Tapasztalat
Tegnap volt a msodik Jagnya, amely ugyanolyan ers volt, mint az els (elz hnap 26.-i bejegyzs).
Sr Bhagavan azt mondta, hogy intenzven beindultak a fizikai csodk, amikor mindenfle szentsges anyag jn a Srimurtibl - mz, kumkum, vibhuti, stb - amely Indiban mr elgg ltalnos. Tnyleg, minden hten raknak fel rla kpeket vagy videt. Azt mondta, hogy azt szeretn, hogy nlunk, nyugatiaknl is elkezdjen ez trtnni, mivel ha elfogyasztjuk ezeket az anyagokat, akkor mindenfle ldsban rszeslhetnk, pl. a mznek gygyt hatsa van, a vibhuti az let-ttekintsben segt, stb.
Rendszeresen szokta mondani, hogy ms a kultrnk, s a hitnk megadlyozza bizonyos dolgok megtrtnttt. Valban, n eddig gy gondolkodtam, hogy van egy nagy szerzds, amire az van rva, hogy "Termszeti trvnyek", s amelyet mindketten alrtunk, Isten s az emberek. (mrmint hogy nem fogjuk thgni). Namost egy csoda pont azrt csoda, s nem bvszmutatvny, mert t vannak hgva a termszeti trvnyek. gyhogy, akrhnyszor lttam ilyet, br nem krdjeleztem meg, de mindig kinyilvntottam, hogy n nem szeretnk ilyet a sajt otthonomban. gy gondoltam, hogy a csodk azoknak valk, akiknek nem elg ers a hitk, s ilyen dolgokkal kell ket meggyzni.
Most viszont megvltoztattam a vlemnyemet, s kinyilvntottam az akaratomat, hogy szeretnm, ha nlam is trtnne ilyen. Letiszttottam az oltrt a szoksos mdon rzsavzzel, megfordult a fejemben, hogy egy kis Pdzst is kne csinlni, de vgl nem trtnt meg, br ami ksik, nem mlik, lehet, hogy a napokban megcsinlom, csak kell szerezni friss virgszirmot, mert akkor mr szeretnk egy rendeset csinlni.
Majd megrom, ha trtnt valami.
A msik felismersem annak a tantsnak a mg mlyebb megrtse volt, hogy A klvilg a bels vilg kivetlse.
Ezt most konkrtan az ellenllssal kapcsolatban sikerlt felismerni. Br az elme nem tnt el, csak csendesebb lett, s mivel nem azonostom magam sem az elmvel, sem a gondolatokkal, a gondolatok olyan mdon mutatkoztak meg, mint mikor a tenger alatt vannak pici vulknok vagy trsek, s a benne lv dolgok nha buborkokat bocstanak ki, az elbbiek a programok, a tltet aktivldsa bocstja ki a buborkokat, melyek a gondolatok/rzsek.
Az egyik alapvet programom az ellenlls, s ha az elme oldlrl, az ok-okozati logika szerint nzzk, akkor: "Persze, hogy fellp az ellenlls, ha XY ezt teszi/mondja, vagy ez-s-ez trtnik", viszont a jelenlegi szemszgembl ez pont fordtva van. Amg ott volt (sznig tele tltettel) az ellenlls, addig jra s jra fellpett a klvilgban olyan esemny, ami aktivlta.
Ennek a felismerse maga a szabadsg, rtem Sr Bhagavan jelmondatt: To set man free , nagyon j dolog megltni, hogy amiben eddig csak hittem, az maga a gyakorlatilag megtapasztalhat VALSG, amit pedig az elmm valsgosnak gondolt, az a tltetek ltal sszerakott struktra.
Ami szintn megsznt (vagy nagyon elhalvnyult), az a fgg ltezs. Tmntelen olyan esemnyre emlkszem fiatalkorombl, mikor pl. nztem egy gynyr naplemett, vagy hallgattam a csalogny nekt, de nem engedte tlni vagy lvezni az elmm, mert rgtn azt mondta: "mirt nincs itt velem XY, milyen j lenne ezt egytt hallgatni" vagy ilyen hasonl kommentrok. Kicsit olyannak ltom ezt, mint mikor egsz kicsi gyerekre rnznk mosolyogva, s visszanevet, vagy rnznk szigoran, s elsrja magt. Fgg, reflektl ltezs. Viszont nem kzmbs vagyok a klvilg esemnyeire, hanem az van, ami van, s nem az, amit a tltetek sugalmaznak.
|