Meneklk
2015.09.04. 10:42
Sajt vlemnyem a tmban
Cikkek, vlemnyek, csendes s indulatos kommentek rasztjk el az sszes felletet ebben a tmban, jra valami, amirl lehet vitatkozni, ami megosztja a csaldokat, bartokat. Mit tegyen a kormny, a hatsgok, a menekltek, jjjenek, ne jjjenek, maradjanak, menjenek innen stb. stb.
Muszj volt rnom, tbb okbl. Egyrszt nagyon sok dologban gy gondolkozunk mi, emberek, hogy ha elg hangosan glunk valami ellen, akkor az majd msknt lesz. Ez nagyon gyermeki hozzlls. Ha elg hangosan bmblk, akkor majd anyuka elintzi, hogy ne essen az es. Szriban akkor is hbor lesz, Nyugat-Eurpa fel akkor is erre vezet az t, ha neknk nem tetszik. Nem tudjuk megakadlyozni, mg a legdurvbb eszkzkkel sem, de nem is ezt akartam mondani.
Az n hitrendszeremben (melyben csom emberrel osztozom) ltezik a Karma fogalma. Karmnak nevezzk a cselekedetek kvetkezmnyt, visszahatst. Ahogy termszeti trvny hatrozza meg, hogy a vzbe dobott trgy milyen hullmokat vet, gy hatrozza meg egy magas spirirtulis tvny azt, hogy egy cselekedet milyen hatssal lesz az elkvetjre.
Minl tbb embert rint, minl ersebb rzelmi tltssel br tettet visznk vghez, annl ersebb „hullmokat vet”, annl nagyobb hatssal br a jvre nzve az egyn s a csoport letben.
Itt elrkeztnk a (cikk szempontjbl) legfontosabb dolog, a csoport-Karma fogalmhoz. Ezzel taln nincs mindenki tisztban, mg azok sem, akik hallottak mr az egyni Karmrl.
A vdikus hagyomny 64 fle karmt ismer, ennek egyike a csoport-Karma. Ezen egy adott csoporthoz tartoz emberek osztoznak, akr k maguk elkvettk az adott tettet, akr nem, egyszeren a csoporthoz tartozs tnye teszi rjuk rvnyess az adott Karmt.
Itt most a „fehr ember” Karmjrl beszlek. Mindenki, aki kicsit is ismeri a trtnelmet, tudja, mit mvelt a fehr ember a vilgon, a civilizci nevben az ltala alacsonyabbrendnek tekintett „benszltt” lakossggal szerte a vilgban. Hogyan raboltak ki arannyal telt templomokat Dl-Amerikban vagy szakon risi, blnyekkel telt fves legelket hny gyilkossg rn vettek el jogos hasznljuktl (akik persze nem tekintettk tulajdonuknak azt, ami nem az ember). Biztos ms is ltta mr azt a fnykpet, ahol afrikaiak holttestnek halma fltt pzol a bszke vadsz. Brhol, ahov a fehr ember betette a lbt, fennen hirdette sajt felsbbrendsgt, rknyszertve a kultrjt, vallst, szoksait a meghdtott s leigzott npekre.
Az sszes fajta bevndorlval szemben (legyenek gazdasgi vagy politikai menekltek, letelepedni vagy tutazni szndkozk), a f ellenvets s ellenrzs forrsa, hogy ms kultrhoz tartoznak (szmomra ez nem problma embertsammal kapcsolatban, de sokak szmra igen). De knyrgm, ha idejn az ISIS az sszes fegyvervel, mi az ahhoz kpest, amit mveltnk mi a vilgban?! Igen, mi, minden fehr ember. A csoport-Karma all ugyangy nem lehet kibjni, mint a gravitci trvnye all. Hiba szeretnk a kivltsgosok, ezek a szablyok mg rjuk is vonatkoznak, akr tetszik, akr nem..
A msik krds, amit sok nkntes kap, hogy pl. mirt nem a hajlktalanokkal foglalkoznak?
Egyrszt, honnan tudja a krdez, hogy az illet a mlt hten nem egy ingyenkonyhn osztotta a levest, egybknt meg mita tartozik az egyik ember dolga a msikra, amennyiben az t nem rinti? Az illetk helyben visszakrdeznk: „s n mirt nem lila nadrgot hord, hogyhogy ezt vette fel reggel?”
Az ember lelheti az egsz lett gy, hogy (hla Istennek) nem tallkozik extrm szitucikkal. Egy „kis” vihar, rvz, htorlasz ltrehoz ugyan olyan esemnyeket, ahol cselekedni kell, de a hbork, igazi kemny megprbltatsok mr tbb genercit elkerltek haznkban.
Pl. a msodik vilghbor ldztetsei sorn azok, akik nem voltak kzvetlenl rintettek, szintn egyfajta dntsi helyzetbe jutottak, olyanba, ami knyszert ervel lerntja a leplet a szemly formtumrl, a tudatossg magas vagy alacsony szintjrl. Hogy gondolkozom, mit cselekszem? Elbjtatom az ldzttet, kockztatva a sajt s csaldom lett? Flrenzek, meggyzve magam, hogy ez nem az n dolgoom, s valjban nem is trtnik olyan rossz dolog? Vagy feljelentem a szomszdomat, mert rgta fjt a fogam s szp laksra?
Ezek olyasmi dntsek, melyeket csak igazn szlssges helyzetek hozhatnak ki az emberekbl.
Most viszont kaptunk egy lehetsget. Egy nagyon knny lehetsget, hiszen nem a mi fejnkre hullanak a bombk s holnap akkor is lesz mit venni a kzrtben, ha ktszer ennyi ember l a Keleti eltt. Mgis szembenzhetnk a szemlyisgnk egyik szeletvel, ami a msik ember szenvedsvel kapcsolatos rszt tartalmazza.
Ellenttben sok honfitrsammal, nem kvnom megmondani, hogy ki mit tegyen s mi a helyes. Ezt mindenkinek magnak kell eldnteni. n csak a nzeteimet, a vlemnyemet szerettem volna kifejteni ebben a cikkben.
Vgezetl lljon itt egy kis anekdota, amit nagyon szeretek.
A blcs rabbihoz elmegy kt szomszd, hogy tegyen kztk igazsgot a kerts fltt tnyl fag termsvel kapcsolatban. Azt mondja az egyik: „A fa az enym, n ltettem, n gondozom, a termse is engem illet” A rabbi vlasza: „Igazad van!” A msik igy replikzik:
„Ami a kertsemen bell, a fldemen van, az az n tulajdonom!” Erre azt mondja a rabbi:
„Igazad van!” Ekkor a samesz (templomszolga) odamegy a rabbihoz s a flbe sgja:
„De rabbi, nem adhatsz mindkettnek egyszerre igazat!” A rabbi elgondolkozik s azt feleli:
„Neked is igazad van!”
A „vagy-vagy” gondolkozs anyagvilgban ez mulatsgos trtnet, de ha belegondolunk, a magasabb, spiritulis igazsgot hordozza, amely az „s” elvn alapszik. Hiszen a vilgban (akr tetszik neknk, akr nem, akr egyetrtnk vele, akr nem), ott van minden. A j s a gonosz, a fehr s a fekete, a szegny s a gazdag, stb. stb. Az, aki ott l a sajt orszgban s az is, aki pp meneklni knyszerl belle.
Hogy mit gondolunk, mondunk vagy cseleksznk ezzel kapcsolatban, az pedig egyedl a mi dolgunk s a mi felelssgnk.
KG 2015-09-04
|