Diksa : Sri Bhagavan tantsai 3. |
Sri Bhagavan tantsai 3.
2011.11.28. 22:15

3 hosszabb llegzet tants. s egy rvidebb (frisstve 2012 febr 5)
-
Az egrl (az eg 6 jtszmja)
-
A kapcsolatokrl
-
Mi az oka, hogy szeretetrt koldulunk?
-
A szeretet valdi termszete
SRI BHAGAVAN az eg 6 jtszmjrl
-
Dominlni msokat
Uralkodni a tbbiek felett az eg termszetes jtszmja, melyet a tllsrt folytat. Rendszerint azrt uralunk msokat, mert azt mondjuk, mi vagyunk a szlk, a hzastrs, a vezet, az alkalmazott, rendrtiszt, a csald feje, stb. A szli vagy vezeti pozcink felhatalmazst ad neknk a folyamatos dominlsra. A leggyakoribb magyarzat a rnk bzott szervezet mkdse, vagy a msik ember boldogulsa miatti aggodalom, amirt az elme jogosnak rzi a msik dominlst. Legtbbszr nem is vagyunk tudatban, hogy a kapcsolatainkba hogyan prbl finoman beavatkozni az eg.
(Errl tbbet a „Bels integrits” fejezetben tallhatunk)
-
A dominltsg visszautastsa
Tisztn meg kell rtennk, hogy az eg az, amely visszautastja, hogy uralkodjanak rajtunk. Ez egy msik finom s veszlyes jtszma, amit az eg jtszik. Ha nincs egnk, mirt kellene visszautastanunk a msik ember dominancijt? Az eg hinyban rmmel alrendeldnk msok dominancijnak. De rendszerint nem szeretjk, ha brmilyen mdon is uralkodnak rajtunk. Meg kell rtennk, hogy ez semmi ms, mint az eg jtszmja bennnk.
-
Igazam van
A bennnk lv eg folyton bizonytani akarja, hogy „nekem van igazam”. jra s jra vitatkozunk s be akarjuk bizonytani az igazunkat. Egy raks magyarzat van bennnk bizonytkknt. Fel kell ismernnk ezt az eg-jtszmt, mikor bizonygatjuk az igazunkat.
Mirt kell folyton bizonygatni, hogy igazunk van? Ha valban igazunk van, nincs szksg bizonytkokra. Az Univerzum Termszete vagy Isten (ahogy hvod) gyis bebizonytja, ha rjvnk, hogy ezt csak a bennnk lv eg jtssza.
-
Te tvedsz
Ez a fenti rme msik oldala. Ahogy be kell bizonytani, hogy igazunk van, gy abban is biztosnak kell lenni, hogy a msik ember tved. Ezt is a bennnk lv eg jtszmja.
-
Tlls
Vgs soron ez a bennnk lak eg a tllse rdekben elhiteti velnk, hogy nem jtssza a fenti jtszmkat. Az eg mindig igazolja nmagt. Az elme azt gondolja, hogy nem vagyunk hozzktve az eghoz, vagy teljesen jogos az egoisztikus belltottsgunk.
-
Leplezs
Nagyon gyakran azzal leplezzk az egnkat, hogy msokrl vlemnyt vagy kritikt mondunk. Nagyon figyelmesnek kell lennnk r, hogy ez az eg s a srtettsg, ami oly gyakran tall hibt msokban. Nem a gyakorlati, vagy mkdsbeli hibkrl beszlnk, hanem a jellemvonsok eltlsrl s a hibztatsrl, cmkzsrl.
Az eg j vagy rossz? Lehetsges, hogy megszabaduljunk az egtl s tovbb mkdhessnk a vilgban?
Ez egy ltalnos krds a tudatunkban, hogy eg nlkl kptelensg az gynevezett modern vilgban ltezni. Ezt a krdst tettk fel Sri Bhagavannak, az Egysg Mozgalom vezetjnek
Krds: Mikor az egrl beszlgetnk az emberekkel a kzssgben, gyakran halljuk azt a nzetet, hogy „eg nlkl nehz lesz tllnnk. Ha nem vagyunk egoisztikusak, a vilg lenyom minket s vgnk” Bhagavan, valban lehetsges, hogy tnyleg megszabaduljunk az egtl s tovbb mkdjnk a vilgban, sikeresek legynk s rszesei lehessnk ennek a verseng vilgnak, Bhagavan?
