gondolatok
Pr napja rtam egy nagyon magas llapotrl, de abban a htkznapi ltezs nem lehetsges, s amg egy szikra tltet is van, addig az jra s jra teret fog krni magnak.
Amiben viszont klnbzik a mostani az eddigi sszes, tltettel val munktl, hogy kpes vagyok a msik dimenzibl rltni a dolgokra.
Ezrt volt eddig az, hogy egyes tantsokkal nem rtettem egyet, br valahol a lelkem mlyn pontosan tisztban voltam a valsgossgukkal. Mostanra ez azrt kerlt a helyre, mert megsznt (vagy legalbbis nagyon meggyenglt s megritkult) a programok s tltetek ltal ltrejtt szemlyisg-tredkekkel val azonosuls. Amg ez nincs, addig teljesen rtelmezhetetlen pl. az tlkezs nlkli ltezs, s egy csom dolog.
Ezek ltalban gy szoktak trtnni, hogy lelk egy tltettel, jn a fjdalom, s az els percekben elg nehz tisztn megtartani, kommentrok s rtelmezsek nlkl. Az tlkezsrl nem is beszlve. Az elmlt hetek nagyon alapvet programokrl szltak, szlets, gyerekkor, stb. namost nekem elgg kijutott szenvedst okozt programok felplsbl ebben az idszakban, s hiba vagyok a Dharmban mr vagy 15 ve, ez a munka rgebben gy szokott kinzni, hogy "igen, mert az anym gy, az apm gy, ez meg az a csaldtag mirt/mirt nem" stb. stb. a vgtelensgig. Ez nem a tltettel marads, csak szimpla nknzs. Ennl akkor mr az is jobb, ha elmegy moziba az ember, vagy elvesz egy knyvet, vagy akr jl leissza magt, csakhogy ne kelljen ezekkel lenni.
Gyakorlatilag lehetetlen kommentek s tlkezs nlkl egytt maradni egy tltettel, ha az ember elmevezrelt. Ha gyenge az elme, ha nagyon elsznt az illet, s/vagy ers a hite, kapcsolata ABh.-al, akkor meg lehet csinlni, meg lehet krni, hogy br lehetetlen, mgis segtsen. Ezrt csinljuk ltalban programon, szentsges krlmnyek kztt, mert gy knnyebb hozzjutni a segtsghez.
Ha pedig valaki nem a Dharma rsze, akkor szoktam krni valami felsbb segtsget, s ha vgkpp nem hisz semmiben, akkor gy kezdem, hogy kialaktok menedket, ahova vissza lehet vonulni.
Szval ha valaki eljn hozzm, akkor nem engedem elmszklni olyan irnyba, ahol csak rtelmetlen szenvedst okoz magnak, de mikor az ember egyedl dolgozik, sajt magn, akkor knny elveszni. Meg kell legyen ez a fls dimenzis lts, hogy egyltaln rtelme legyen csinlni.
A kulcs:
Csak s kizrlag ebben az elme ltal tapasztalhat, s elmevezrelt anyagvilgban ltezik a "vagy-vagy", "ok-okozat" alapelv. Eggyel fltte, a legalacsonyabb, s legknnyebben elrhet spiritulis dimenziban (s egyre inkbb meg vagyok gyzdve, hogy az igazi "valsgban") az "s" alapelve uralkodik. Vagyis egyszerre ltezik (s van ltjogosultsga) valaminek, s az ellenkezjnek.
Mint tudjuk, az elme legnagyobb ellensge az ambivalencia. Egy szmtgpet azonnal ki lehet tni egy paradoxonnal. Ha kpesek vagyunk tudatostani s elfogadni, hogy ltezhet valami az ellenttvel egytt, akkor a szenveds dnt tbbsgtl megszabadulunk. A kapcsolatok, a szeretet srlse tudvalevleg gyerekkorban a legmlyebb. A szl, aki bnt, holott a szeretet s elfogads elsdleges forrsa kellene legyen, olyan mly sebeket kpes ltrehozni, melyek rk letre bevsdnek, s programknt irnyatjk az illet kapcsolatait.
A tudatosts abban segt, hogy ha kpes vagyok kt ellenttes dolgot elfogadni, vagyis hogy jelen volt a szeretet s viszolygs, elfogads s elutasts, vgy a segtsgre s rtalomra egyarnt, akkor nem tesszk be a szlt egy dobozba, hanem annak tekintjk, ami: emberi lnynek, ernyekkel s hibkkal.
Most ppen, a dolgok jelen llsa szerint gy tekintem az letemet, mint egy olyan lehetsgek s esemnyek sorozatt, ami segtett pontosan ide vezetni, ebbe a pontba, ahol vagyok. Mivel ez az llapot mindennl drgbb nekem, s ha 0-24-ben csak hlt adnk, az is kevs lenne, most kerltem tisztba azzal a tnnyel, hogy olyan az egsz, mint amikor egy mester kulcsot reszel: olyat kell ltrehoznia, ami pontosan abba a zrba illik, nem msba.
Ha bizonyos krlmnyek jobbak, vagy akr idelisak lettek volna, akkor egy olyan letet lek, amibe nem biztos, hogy belefrt volna a sok, programon eltlttt ra, vagy nem lettem volna elg motivlt, illteve esetleg valami tragdival kellett volna ide lkni. Ha viszont mg betegtbb lett volna, akkor taln nem lett volna mg ennyi psg sem az elmmben. Teljesen valsgg vlt az, amit eddig is hangoztattam, de most mr meglem: mindennek pontosan gy kellett trtnnie, ahogy, mert ha nem, akkor mshogy trtnt volna.
Ez az igazi megads a "surrender", amit Sr Bh. annyit hangoztat.
Most gy kpzelem a dolgokat, mintha Istennek lenne egy hatalmas mhelye, ahol egyedi clszerszmokat kszt egyes feladatokra: most pp kicsivel kevesebb, mint 8 millird szerszma van, s mindegyik j valamire.
|