taiji-corella
taiji-corella
MEN
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Elfelejtettem a jelszt
 
Diksa
Diksa : rvid tantsok (2)

rvid tantsok (2)

  2025.05.28. 12:24

Mr nagyon felhalmozdtak a lefordtott tantsok. A Facebook-profilomon elolvashat mindegyik, most az utbbiakbl prblok bemsolni ide egy prat, "mlesztve", vagyis klnbz tmkban.

Tbb van benne a sikerek elrsrl s az Istenivel val kapcsoldsrl, de a szv kivirgzsa is meg van emltve


 

TANTS + TAPASZTALS = MEGRTS

 

Akkor jn ltre a megrts, amikor a tapasztalat blcsessggel prosul. A puszta tuds felsznes marad, ha nincs benne let, s hinyzik belle a valdi tvltoztat er. Ez csak a kzvetlen tapasztalat ltal lehetsges – amikor valaki aktvan alkalmazza az letben az isteni tantsokat – ekkor virgzik ki a valdi megrts. A tuds blcsessgg finomodik t, amikor tmegy a valdi lethelyzetek prbin. Ez a folyamat elmlyti az illet bersgt, s utat nyit a magasabb tudatossgi llapotoknak.

Az isteni beavatkozsok, csodk s mlysges szemlyes tapasztalatok ltal az emberek felismerik, hogy az igazi blcsessget nemcsak megtanulni, hanem meglni is kell. Sokan lttk tvltozni az letket, amikor a tantsok kzvetlen kinyilatkoztatsokk vltak, feloldva a szenvedst s elhozva a vilgossgot, szeretetet s rmet. Ahogy az ember megadja magt az Isteni kegyelemnek, erfeszts nlkl felbred a vilgos rlts, bks lethez vezetve.  Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy minden tantst megtapasztaljunk, s rltst nyerjnk.

 

--xx—

 

Ha nincs tanuls, akkor stagnls van

 

Az let a fejlds s tvltozs folyamatos utazsa, s a halads kulcsa a tanuls. Amikor abbahagyjuk a tanulst, beleragadunk az ismtld mintzatokba, s fejldsre kptelenn vlunk. Az igazi tanuls nemcsak a tuds megszerzsrl szl, de a bels felbredsrl, amikor az letet ms nzpontbl szemlljk, s fejldik a tudatossgunk. A tanuls ltal kitrnk a kereteink kzl, s az letnket nagyobb rm, szeretet s bsg jellemzi majd.

Amikor nyitottak maradunk a megismers fel, letnkbe hvjuk az isteni kegyelem ramlst, amely feloldja az akadlyokat s csodkat hoz ltre. Minden kihvs, amivel szembeslnk, jabb lehetsg a tanulsra s fejldsre. Minl tbbet tanulunk, annl jobban sszehangoldunk az isteni akarattal, s a bke s megvilgosods mlyebb llapotait tapasztaljuk meg. Tanuls nlkl ugyanott maradunk, de a tanuls ltal az let a folyamatos kiterjeds s isteni ldsok gynyr utazsv vlik. Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy az letben egyfolytban tanuljunk s fejldjnk.

 

--xx—

 

Mirt vagyok kptelen meditlni, amikor gondjaim vannak?

 

Az Egysg tja az, hogy kezelni a vilgi problmidat s ktelessgeidet. A meditci s ms ilyesmik msodlagos jelentsggel brnak. Az anyagi s csaldi problmid, az egszsgi s egyb dolgok jelentik az igazi kihvst.

 

Sr Bhagavan

 

--xx—

 

Minden gondolat, sz s tett kvetkezmnyekkel jr

 

Semmi nem trtnik klnllan – minden tett, legyen az pozitv vagy negatv, esemnyek lncreakcijt indtja be, amely kialaktja a valsgodat. Ha a gondolataink tisztk s szeretetteljesek, akkor harmnit teremtenek az letnkben. Ellenben a negatv gondolatok szenvedst hoznak, ahogy az Univerzum visszatkrzi felnk, amit kivettettnk. Ez a hats s ellenhats isteni trvnye, ami biztostja, hogy minden egyn a sajt tudatossgnak gymlcseit tapasztalja.

Sr  Paramdzsjti AmmaBhagavan isteni kegye segt rbredni erre az igazsgra, s lehetv teszi a legmlyebb szint tvltozst. Amikor bersgben lnk, termszetes mdon vlasztjuk azokat a szavakat s tetteket, amelyek megemelnek minket s msokat. Ha sszehangoldunk az igazsggal, a szeretettel s a dharmval, fogadhatjuk az isteni ldst, ami rmhz, bsghez s felszabadulshoz vezet. Az igazi felbreds akkor trtnik meg, amikor megltjuk minden dolog klcsns sszekapcsoltsgt, s rjvnk, hogy a bels llapotunk a klvilgban jelenik meg. Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy pozitv mdon gondolkodjunk s cselekedjnk.

 

--xx—

 

Csak a hozzjruls ltal trtnik fejlds. Adnod kell, hogy kaphass.

 

Amikor tiszta szvnkbl adunk – legyen az szeretet, kedvessg, tuds vagy anyagi tmogats – akkor sszehangoldunk a bsg isteni ramlatval. Az Univerzum pedig vlaszkppen megtlti az letnket olyan sok ldssal, amit el sem tudunk kpzelni. Az ads nemcsak egy cselekvs, ez egy szentsges folyamat, ami talaktja a tudatossgunkat s elmlyti a kapcsolatunkat az istenivel.