SRI BHAGAVAN: Igen! Ha megszabadulsz az egtl, rendkvl sikeress vlsz. Meg kell klnbztetnnk az nt s az egt. Az n egy ambci – az akarat, ami harcol s vghezvisz. Most mi nem ezekrl beszlnk. Msrszrl az eg pozcionl tged. Ha meghatrozott vagy, nem fogod rteni, mit beszl a msik. Nincs figyelem. gy, fejlds (tanuls) sincs. Ezrt minden eslyed megvan veszteni. Veszteni az zleti letben, eslyed van elveszteni egy j llst, a j kiltsaidat. Ahogy az eg mkdik, nagyon rtalmas a kzssgi sikerre.
Itt most tudnod kell, hogy nem az nrl beszlnk. Az nnek nagyon is ott kell lennie, ha sikereket akarsz elrni a vilgban. Nem errl beszlnk. Az egrl s a jtszmirl van sz, amelyek rtalmasak a sikeres elrehaladsra. Meg kell tanulnod megklnbztetni a kettt.
Bhagavan folytatta:
Felveszel egy llspontot, azt mondod, rendben, ez egy j gygyszer lesz szmodra, felveszel egy llspontot. Aztn jn valaki, s meggyz arrl, hogy ez nem a megfelel gygyszer, mirt nem prblod ki a homeoptit vagy az jurvdt. Azt mondod, rendben van, kiprblom ezeket is. Ez az, mikor nem vagy rgzlt. Felveszel egy helyzetet, de fel vagy r kszlve, hogy megvltoztasd, ha meggyznek. De ekkor az egd kzbelp s azt mondja: „nem, n nem tvedhetek! Ha egyetrtek vele, akkor alvetett leszek s pedig flm kerl, ezrt csak ez az egyetlen igazsg”: ekkor eg plusz nzpont egyenl rgzls. Nem fogsz elmozdulni tle. Az ilyen embereket hlynek is nevezhetjk. Soha nem tanulnak az letben.
Teht egy ember legyen laza s hajlkony, de nem olyan rlt, aki folyton meggondolja magt. Viszont, ha meggyztk, kpesnek kell lennie egy msik llspontot is felvenni. Ezrt mondjuk, hogy ms nzpontok is vannak. Ez minden. tvlthatsz ebbl abba. Ahogy megrted ezt, tanulhatsz s felejthetsz. De aztn jn az eg.
Az eg hat jtkot jtszik, igazam van s neked meg nincs, dominlni akar s visszautastja, hogy dominljk…ezek az eg jtszmi. Ha ezeket a jtszmkat hozzadjuk a helyzetedhez, rgzlt leszel, ami annyit jelent, hogy belpsz egy harcba. Ez trtnhet frj s felesg, apa s fia kzt. Mindig megtrtnik, ha rgzlt vagy.
Tegyk fel, apa s fi is vagy egyben, egy finak tudatostania kell, hogy az apa egy msik genercihoz tartozik s a felfogsa ms, ezrt alkalmazkodnia kell hozz. Ha a fi egs llspontot vesz fel, azt mondja: „apm uralkodik rajtam”, az apa pedig „ nem fogad szt”. Ekkor fellp a konfliktus. Ha tudatoss vlsz erre magadban, az elme automatikusan kijn a rgzlt helyzetbl. Nem kell hozz erfeszts, megtrtnik magtl.
A kapcsolatokrl
Hogyan legyen egyetrts a kapcsolatokban?
SRI BHAGAVAN: Nzd, az emberi kapcsolatokban a problmk nemcsak frj s felesge kzt lphetnek fel. Minden kapcsolatban megprbljuk megrteni egymst. Ez rendben is megy egy bizonyos pontig. De azutn igazn nem rthetsz meg senkit. Azon egyszer oknl fogva, hogy nincs ott senki. Ha van ott valaki, meg tudod rteni. De nincs ott senki.
Ami trtnik – ott van valami, ami folyton vltozik. Valami folyton vltoz van ott. Hogyan rthetnd meg akkor? Mivel szmtalan tnyez teremti meg a szemlyt percrl percre. Attl fgg, mi trtnt az elz letben, az anyamhben, mi trtnt a szletsnl, a krnyezetben lv emberek, a kozmikus energik, stb. Minden hatssal van az emberre. Minden pillanatban meghal s megszletik a szemly. Akkor meg hogyan rthetnd meg? Ez nem lehetsges.
