Elg sok meditcis tapasztalatom volt, de nehz szavakba foglalni,
ezt itt most mgis megprblom, remlem, hogy taln valahogy megrthet.
Szval gy lttam a vilgot, hogy minden egyes emberi lny beramoltat valami minsget, valami dolgot beletesz, s azok belekeverednek. Mintha mindannyian lnnk egy szmedencben, s mindenki kibocst magbl valamit - nem gy, mintha mondjuk belepisilne - br sok emberre ll ez a hasonlat - gy jelent meg vizulisan, hogy ilyen sznes fny- vagy festkszalagok lennnek. Nagyon nehz olyan hasonlatokat tallni, amivel ki lehet fejezni, de a tapasztalat sorn nagyon tisztn megmutatkozott. Nem is azt kellett volna rnom, hogy emberi lny, hanem hogy tudatos lny, viszont minden, ami l, az tudatos, st az lettelen dolgoknak is van valamifle (msmilyen) tudatossguk, de egyrszt akkor vgtelenl bonyolult lenne az egsz, msrszt egsz ms mdon viselkednek az individulis tudatok, vagyis azok a tudatos lnyek, akik azt kpzelik, hogy egyediek, egyniek s elvlasztottak a tbbitl. Nyilvnvalan a fejlettebb llatoknak is van ilyen elvlasztottsg-rzsk, hiszen tisztban vannak vele, hogy ha valamelyik msik fajtrsuk eszik, attl k mg nem laknak jl, de az tudatossguk korltozottabb az embereknl, illetve msmilyen, szval ez a tapasztalat az emberekre vonatkozik.
Teht belp egy emberi lny ebbe a ltezsbe ("bemegy a medencbe"), s azonnal elkezd kibocstani magbl mindenfle minsget. Ez annl differenciltabb vlik, minl individulisabb lesz, vagyis rbred a tbbiektl val klnbzsgre s klnllsgra, ekkor elkezdi ezt a teljesen egyedi mintzatot beleengedni a "nagy kzsbe". A hozz kzeli tudatossgok kzvetlenl tapasztaljk, a tbbiek tttelesen, de ami bekerl, az bekerl. s ami bekerlt, az valamifle vltozst hoz ltre.
Azt hiszem, arra a flig tudattalan krdsemre kaptam ezt vlaszul, hogy ha a felbredett Egysg-tudatossg az emberi termszet igaz lnyege, akkor mirt volt szksg erre a vgtelenl elvlasztott s szttredezett ltezsre.
Sr Bhagavan erre azt szokta mondani, hogy ezek az n. alapvet krdsek, melyeket maga az elme ltezse generl, s amelyekre nincs vlasz, de az Antariaminom szereti kielgteni a kivncsisgomat.
Szval vannak ers lenyomatok, intenzv beramlsok pozitv s negatv tekintetben egyarnt, olyan behatsok, melyek maradand nyomot hagynak, s a Globlis Tudatossgot is megvltoztatjk valamilyen irnyban. Pl. tudsok, felfedezk, mvszek, a politika egyes szerepli, stb. Vannak ms hatsok, melyek csak ms hasonlkkal sszeaddva kpesek hatst gyakorolni. Vannak dolgok, melyek jonnan lptek be, pl. mikor feltall valaki valamit, vagy egy mvsz ltrehoz egy alkotst, de az sem "a levegben lebeg", hanem hozzaddik, "belesznezdik" valami, mr meglv ramlatba.
Nyilvn vannak tudsok, hlzat-elemzk, stb., akiknek van ehhez elmletk, n csak tapasztaltam valamit, s megprblom lerni, br mg annl is sokkal szegnyesebbnek tnik, mint mikor valaki megprbl egy filmet elmeslni. Ahhoz legalbb van fogalom-kszlet. Ez viszont egyfajta multidimenzionlis tapasztals volt, egy megrts, ami ilyen vizulis kppel volt altmasztva, br gy lerva elg zavarosnak tnik.
Mindegy, gyse olvas senki, n pedig kielgtettem ezt a "rgzts-mnimat".
|