Ahogy msok jlthez hozzjrulunk, tlhaladjuk a hatrainkat s az rm s beteljesedettsg magasabb szintjre kerlnk. Minl tbbet adunk, annl tbbet kapunk – nemcsak anyagi bsget, de bels bkt, kapcsolatokat, s spiritulis felbredst. Amikor szeretet s hla vezrli tetteinket, maga az let is csodv vlik, s isteni kegyelmet tapasztalunk a ltezs minden terletn.  Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy vezreljen az ldsok adsa s fogadsa fel.

 

--xx—

 

Mi a trtnetem?

 

Az emberi elme folyton nzpontokat forml s trtneteket hoz ltre belle. sszekapcsolja, megszerkeszti s elhiteti veled, hogy ez a trtnet igaz. De ez csak egy trtnet, nem az igazsg. Ezek csak nzpontok.

Sr Bhagavan

 

--xx—

 

Mikor ll le a trtnet?

 

Amikor az elme lekapcsoldott, akkor nincs tbb trtnet. Akkor ami van, az a szeretet, az egyttrzs s az igazsg. Ennek a szeretetnek az a termszete, hogy felttel nlkli. Egyttrzs van jelen, az illet segtksz, s msok jltvel trdik.

Sr Bhagavan

 

 

--xx—

 

A szenveds szletse az, amikor megbolygatjuk az ramlatot.

 

Amikor a szlets termszetes ramlatba beavatkozunk, azt elkerlhetetlenl szenveds kveti. A teremts minden elemt, a szletst is belertve, isteni ritmus s intelligencia irnytja. Amikor ez a szentsges folyamat meg van vltoztatva –akr kls beavatkozs, akr mentlis ellenlls ltal – az megszaktja az let harmnijt, fjdalomhoz s kzdelemhez vezetve. Akkor jelenik meg az igazi rm s knnyedsg, amikor alrendeldnk az isteni ramlatnak, s hagyjuk, hogy eszerint bontakozzon ki az letnk.

A szenveds nem magban az esemnyben van, hanem az ellenllsunkban. Ha valaki gy tapasztalja meg az letet, ahogy van, tlkezs s kzbeavatkozs nlkl, a szenveds terhe megsznik. A megads eme llapotban bsgesen ramlik az lds, s az letnk az rm, szeretet, s isteni kapcsolds zkkenmentes utazsv vlik. Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy ramoljunk az lettel.

 

--xx—

 

Egy magasztos cl megvalstshoz okvetlenl fel kell ldozni sok lnyegtelen dolgot.

 

Hogy elrhessnk egy magasztos clt, szksg van a kisebb zavarok s ragaszkodsok elengedsnek szndkra. Amikor a szv nagyszer clra fkuszl, a kisebb vgyak termszetes mdon kihullnak, utat engedve a vilgos rltsnak s elrendeltetsnek. Akkor jn el az igazi siker, ha az illet alrendeli a lnyegtelent a lnyegesnek, s megrti, hogy minden ldozat a beteljeseds fel tett lps.

Amit ldozatnak fogunk fel, az a valsgban ajndk a magasabb nnk szmra. Amikor felismerjk a lnyegtelent, teret engednk az isteni szmra, hogy cselekedjen az letnkben. A megads s fkuszls eme utazsa elvezet a legmlyebb trekvsnk felismershez, elhozva a kegyelmet, bsget s a bels beteljesedst. Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy a magasztos cljainkra fkuszljunk.

 

--xx—

 

A gondolatok is trtnetek?

 

Vegynk egy pldt, hogy vilgosabb legyen. Milyen rosszul rzed magad, ha nyilvnosan megalz valaki, akit szeretsz? Milyen gondolatid vannak? Ezt mondanom se kell. Ezek a gondolatok trtnetek, s elhitetik veled, hogy igazak. De egy id utn, ha teljessggel megtapasztalod a szenvedst, lenyugszol.

Sr Bhagavan

--xx—

 

Az igazsg meglltja az elme trtneteit?

 

Mi van a gondolataidban: rosszul rzed magad, s lehet, hogy megrted a helyzetet: mibl indult ki, s ezltal szembekerlsz az igazsggal. Ekkor teljes mrtkben megbocstasz az illetnek, s eltnt a trtnet az elmdbl. Azonnal megtapasztalod a felttel nlkli szeretetet s a msik jltre gondolsz.

Sr Bhagavan

 

--xx—

 

Ahogy gondolkodsz, meghatrozza azt, ahogy cselekszel.

Ahogy cselekszel, meghatrozza azt, hogy a tbbiek hogyan reaglnak rd.

 

A gondolkodsunk mdja befolysolja az rzelmeinket, a dntseinket s tetteinket. Amikor az elmnk megtelik pozitivitssal, hlval s isteni kapcsoldssal, a tetteink termszetes mdon sszehangoldnak a dharmval, harmonikus s beteljesedett lethez vezetve. Ezzel ellenttben a negatv gondolkods szenvedst hoz ltre, ami nemcsak a tetteinkre van kihatssal, hanem magra a valsgra is, amit tapasztalunk. Az isteni kegyelem s bels talakuls fogadsa sorn az ember kpes fellemelkedni a behatrol gondolkodson, s magasabb tudatossgi llapotba lphet.

A tetteink meghatrozzk azt, ahogy a vilg felel neknk. Ha szeretettel, szintesggel s nzetlenl cseleksznk, a krlttnk lv emberek is ugyanezt az energit tkrzik vissza rnk.  Az Univerzum a bels llapotunk tkre, megformlva a kapcsolatainkat s tapasztalatainkat. Amikor rbrednk erre az igazsgra s megvltoztatjuk a bels vilgunkat, a klvilg is knnyedn megvltozik. Az isteni kegyelem, s a megfelel gondolkods s cselekvs ramlatt teszi az letnket. Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy pozitv mdon gondolkodjunk s cselekedjnk.