Tiszta erpocskols prblni megrteni, mert nincs mit megrtened. Mire megrtetted, mr meg is vltozott. A legjobb, ha egy kapcsolatban megprblod megtapasztalni a szemlyt. Ekkor megtapasztalod ezeket a vltozsokat a szemlyben. Egyik pillanatban bks, aztn erszakos, majd megrt s kedves, aztn lehet, hogy elkezd hazudozni. Folyton vltozik. Meg kell tanulnod gy tapasztalni az embereket, ahogy egy lvezetes filmet nzel.
Elvesztettk a dolgok tapasztalsnak mvszett. Hagyd bkn az embereket. Folyton csak megprblunk megrteni. Ez pedig olyan, mintha egy hagymt hmoznl. Vgl semmi nem marad. Ha megltod, mennyire hibaval megrteni, magtl meg fog llni ez a szndk. A helyre belp a szemly tapasztalsa. Ha elkezded tapasztalni a msikat, mindegy, ki a frjed vagy a felesged, egyszeren mindegy. Csak rm, rm s rm lesz ott. Az rm tapasztalsa az igaz termszeted.
„Ha bersgbl mkdsz, nincs karma” Sri AmmaBhagavan
„Hogy ber lehess, szintnek kell lenned magadhoz”
Krds: Sri Bhagavan, hogyan gygytsuk meg a kapcsolatokat?
SRI BHAGAVAN: Ha problmk vannak a kapcsolataidban, akkor el kell kezdened feltrni magadban, mert mindannyiunkban van egy nagyon nagy rsz, amelyre nem vagyunk tudatosak. Amit nem ltunk, nagy helyet foglal el letnkben s ezt fel kell fednnk, meg kell tapasztalnunk. AmmaBhagavan ldsa segt leleplezni s megtapasztalni.
Az embereknek tudniuk kell, hogy ez nem valamifle bntets vagy lelki knzs. Inkbb egy gygyulsi folyamat rsze. Ez a tuds segt neked megtapasztalni az egsz folyamatot anlkl, hogy ellenllnl vagy harcolnl vele.
Minden esetben, mikor egy kapcsolati problmn msz keresztl, tbbet s tbbet tudsz magadbl megtapasztalni. Nem arrl van sz, hogy a msikbl ltsz tbbet, hanem megltod azt a rszedet, amely srtett, amelyik tbb szeretetet s figyelmet szeretne, amelyik kptelen megbocstani, amelyik nem elfogadott, amely elutastottnak rzi magt.
Ezek a dolgok, melyeket megtapasztalhatsz magadrl, mikor kapcsolati problmd van. Ezen a folyamaton msz t, klnben milyen sokig lenne a sznyeg al sprve ez a dolog – milyen sokig lenne elnyomva? Az Isteni Kegyelemre volt szksg, hogy belekerlj. Krlek lgy vele teljesen tisztban, hogy az Isteni nem minst vagy tlkezik fltted, mikor egy ilyen folyamatba helyez. Csak segt neked ez egy gygyulsi folyamat, amely segt az Istenihez kapcsoldni, s nvekedni a szeretetben s rmben.
Ahogy elkezded ezt elfogadni magadban, akkor vgl majd elfogadod a msik embert is. Hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy segt beszlni a msikkal, tisztzni dolgokat vagy alapelveket alkalmazni. Ez nem gy van. Csak meg kell ismerned s elfogadnod az ellenllst, ami benned van ebben a kapcsolatban.
Ha kapcsolati problmd van, meg kell rtened, hogy nem a msik emberrel, vagy a kapcsolatotokkal van problmd, hanem csakis sajt magaddal. Egyedl azzal van problmd, hogy elfogadd ezeket a tnyeket magadrl – azt hogy az vagy, aki svrog a figyelem utn, aki mg mindig nem bocstott meg, aki bntudatot rez mltbli dolgok miatt, vagy aki kptelen abbahagyni a gyllkdst, stb.
