Gyerekkorom az egyik kedvenc jtka a kaleidoszkp volt. Egyszer szt is szedtem az egyiket, vgtelen csaldssal tapasztalva a kis alaktalan, sznes kvecskket, melyekbl az a sok gynyr minta llt ssze. Nem tudom, mit hittem, taln azt, hogy sztszedve elkerl mindaz a gynyrsg, amit belenzve lehet ltni.
Jelenleg gy vagyok magammal. Van egy csom kis alaktalan kvecske a csben, megmozdtjuk, s sszell belle valami, tovbb mozdtva pedig valami ms. Mindig gynyr, br az alkotelemek kicsik s torzak.
A legszebb, amivel egyszeren nem tudok betelni, hogy egyik se valsgos, se a kvek (szemlyisg-elemek, programok), se a cs (test, jelen, stb.), sem pedig az, ami pp sszellt belle. Mindegyik csak olyasfajta jelensg, mint az, hogy pp st a nap, vagy esik az es. "Sajtomnak" tekinteni azrt teljesen abszurd, mert ilyen nincs is. Nincsenek birtoktrgyak, sem azokat birtokl szemly. Egybknt is minden Isten, mint mikor van egy hrcsgd vagy ms llatod, s berendezel neki egy terrriumot (ms krds, hogy pp romboljuk szt az egszet), de mg anniyra sincs birtokls, mint amikor a hrcsg azt mondhatn, hogy "ez a terrrium az enym".
Sr Bhagavan tnyleg mindig az igazat mondta, akkor is reztem a lelkem mlyn, ha el sem tudtam kpzelni a valsgossgt, szval ez a teljes szabadsg, s megszabaduls a szenvedstl, ha lecskken vagy eltnik a ragaszkods s ellenlls, ami megtrtnik automatikusan, amikor kiderl, hogy semmi nem az enym, nincs itt senki, akinek birtoktrgya lenne, vagy brmi ms ilyesmi, mgis jelen van valamifle TUDATOSSG, ami (Aki) tapasztal, ami mondhatja, hogy "n, enym, testem, ltom, rzkelem" stb. stb., csak AZ nem azonos azzal, ami igazbl a tves azonosts, vagyis vannak kvecskk, tkrk, cs, ami egytt a kaleidoszkp, s sszell belle valami folyamatosan vltoz, gynyr dolog.
|