--xx—

 

Hogyan hatnak az elkpzelsek a kapcsolatokra?

 

A kapcsolatokban az a msik dolog, hogy elkpzelseket ptnk ki. Tegyk fel, hogy meghzasodsz, s elkezdesz elkpzelseket pteni a felesgedrl, s a felesg is ezt teszi a frjjel kapcsolatban. Ez brmilyen kt ember kztt megtrtnhet. Ezek utn mr nem tapasztalod meg az illett, hanem az elkpzelsek kapcsoldnak egymssal. Ekkor pedig meghal a kapcsolat.

Sr Bhagavan

 

--xx—

 

A kapcsolatok az letnk mutati

 

A kapcsolatok az let mutati – visszatkrzik a bels llapotunk minsgt. Ha brmilyen kapcsolatban srtettsg, meg nem rts vagy konfliktus van, ez nem egyszeren a msik ember hibja. Ez tkr, ami megmutatja a sajt megoldatlan rzelmeidet, kondicionlsodat s felfogsod. A klvilg csak a bels vilgod kivetlse. Az igazi tvltozs ennek megrtsvel kezddik. Amikor rbredsz erre az igazsgra, elmlik az tlkezs, s elkezddik a bels gygyuls.

Ne prbld megjavtani a msikat, vagy elmeneklni a kapcsolatbl. Ehelyett nzz befel, s figyeld meg, mi trtnik benned. Vedd szre a gondolataidat, rzseidet, s a trtneteket, amikor meslsz magadnak. Ahogy fejldsz a bels bersgben, s isteni ldst fogadsz, a szved gygyulni kezd. Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy gygytsuk meg s leljk t a kapcsolatokat.

 

--xx—

 

Mi a karma?

 

A karma azt is jelentheti, hogy mi trtnt a fogantats pillanatban, milyen gondolatai voltak anydnak, amg a mhben hordozott. Mi trtnt a mhben s pontosan hogyan szlettl, a szlets utni hat ra, s nha bele kell menni az elz letekbe is. Errl a szintrl brmilyen problmt meg tudunk oldani.

Sr Bhagavan

 

--xx—

 

Mi az a hrom lps, amivel megoldhatjuk a dolgok kimenetelt?

 

Elszr kezdd el alkalmazni a tantsokat. A kvetkez, hogy prbld meg a Dikst. Ha a tantsok segtsgvel megolddott, az nagyszer, egybknt hasznld a Dikst. Ha az sem mkdik, akkor ki kell derteni a Karmt.

Sr Bhagavan

--xx—

 

Minden szenveds a gondolatbl ered

 

A gondolatbl szletik minden szenveds. Az elme az, ami trtnetet hoz ltre akr, ami van, s a trtnet vlik a szenvedsedd. Abban a pillanatban, ahogy belp a gondolat, magval hozza az tlkezst, sszehasonltgatst, ellenllst s flelmet. Ez a folyamatos elme-fecsegs visszahz a mltba, vagy elretol a jvbe, s tvol tart a jelen szpsgtl. Ha teljes mrtkben a jelenben vagy, akkor nincs szenveds – csak tapasztals.

Ott kezddik a felszabaduls, amikor elkezded megfigyelni a gondolatot ahelyett, hogy azonostand magad vele. Abban a pillanatban, amikor gy ltod meg a gondolatot, mint gondolatot, nem pedig mint az igazsgot, hatalmas tvolsg keletkezik kzted s a szenvedsed kztt. Ez a meglts hozza el a gygyulst. Amikor az bersg llapotban vagy, elkezd ramlani a kegyelem, s a gondolat elveszti az erejt ebben az llapotban. Ekkor termszetes mdon kivirgzik a szvedben a bke, szeretet s rm. Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy megrtsk, hogy a gondolat okozza a szenvedst.

 

--xx—

 

A VILG A FELFOGSODAT TKRZI VISSZA

 

A vilg, amit odakint ltsz, nem ms, mint a bels vilgod tkre. Ha flelem van benned, flelmetes vilggal fogsz szembeslni. Ha rm s szeretet van bell, akkor azt tallod, hogy a vilg rmmel s szeretettel vlaszol. A klvilg csupn visszatkrzi a tudatossgod bels llapott. Emiatt az tvltozs nem odakint – hanem benned trtnik.

Minden megvltozik, amikor megvltozik a felfogs. Ahogy felolddnak a bels konfliktusok, s nagyobb bersgre eszmlsz fel, akkor igazn elkezddik az elrelps. Meggygyulnak a kapcsolatok, bsg ramlik s az let ldssal teliv vlik. Ez a bels talakuls ereje. Nem a vilgnak kell megvltoznia – a felfogsod kell hogy elrelpjen. s amikor ez megtrtnik, akkor a klvilg a bels Istened gynyr kivetlsv vlik. Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy pozitv felfogsunk legyen.

 

--xx—

 

Hogy lehet Istent elmagyarzni?

 

Istenrl hromflekppen lehet beszlni: a meg nem nyilvnult, a megnyilvnult s a megtesteslt. A meg nem nyilvnult megismerhetetlen, gy lehet meghatrozni, hogy nem lehet ltni, hallani vagy rezni. Nincsenek tulajdonsgai, s ezrt nem is lehet megismerni. Tudod, ez nem ismeretlen, hanem megismerhetetlen. Ami ma ismeretlen, az holnap ismertt vlhat.