A msik ember lnyegtelen, hogy ki , nem okozhat neked knyelmetlensget. A kapcsolati problma abbl addik, ahogy te megtapasztalod t. Erre kell figyelned. gy minden krzis utn egyre tbbet tudsz meg magadrl. Nincs mit tenni a msik emberrel. Ahogy szembenzel az igazsggal a sajt ellenllsoddal kapcsolatban, az elkezd elolvadni a figyelmed, a te figyelmed tzben.
A tartalom nem lnyeges. Ami lnyeges, az a figyelem s bersg.
Nem gy lesznk tkletesek, hogy megvltoztatjuk magunkat. gy vlunk tkletess, ha tudatoss vlunk r, milyenek vagyunk s elfogadjuk azt.
Krds: Hogyan hatnak a kapcsolatokra az elkpzelsek?
SRI BHAGAVAN:
A kapcsolatokban fellp fjdalom egyik oka, hogy rgzlt elkpzelsnk van arrl, milyennek kell lennie egy idelis kapcsolatnak. Ezek az idelok a vallsokbl, a trtnetekbl, a mtoszokbl s trsadalmi szoksokbl erednek. Egy eszme azonban csak egy eszme, nem a valsg. s mikor egy eszmnyt megprblsz megvalstani, megltod a tkletlensget, ami viszlyhoz s elgedetlensghez vezet.
Ismertem egy prt, akik nagyon j bartok voltak s nyolc vvel ezeltt ssze is hzasodtak. A hzassguk els napjtl fogva a kapcsolat kezdett hanyatlani. Mint egy hindu frj, elvrta, hogy a felesge beleilleszkedjen a tradicionlis viselkedsbe s sokkolta t, hogy ers szavakat hasznlt az indulsuk napjn. Ott volt a valsg az egyik oldalon, az elkpzelsek meg a msikon. Ha meghzasodsz, te frj leszel, meg felesg, s ahogy felesgg vlik, ott lesznek a kondcik, amit be kell tartani, hogyan kell egy felesgnek viselkedni s hogy kell egy frjnek irnytani. A frjtl elvrjk, hogy vllaljon felelssget a csaldrt, szeret s rzelmileg ers legyen. A felesgtl elvrjk, hogy trdjn mindennel, trelmes s megrt legyen, viselje a fjdalmat, jmbor s kegyes legyen. Ahogy sszehzasodtak, ezeket a kereteket fogadtk el. Ezrt a hzassg eltt s utn risi klnbsg volt. ez azrt van, mert a keretek s ezzel az elvrsok is megvltoztak. Ezek az elvrsok kezdtk uralni az letet. A frj s a felesg maszkjt viseled, szerept jtszod. Az igazi ember visszavonult, helyre egy mestersges kerlt s bels hall lpett a spontaneits s szeretet helyre.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mi az oka, hogy szeretetrt koldulunk?
Az „n” illuzrikus, valjban nem ltezik. Azrt jtt ltre, hogy irnytsa, sszefogja az rzkszervi szlelseket s minden lelki tartalom trhza legyen. Nincs sajt ltezse, teht folyamatosan emlkeztetnie kell magt, hogy „igen, igen, ott vagy. Nagyon is ott vagy”
s ez trtnik, ha valaki szeret tged. Ekkor jra s jra megerstve rzed magad. rzed a ltezsed valsgt, hogy szksg van rd, ezrt itt vagy. Ez a biztonsg des rzst adja, egy nagyon j rzst, ezrt szeretetrt imdkozol.
Ahogy felfedezed a szeretetet, azt, hogy az ned szeretett, tbb mr koldulsz szeretetrt. Az a szerelem, amirl az ifjsg beszl, csak a szeretet krse. Ahogy felfedezed az igaz szeretetet, akkor mr kisugrzod, adod s nem kred. Ha kapcsolatban vagy ezzel az igaz szeretettel, akkor mr majdnem megvilgosodott vagy.
Ha majd megvilgosodsz, akkor mr nem leszel ott. Ha nem vagy ott, akkor, ami ott van, az tiszta szeretet. Ebben az esetben mr egyltaln nem koldulsz szeretetrt. De amg ez nem trtnik meg, addig fenyegetettsg van jelen s flelem, mert az n minden pillanatban sztbomlik.
