnak, a könyöknek, a kéznek és az ujjaknak. A kéz elkezd elmozdulni az édesség felé. Felemeli azt, és a szádba helyezi. A pillanatban, amikor a nyelv hozzáér az édességhez, bizonyos folyamatok indulnak el a szájban, és rágni kezdesz. Automatikusan nyál termelődik, és automatikusan felhasználódik arra, hogy jól összekeveredjen az édességgel. Olyan érzésed lesz, hogy nyelned kell. Lenyeled az édességet és az emésztés megtörténik.
Ez mind egy-egy folyamat, ami természetesen történik. Nincs ott senki, aki mindezt csinálná. De az agy mindig úgy próbálja látni, hogy van valaki, aki mindezt csinálja. A nyelv támogatja ebben. Azt mondod, hogy „én eszem”. Ki az az „én”? Nincs „én” egyáltalán. Ez csak egy illúzió. Ez a megosztottság, ami az agyban jön létre az érzékszervi koordináció által.
Sri Bhagavan azt mondja, hogy „Az én egy koncepció.” Illúzió, melyet a megosztottság hoz létre. Ami aztán megadja neked azt az illúziót, hogy más vagy, mint az édesség. A nyelv eredményezi azt, hogy megérted azt, hogy te és az édesség különbözőek vagytok. Azt mondod „Én eszem”. Így a nem felébredett számára létezik a megosztottság a belsőben és a külsőben.
A felébredett esetében ez a folyamat abbamarad. Az agy másképp kezd el működni. Ezért mondja Bhagavan azt, hogy a felébredett agyában változás jön létre. Ez egy fiziológiai változás az agyban, ami által az én illúziója eltűnik.
Elmélkedj még ezen, és lásd meg, hogy mennyire nem tehetsz mindezért semmit! Csak figyelni tudod azt a folyamatot, ami az agyban történik. Legtöbbször nagyon erősen érzed, hogy „te” jelen vagy. De a valóságban te nem vagy ott.
A gyakorlat, amit ezzel kapcsolatban végezhetsz, hogy csak megtapasztalod a különféle érzékszerveket. Figyelheted az eget, a körülötted lévő természetet. Megfigyelheted az érzékszerveiddel azt, ahogyan fogat mosol, és megtapasztalhatod ezt olyan mértékben, amennyire csak lehetséges. Ez a gyakorlat egy jó felkészülés a felébredésedre is.
Elmélkedj ezen, minimum 5 percig, behunyt szemmel. Nézd azokat a gondolatokat, amik jönnek, és próbálj kapcsolódni az e heti tanításhoz. Elmélkedj azon is, amit itt most elmagyaráztam. Imádkozz AmmaBhagavanhoz, hogy adjanak számodra áttörést az 5 perces elmélkedésed alatt.
Elmélkedj ezen egy ideig behunyt szemmel! Meg is hallgathatod az e heti tanítást Sri Bhagavan hangján, az alábbi link alatt:
http://www.onenessuniversity.org/index.php/webcasts/weekly-webcast-teachings
|