Sr Bhagavan

 

--xx—

 

A FELBREDS ANNYI, HOGY KAPCSOLDNI A VALSGHOZ, S NEM PEDIG A TE MAGYARZATOD A VALSGRL

 

A felbreds nem valami misztikus menekls az let ell, hanem a felfogs mlysges megvltozsa. Ez annyi, hogy gy ltni az letet, ahogy van, az elme szri nlkl. Amikor felbredett vagy, mr nem ejtenek fogsgba a sajt elkpzelseid, tleteid, vagy trtneteid. Egyszeren ltod, hallod s rzkeled a valsgot, a legtisztbb formjban. Ez a felismers hatalmas bkt hoz, ahogy megsznik a konfliktus akztt, „ami van”, s akztt, „aminek lennie kellene”.

A legtbb ember az elmjk ltal ltrehozott vilgban l – olyan vilgban, amelyet a mlt tapasztalatai, a flelmei s vgyai hoznak ltre. De a felbredett belt az elme ltal ltrehozott szerkezet mg. Mr nincs tbb kzdelem, hogy megvltoztassuk a valsgot, vagy ellenlljunk neki, csak mly elfogads s kzvetlen megtapasztals van jelen. Ebben az llapotban hatalmas szeretet s rm van, s kapcsolat mindennel, ami van. Ez az igazi szabadsg, a felbreds.  Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy elrjk a felbredst.

 

--xx—

 

Ki az avatr?

 

AVATR az, amikor a megismerhetetlen keretek kz hatrolja be magt. Az AVATR olyan lny, aki azzal a sorssal szletett le, hogy tsegtse az emberisget a felrtkeldsnek kvetkez fzisra.

 

Sr Bhagavan

 

--xx—

 

Hogyan kezeljk a gondolatokat?

 

Mit tehetnk ezzel? Van olyan ajt, amit rcsukhatunk ezekre a gondolatokra? Hiszen csak jnnek s mennek. Depresszihoz vezet, ha bele akarod sni magad ezekbe a gondolatokba, vagy harcolsz velk. Haladj a munkddal s segtsd az embertrsaidat, s majd minden a helyre kerl. Mindegy, milyenek a gondolataid, amikor eljn az ideje, megszabadulsz tlk.

Sr Amma

--xx—

 

Az eld kerl esemnyek s kapcsolatok a bels llapotodat tkrzik

 

Az esemnyek, amelyeket megtapasztalsz, s a kapcsolatok, amelyeket bevonzol, csak egyszer visszfnyei a sajt bels llapotodnak. Ha konfliktus van odakint, csak nzz befel – ha rm s szeretet van a klvilgban, az is bellrl fakad. A vilg nem trtnik veled – belled trtnik. Ennek megrtse az talakuls kezdete.

Amikor a bels vilgodbl ki lett tiszttva a srls, flelem s tlkezs, akkor erfeszts nlkl megvltozik a klvilgod. Meggygyulnak a kapcsolatok, ramlik a bsg, s az let ldsokkal teliv vlik. Ezrt ne kzd a klsvel, hanem lpj bellre. Az Istenivel val szinte kapcsolatod s a bels igazsg megfigyelse ltal az let bkss, harmonikuss s szeretetteljess vlik. Ez a bels talakuls ereje. Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy megtiszttsa a bels llapotunkat.

 

--xx—

 

A szeretet a szv dolga, nem egy elkpzels vagy fogalom, hanem egy jelensg

 

A szeretet nem olyan elkpzels, amit az elmvel fel lehetne fogni, sem pedig egy olyan fogalom, amit elemezni vagy megrteni lehetne.

Nem olyasmi, amit ki tudsz alaktani erfeszts vagy fegyelmezettsg segtsgvel. Amikor a szv felbredett, a szeretet termszetes mdon megjelenik. Mikor elcsendesedik az elme s az n hinyzik, a szeretet knnyedn ramlik el. Ez nem olyasmi, amit teszel – hanem ami megtrtnik veled.

A szeretet egy szentsges jelensg. Ez az letre kelt szv illata. Az Isteni Kegyelem jelenltben, amikor a bels vilgbl kitisztult a flelem, kitisztultak a sebek s az elvlasztottsg, a szeretet kibomlik, mit egy virg. Ez a szeretet nem behatrolt – mindent maghoz lel, mindent megbocst s meggygyt. Az ilyen szeretet az Isteni termszete, s amikor megjelenik bell, tbb mr nem vagy elvlasztva Tle. Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy megrtsk a szeretetet.

 

--xx—

 

A blcsessg a teljes elfogadsban rejlik

 

A blcsessg a teljes elfogadsban rejlik. Amikor megsznik benned az ellenlls azzal szemben, ami van, s teljes mrtkben tleled a jelen pillanat valsgt, feldereng a mly bels megrts. Az elme abbahagyja a kzdelmet s sztoszlik a szenveds. Ami marad, az a bke, s ebben a bkben a blcsessg termszetes mdon megjelenik. Az elfogads nem beletrds – ez az tvltozs kezdete.

Amikor tlkezs nlkl elfogadod az embereket, a helyzeteket s nmagadat is, ajtt nyitsz az isteni kegyelemnek. Az elfogads a jelenhez kt, ahol valjban trtnik az let. A csend s bersg terben erfeszts nlkl ramlik el a megfelel cselekvs. A blcsessg nem olyasmi, amit megszerzel – ez valami, amire rbredsz, ha egyszer a teljes elfogads elcsendesti az ellenlls zajt. Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy mindent elfogadjunk.

 

--xx—

 

Mi az emberi ltezs clja?

 

Ha egyltaln nem tudsz semmilyen okot adni r, akkor felteheten felfedezted a szeretetet. Ez a szeretet felttelek nlkli, s az ilyen szeretet nem kpzeletbeli. Emberek ezrei fedeztk mr fel, s te is kpes vagy r. Ez az emberi ltezs clja, klnben az let rtelmetlen.

Sr Bhagavan

 

--xx—

 

Az Antariamin az Isten?