Az n birtokolja a dolgokat – ez az n tulajdonom, ilyen fokozatom van, ilyen munkm, zletem, ez a nevem, a hrnevem. Ezek mind megerstenek tged. Ezrt nagyon is akarod ezeket a dolgokat, s a legintenzvebb megersts a szeretet. Ha valaki szeret, trdik veled, az fenntart tged. Ezrt keresed folyton a szeretetet.
Abban a pillanatban, ha valaki msba szeretnek bele, neked vged. Ez azt jelenti, hogy nem vagy tbb vgyott, s ettl elkezdesz sztesni. Ezrt lehet olyasmit olvasni az jsgban, hogy egy fi beleszeretett egy lnyba aki nem viszonozta, ezrt a fi meglte vagy bntotta a lnyt.
Mrmost azt krdezem, micsoda szerelem ez? Azt mondod neki, a legszebb lny a vilgon s szereted t, aztn pedig megld. Ahogy azt mondja, hogy mst szeret, ahelyett, hogy megnnepelnd, hogy mg nlad is jobbat kapott, elkezdesz sztesni. Ne menj ezen az ton.
Teht mi is ez a szerelem? Mikor azt mondod, szeretsz valakit, ez azt jelenti, szereted magadat, ennyi az egsz. Soha nem lehetsz kpes brkit is szeretni. Hogyan is tehetnd? Csakis nmagadat szeretheted s ha azt mondod: „annyira szeretem ket”, az azt jelenti, hogy annyira szereted magadat.
Tudnod kell, hogy nem tlem el a szeretetet. Csak lerom a dolgokat gy, ahogy vannak. nem azt mondom, hogy ne lgy szerelmes. Ez az let rsze, tedd csak, nem fog rtani. n magam is rendszeresen megldok embereket, akik azzal jnnek, hogy ssze szeretnnek hzasodni ezzel vagy azzal a szemllyel. A teljes ldsomat adom rjuk. Mindenkinek a szintjvel sszhangban kell mkdnie.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A szeretet igaz termszete
Krds: Bhagavan, pontosan mi a szeretet? Egyfajta rzelem, mint a harag, fltkenysg, vagy egy olyan er, ami az ember ell rejtve van? A szeretet szenvedshez vagy rmhz vezet?
SRI BHAGAVAN: a szeretet, amirl mi beszlnk, nem egyfajta rzelem, nem is er, amirl te beszlsz. Egyik sem ezek kzl. Ezt a szeretetet nem lehet szavakban kifejezni. Csak azt tudjuk megmondani, hogy mi nem. Nem a szl szeretete a gyermeke irnt. Nem is a frfi s n kzti szeretet.
Nem a bartod irnt rzett szeretet. Nem ktds, nem birtokls, nem trds, vagy gondoskods, egyik sem ezek kzl. Ebbl az anyagbl kszlt a vilgegyetem. Ez a vilg alapanyaga. A mi igaz termszetnk. Ez az, ami itt van. Ha egyre mlyebbre hatolsz a valsgba, ressget tallsz ott. (olyan llapotot, ami semmit nem tartalmaz). Minden csak ressg.
Ez az ressg a szeretet. Errl a szeretetrl beszlnk mi. Meg kell tapasztalni. Els szinten megvilgosodott vlsz, a msodik szinten egy isteni lnynek kell megjelennie benned s csak akkor fogod tudni, mi is ez. Klnben kvl esik a felfogsodon.
Nem tljk el azt a szeretetet, amit most tapasztalsz. Ez a szeretet tkletesen rendben van.
EZEK A SOROK A LEGFONTOSABBAK
Amit mondunk, az, hogy „az” a szeretet ok nlkli. Brkit ltsz, „az” a szeretet feltmad. Akr egy hangya, amit ltsz, „az” a szeretet ott lesz. „Annak” a szeretetnek nincs oka. Amit te szeretetknt ismersz, annak oka kell, hogy legyen. a gyereked, a hzastrsad, a bartod, s akkor szereted. Viszont, ha megtapasztalod az ok nlkli szeretetet, akkor az Egysgben vagy. Nem vagy tbb elvlasztva a kutytl (amely az indiai kultrban megvetett llat – a ford. megj.), a leprstl, a koldustl vagy a gazdag embertl. Senki nem elvlasztott tled. Teljes az Egysg. Ezrt, a szeretetnek nincs oka.
|