 

Lehet erteljes Antariaminod, de az nem jelenti azt, hogy Isten-felismert vagy. Tallkozhatsz az orszg elnkvel, de az nem jelenti azt, hogy ismered t.

Sr Bhagavan

 

--xx—

 

Mi a szeretet?

 

Nem tudjuk megmondani, hogy mi a szeretet. Csak azt tudjuk megmondani, hogy mi nem. A szeretet nem ragaszkods, nem megszllottsg. nem a msik ellenrzse vagy felhasznlsa. A szeretet nem olyasmi, amit fel tudsz fogni.

Sr Bhagavan

 

--xx—

 

A misztikus tapasztalatok mg nem tesznek misztikuss.

 

Br a misztikus tapasztalatok nagyon gynyrek s talakt ervel brnak, nmagukban mg nem tesznek valakit misztikuss. Ezek az isteni kegyelem pillanatai, amelyek rbresztik a kerest a magasabb valsgra. De pusztn a ltomsok, a hangok hallsa vagy az energik rzkelse nem a misztikusok jellemzi. Ezek csak fut bepillantsok – mint ahogy villm cikzik t a hatalmas jszakai gen – amelyek valami sokkal mlyebb fel mutatnak.

Akkor kezddik a miszticizmus, amikor a felfogs teljes talakulson megy t – amikor a szemly, az „n” felolddik, s a minden ltezvel val egysg veszi t a helyt. Azt nevezzk misztikusnak, aki folyamatos egysgben l az Istenivel, nem alkalmanknt, hanem llandan. Ez nem a rendkvli tapasztalatokrl, hanem a rendkvli llapotrl szl – amikor az Isteni nemcsak tapasztalatt, hanem az illet llegzetvtelv, a lnyegv vlik. Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy megrtsk a misztikt.

 

--xx—

 

A tkletessg vagy tkletlensg csak az elmdben van

 

Az elme az, ami folyamatosan megtli s felcmkzi a tapasztalatokat, embereket s helyzeteket aszerint, hogy tkletesek vagy tkletlenek. Minden dolog egyszeren csak van – a gondolat ltal ltrehozott kettssgen tl. A valsg nmagban tkletes, ami feldarabolja s megosztja, az az elme, a kondicionltsgn alapulva.

Amikor az elme elcsendesedik, s abbahagyja az let mricsklst, akkor a ltezs megtapasztalsa gynyrv s erfeszts nlkliv vlik. Nincs kzdelem a tkletessgrt, vagy ellenlls a tkletlensgnek. Minden az Isteni megnyilvnulsaknt jelenik meg, ahogy pp van. Az igazi bke nem a klvilg megvltozsbl ered, hanem annak a mlysges tudatostsbl, hogy a tkletessg s tkletlensg pusztn a gondolkod elmnk kivetlse. Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy megrtsk, a tkletlensg csak a gondolatokban ltezik.

 

--xx—

A szenveds annyi, hogy nem megtapasztalni azt, „ami van”

 

Amikor ellenllsz a jelen pillanatnak, amikor harcolsz a kibontakoz valsg ellen, megjelenik a szenveds. Nem a helyzet okoz fjdalmat, hanem az, hogy visszautastod a teljes megtapasztalst. A nem teljesen megtapasztalt dolgok a mlthoz ktnek, a jvbe pedig flelmet vettenek elre, s ez a szenveds csapdjban tart.

Abban a pillanatban megsznik a szenveds, ahogy teljesen megtapasztalod azt, ami van – tlkezs, ellenlls vagy menekls nlkl. Ami ilyenkor megmarad, az mly bke s szentsges nyugalom. Ekkor az let termszetesen s erfeszts nlkl ramlik. A teljes megtapasztals Fnyben szabad vagy. Ez a megszabaduls tja, az Egysg ldsa. Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy megtapasztaljuk azt, „ami van”.

--xx—

A megbocsts a srelmek elengedse

 

A bels szabadsg kulcsa a megbocsts, ami annyi, hogy elengedni a hordozott srelmeket. Amikor kapaszkodsz a fjdalomba, megbntottsgba vagy haragba, az a mlthoz kt s rnykot vet a jelenedre. Az igazi megbocsts nem az, hogy elnzzk azt, ami trtnt, hanem megszabadtjuk magunkat a szenvedstl, amit az okoz. Ez a magunk fel gyakorolt szentsges egyttrzs folyamata.

A megbocsts sorn visszaszerzed a bkdet, az rmdet, s az Isteni kapcsolatodat.

A megbocsts lds, ami termszetes mdon ramlik, ha rbredsz a szved igazsgra. Ahogy mly megrtssel nzel r a bels srtettsgedre s msok szenvedsre, a megbocsts erfeszts nlkl megjelenik. Ez nem olyasmi, amit teszel – hanem megtrtnik veled. Ebben a kegyelemben a mlt srelmeinek lncai lehullanak, s a szeretet vlik a termszetes llapotodd. Megbocstani annyi, mint szabadnak lenni. Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy engedjk el s bocsssuk meg az sszes srelmnket.

--xx—

Az let: mozgs, vibrls a rend s rendezetlensg kztt

 

Az Isteni Fny kinyilatkoztatsa szerint az let nem statikus. Folyamatos utazs – rk mozgs a rend s rendezetlensg kztt. Amikor rend van, akkor harmonikus, vilgos s az rm termszetes mdon ramlik. De ahogy a nappalt kveti az jszaka, megjelenik a rendezetlensg is – nem mint bntets, hanem a fejlds lehetsge. A rendezetlensg felrz minket, kihvs el llt, s mly talakuls magjait lteti el.

Nem kell ellenllni a rendezetlensgnek, hanem beren meg kell figyelni. Ebben a szentsges rltsban a rendezetlensg egy magasabb rendnek kezd utat nyitni. Az let egy szentsges tnc, ahol a kosz s vilgossg vltja egymst, minden lpst a Kegyelem vezet, hogy rbresszen minket a bels Istenire. Amikor mlyen r tudunk nzni erre, akkor a szenveds tanulss vltozik, az let pedig a bels kivirgzs folyamatv. Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy megrtsk az letet, ami rend s rendezetlensg is egyben.

--xx—

A bels fejlds arrl szl, hogy megbklni azzal, ami vagy

 

A bels fejlds nem kzdelem, hogy valaki mss vltozz, sem pedig valami idelis dolog kergetse. Ez arrl szl, hogy felismerni annak szentsgessgt, aki mr most is vagy. Amikor tlkezs s ellenlls nlkl, valsgosan megltod magad, termszetes mdon mlysges bke kezd megjelenni. Ez az elfogads az talakuls kapuja. Az Isteni felbred benned, amikor harmniban vagy a bels valsgoddal.

Akkor trtnik meg az igazi fejlds, amikor mr nem meneklsz nmagadtl. Ez annyi, hogy tlelni a gondolataidat, rzelmeidet s tapasztalataidat – gy, ahogy vannak – s ekkor kezddik az igazi vltozs. Ahogy ebben a mly elfogadsban nyugszol, az elme elcsendesedik, megnylik a szv, s az Isteni jelenlt knnyedn beramlik az letedbe. A bke nem olyasmi, amit el kell rni, akkor jelenik meg, amikor teljesen egytt vagy azzal, ami van. Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy megbkljnk nmagunkkal.

--xx—

Mit jelent megltni magunkat?

 

Megltni magunkat annyit jelent, hogy szrevenni a „fltkenysget” „gylletet” „egt” „kjvgyat” „nzst” mindenfle tlkezs nlkl. Nem azt, hogy mirt jttek ezek az rzsek, hanem nagyon fontos, hogy berr vljunk arra, ami van.

Sr Bhagavan

--xx—

Az elme teremt s jrateremt, a rgi keretek kztt

 

Az elme nem igazn eredeti – a mlt tapasztalatainak, mintzatainak s kondicionltsgnak keretei kztt mkdik. Brmit is hoz ltre, az abbl ered, amit mr tud, mr megtapasztalt. Az emlkek csapdjba esve folyamatosan jrarendezi a rgit, hogy valami jnak tnjn. gy mg az gynevezett innovciink is pusztn a mlt jraigaztsai.

A tudatossg alapvet elrelpse nlkl az elme tovbbra is ltrehozza ugyanazt a szenvedst, ugyanazt a behatroltsgot. Az igazi kreativits, az igazi talakuls nem az elmbl ered, hanem egy mlyebb intelligencibl – amely egy felbredett llapot, a gondolatokon tl. Amikor ramlik a kegyelem s megtrtnik a bels felbreds, akkor mr nem leszel a rgi foglya. Az j csatornjv vlsz, amelyben az Isteni szabadon megnyilvntja magt. Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy megrtsk az elme termszett, ami a rgiben lakozik.

--xx—

Hogyan lehet felismerni Istent?

 

Az Isten-felismers automatikusan megtrtnik, amikor berek vagyunk nmagunkra. Az Isten-felismers annyit jelent, hogy az Antariaminod sokkal gyorsabban fog vlaszolni, s brmit is krsz, megkapod.

Sr Bhagavan

--xx—

 

Brmilyen erfeszts, ami arra szolgl, hogy az elmnek vget vessnk, az elmbl ered.

 

Brmilyen prblkozs, ami arra szolgl, hogy az elmnek vget vessnk, az magbl az elmbl ered. Az erfeszts, hogy elcsendestsk vagy ellenrizzk a gondolatok megjelenst, ez az elme sajt cselekvse. Ez olyan, mint egy msik hullmmal meglltani egy hullmot – ez csak mg tbb zavart okoz. Az elme nem tud vget vetni az elmnek. Minl jobban kzdesz, annl jobban belebonyoldsz. A csend nem az erfeszts, hanem a mlysges figyelem s bersg sorn jn ltre.

Amikor tlkezs nlkl kezded megfigyelni az elmt, anlkl, hogy megprblnd rgzteni vagy megvltoztatni, egy szentsges tr szletik meg benned. Ebben a trben elkezd mkdni a Kegyelem. Az Isteni Jelenlt kezd cselekedni, s az elme knnyedn lecsendesedik. Ez nem olyasmi, amit te teszel – hanem valami, ami megtrtnik, ha hagyod. A kulcs a megads, s ebben a megadsban az elme termszetes mdon beleolvad a bkbe. Engedd a Kegyelmet hatni rajtad keresztl, s felfedezed azt a nyugalmat, ami mindig is ott volt bell. Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy meglssuk, az elme ellenriz mindent.

--xx—

Fogadd el a gyerekedet olyannak, amilyen

 

Minden gyermek isteni ajndk, a Legfelsbb egyedi kifejezdse. A felttel nlkli szeretet fel tett els lps, hogy tlkezs s elvrsok nlkl elfogadod a gyereked. Amikor abbahagyod az sszehasonltgatst s hagyod, hogy a gyereked egyszeren csak legyen, akkor szentsges teret adsz a fejlds, rm, s mly kapcsolds szmra. Ez a fajta elfogads nem passzv – ez a szeretet tudatos tette, ami meggygytja s tvltoztatja mind a szlt, mind a gyereket.

Amikor a szl mentes a lelki kondicionltsgtl, a gyermek termszetes mdon kivirgzik. Ne sajt kiterjesztsedknt lsd a gyereked, hanem llekknt, amely a sajt tjt jrja. Ennek tudatostsval az elfogads termszetes mdon ramlik. Ez az isteni elfogads gynyr kapcsolatot alapoz meg, telve megrtssel, egyttrzssel s kegyelemmel. Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy elfogadjuk a gyerekeinket olyannak, amilyenek.

--xx—

A szv kivirgoztatsnak legersebb eszkze az igazsg

 

A szv kivirgoztatsnak legersebb eszkze az igazsg. Amikor tlkezs s ellenlls nlkl elkezded megltni s elfogadni az igazsgot magadrl, mlysges talakuls veszi kezdett. Az igazsg nem a jrl s rosszrl szl – egyszeren vilgosan kell ltni, ami van. Ez a lts feloldja a bels konfliktusokat, s erteljes gygyulst hoz. Ahogy minden pillanatban magadhoz leled az igazsgot, a szv termszetes mdon megnylik.

Amikor kivirgzott a szv, akkor erfeszts nlkl ramlik a szeretet, egyttrzs s kapcsolds. Az igazsg lednti a flelem s srtettsg falait. Ne kzd a bels valsgoddal, inkbb szintn s beren figyeld meg. Ez a szentsges megfigyels az isteni kegyelem svnye. Az igazsgban felismered a valdi nedet, s ebben a felfedezsben a szv az Isteni templomv vlik. Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz a szv kivirgzsrt.

--xx—

Mindenki kzlnk befolyst gyakorol mindenki msra

 

Minden egyn, esemny s tapasztalat nem elvlasztott egymstl, hanem egy hatalmas isteni egyttmkds rsze. Amint az cen hullma nem elvlaszthat magtl az centl, ugyangy vagyunk elvlaszthatatlanul sszektve egymssal. Mindenki kzlnk befolyst gyakorol mindenki msra – a gondolatainkkal, rzseinkkel s tudatossgunkkal – akr tudatban vagyunk neki, akr nem.

Amikor megemeled a tudatossgi szinted, az kisugrzik krd, s mst is megemel. Ugyangy, ha msvalaki tvltozik, az tged is megrint. Az Egysg alapja ez a szentsges sszekapcsoltsg. Nincs msik. Csak az Egy nyilvnult meg a sokban, vgtelenl ramolva s minden ltezt befolysolva. Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy megrtsk a klcsns befolysols termszett.

--xx—

Mi az igazi blcsessg?

 

Az igazi blcsessg megltni Isten kezt s hlt adni, ahogy a hls szv mindenben felismeri az ldst. A hla az egyik legalapvetbb erny a bels jlt s boldogsg rdekben, mivel ssze tud kapcsolni minket az Istenivel

--xx—

A bsg megteremtse spiritulis tevkenysg

 

A bsg megteremtse nem pusztn anyagi trekvs, ez valjban mlysges spiritulis folyamat. Amikor valaki rhangoldik az Istenire s engedi ramolni a kegyelmet, ezt a bsg termszetes mdon kveti. A bsg a bels tudatossg megnyilvnulsa – amikor rendben van a bels vilg, azt a klvilg gyarapodssal tkrzi vissza. Az igazi bsg akkor jelenik meg, ha tllpsz a flelmen, sszehasonltgatson s aggodalmon, helyette az sszekapcsoltsg, hla s hozzjruls llapotbl mkdsz.

Az odaads tettv vlik az szintesggel, erklcsssggel s bersggel megteremtett s elrt bsg. Amikor nemcsak szemlyes hasznot szolgl a bsg, hanem a szolglat rdekben, a segtsgvel felemelni s beteljesteni a lelked cljt, akkor szentsges felajnlss vltozik. A bsg megteremtse ezen a mdon isteni Llv – a tudatossg jtkv – vlik, s a felbreds gynyr svnyv. Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy tnjnk ki a bsg megteremtsben.

 

--xx—

A siker a tapasztalattal jn

 

A siker nem pusztn az erfeszts eredmnye – a tapasztalatbl nyert blcsessg ltal virgzik ki. Minden kihvs, minden kudarc s minden, az let tjn tett lps hozzjrul a bels fejldsedhez. Ahogy haladsz az let viszontagsgai kzepette, bell csendes talakuls trtnik. Ebben az tvltozsban szletik meg az igazi intelligencia s termszetessg, ami sikerknt tud megnyilvnulni.

A siker nem vletlen – ez a tudatos utazs termszetes kvetkezmnye. Amikor bersggel haladsz t az leten, minden tapasztalat tantv vlik, s alaktja a sorsodat. Sr AmmaBhagavan kegye ltal a tapasztalataid szentsges eszkzkk vlnak, amelyek a siker fel vezetnek nemcsak a klvilgban, hanem a bels vilgban is. Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy sikereket rjnk el.

 

--xx—

 

A boldogsg jelzi a fejldst

 

Az letben elrt fejldst nem lehet pusztn az anyagi tren elrt teljestmnyekkel, vagy a trsadalmi pozcival lemrni. Az igazi fejlds az illet bels boldogsgban tkrzik. Amikor a szv teli van rmmel, bkvel s beteljesedettsggel, az a bels kiterjeds s talakuls jele. A boldogsg termszetes eredmnye egy olyan letnek, ami az igazsgra, szeretetre s sszekapcsoltsgra van hangolva – nmagunkkal, msokkal s az Istenivel.

Amikor knnyedn ramlik a boldogsg, az azt jelzi, hogy gygyul a bels vilg, s az illet az igaz nje fel kzelt. gy a boldogsg nem pusztn rzelem – ez nagyon is az illet spiritulis s szemlyes fejldsnek jelzje. Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy nvekedjen bennnk a boldogsg.

 

--xx—

A szeretet: lds

 

A szeretet nem valami olyasmi, amit el lehet rni – ez isteni lds, ami akkor ramlik, amikor az elme csendes s a szv felbredett. Amikor sztoszlik az elvlasztottsg rzse, akkor a szeretet termszetes mdon megjelenik, mint az Egysg illata. Nem behatrolt egy szemly, trgy vagy llapot tekintetben, hanem a minden lnyben jelenlv Isteni Jelenlt. Az igaz szeretetben nincs flelem, tlkezs, s nincsenek elvrsok – csak valdi elfogads s egyttrzs.

Amikor kapcsoldsz az Istenivel, akkor a szeretet a termszetes llapotodd vlik. Gygyt, egyest, talakt. Az ilyen szeretet nem erfesztsbl szletik, ez egy lds, a Kegyelem szentsges leszllsa. Amikor megrint ez a szeretet, az let rtelmess vlik, kivirgzanak a kapcsolatok s a szv tlcsordul az rmtl. Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy megtapasztaljuk a szeretetet.

 

--xx—

Illzi az n?

 

Az „n” illzi. A bels vilgban elvlasztja az embert Istentl. Meg kell szntetnnk az nt a bels vilgban azltal, hogy megszabadulunk tle. Csak akkor tudsz a bels vilgban megszabadulni az ntl, ha kpes vagy ltni a klnbz rszeit. Ezrt mondjuk, hogy „ltni annyi, mint szabadnak lenni”

 

 

--xx—

 

Az talakuls a tudatossg elmozdulsa

 

Az talakuls nem pusztn annyi, hogy megvltozik a kls viselkeds, ez egy szentsges elrelps mlyen az illet tudatossgban. Ez a bels konfliktusok felolddsa, a mlysges figyelem felbredse s az igaz felfogs megszletse. Amikor az elme megszabadul a mlttl s az n-kzpont gondolatok markbl, csak a szeretet, rm s sszekapcsoltsg termszetes virgzsa marad. Ezt az elmozdulst nem lehet erfeszts vagy trekvs ltal elrni – a kegyelem ltal trtnik meg.

Az Isteni jelenltben a tudattalan tudatoss vlik. Ahogy elrelp a tudatossg, maga a vilg is msmilyennek tnik, mivel a kls a bels kivetlse. Ez az igazi tvltozs – elmozdulni a megosztottsgbl az egysgbe, a szenvedsbl az ok nlkli rmbe, az illzibl az igazsgba. Utazs a valamiv vlsbl a ltezsbe, s ebben a szentsges trben az let ldss vlik. Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy fejldjnk a tudatossg tern. 

 

--xx—

Hogyan kell hasznlni az nt?

 

A klvilgban mshogy kell kezelnnk az nt. A ltezsnk rdekben hasznljuk az „nt”. Vagyis az n hasznos, hogy a klvilgban elrjnk bizonyos helyzetet. Itt rti flre sok ember. k megnyilvntva kiterjesztik az njket, s ez vezet az eg kialakulshoz.

 

--xx—

 

Az egszsg nemcsak a fizikai test kezelse, hanem az elme gygytsa s a tudatossg tpllsa is

 

Az igazi egszsg akkor jelenik meg, amikor az elme bkben van, a szv mentes a srtettsgtl, s a bels vilgban harmnia van. Mikor az elme tele van flelemmel, tlkezsekkel s be nem gygyult rzelmekkel, az a testben is rendezetlensget okoz. Akkor kezddik meg a gygyuls, ha odafigyelsz a bels vilgodra, s hagyod, hogy az Isteni Jelenlt tvltoztassa a fjdalmadat bkv.

A gygyuls legmagasabb formja a tudatossg tpllsa. Ahogy fejldik az bersged s a kapcsolatod az Istenivel, a tudatossgod virgozni kezd. Ebben az llapotban termszetes mdon megtrtnik a gygyuls – nemcsak a testben, de a kapcsolatok, az anyagi dolgok esetben, s az let minden ms terletn is. Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz teljes egszsgrt.

 

--xx—

A siker nem a vgkifejlet

Minden lpsben jelen van

 

A siker nem pusztn ti cl, amit vgl majd el lehet rni, hanem isteni utazs, amit minden pillanatban meg lehet tapasztalni. Minden megtett lpsed, minden erfeszts, minden kihvs, amivel szembenztl, mr maga a siker, ami mozgsban van. Ha beren jrsz s kapcsoldsz az Istenivel, a siker termszetes mdon tramlik rajtad. Ez nem a vgeredmnyrl szl, hanem az tvltozsrl, ami minden szinten megtrtnik veled.

rlj minden kis gyzelemnek, a fejlds minden pillanatnak, s minden tettnek, amelyben ott van az szintesg s a szeretet. Ha minden napot a Dharmval sszehangoldva lsz meg, hlban s a jelenltben, akkor az Istenivel jrsz egytt. Ez maga a legnagyobb siker. Az igazi siker annyi, hogy mg tudatosabb s szeretetteljesebb vlni, s minden lpssel jobban sszekapcsoldni a benned l Istensggel. Imdkozzunk Sr AmmaBhagavanhoz, hogy felismerjk a sikert minden lpsben.

 

--xx—

Hogyan vgezznk let-ttekintst?

 

Tekintsd t az emlkeidet, mg a negatv dolgokat is. Valahogy meg kell tanulnod, hogy pozitv mdon tekints r, hiszen okvetlenl tanultl belle valamit az letben. gy az leted egsz vnek pozitvv kell vlnia.

 

 
Pontos id
 
Naptr
2025. Jlius
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
SZMLL
Induls: 2005-06-21
 

Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG