Újabb tanítások
2019.07.04. 14:22

Frissítve okt. 16, újak az elején
Kitöröltem az angol verziókat mert kezd betelni a menűpont.
Ezek a tanítások a Facebookon jelentek meg, ott megtalálható az eredeti, megosztottam és beírtam kommentbe a fordítást. Ide azért írtam be őket, hogy meglegyenek összegyűjtve.
Tartalom:
-
Nincs hová menni
-
Ítélkezés és szeretet
-
Bőség tudatosság 7 lépésben
-
Mi az, hogy Felébredett Lény (hogyan maradjunk együtt azzal, ami van)
-
Idegen a vendégházban
-
Kapcsolati problémák
-
Sri Bhagavan a megbocsátásról
-
A szeretet és az én kapcsolata
Kereső: már öt éve járok a spirituális ösvényen és néha úgy érzem, nem változtam meg, mert még mindig van bennem harag, féltékenység, elválasztottság, az elmém pedig a múlt és jövő között cikázik.
Talán ha pár évvel ezelőtt tisztább elképzelésem lett volna arról, hogy hol akarok lenni mostanra, akkor megváltoztam volna. Kérlek, Bhagavan, mondd meg, milyen célt tűzzek magam elé.
Sri Bhagavan: Öt év óta vagy kereső és azalatt egy millimétert se mozdultál el. Nem kell menned sehová, mert nincs hová menni. Semmi nem létezik, úgyhogy mi után sóvárogsz? Hogy mehetnél valahová, amikor nincs hová menni és nincs, aki menjen? Csak légy önmagad. Puszta illúzió vágyakozni bármi más iránt. Légy önmagad és éld az életed.
--xx--
Ítélkezz kevesebbet, szeress többet
Az ítélkezés az elme egyfajta interferenciája. Megzavarja a tapasztalatot. Nincs benned szeretet, mert folyamatosan megítélsz másokat a múlt tapasztalatai, elképzelései miatt. Az elme folyamatosan ítélkezik. Ahol ítélkezés van, ott nincs szeretet. Meg kell állítani ezt az ítélkezést, senki felett nem kéne ítélkezni.
Ez csak akkor jöhet létre, ha felveszed a másik ember nézőpontját. Folyton a saját szemszögedből nézed a dolgokat, de ez nem elég. Át kell fordulnod a másik személy nézőpontjába és nézz a világra vagy magadra onnan, abból a szemszögből. Ha megpróbálod, könnyen elérheted.
Ha ez megtörténik, az ítélkezés természetesen és automatikusan leáll. Ahogy az ítélkezés csökken, a szeretet növekszik.
Sri Kalki
--xx--
Sri Kalki BhagavatiBhagavan üzenete
7 lépés, hogy elérjük a bőséget az életünkben
1. A bőség egyfajta tudatosság. Mindig arra kell gondolnod, amid van, soha ne arra összpontosíts, amid nincs. Család, ház, tudás – minden bőség. Az egészség is az. Mikor elkezded felismerni mindazt, amid már van, egy idő után láthatod, ahogy növekszik a bőség az életedben.
2. A hála érzése nagyon fontos. Amint felkelsz reggel, ahogy megiszol egy kávét vagy teát, hálásnak kell lenned annak, akivel teázol vagy kávézol. Légy hálás mindenért és mindenkiért, aki-ami körülötted van.
3. bocsánatot kell kérned. Ha megsértettél valakit, kérj elnézést. Ez több pénzt hoz az életedbe. Ugyanúgy te is bocsásd meg a sérelmeidet.
4. Tiszteld a nőket. Ne csak szeresd őket, tiszteld is.
5. Imádkozz Paramdzsjótihoz, a Legfelsőbb Fényhez tisztán és világosan azért, amit szeretnél és hogy miért is akarod megkapni. Légy őszinte az imádban.
6. Nagyon fontos az ima megfelelő módja. Köszönd meg a Fénynek és jelenítsd meg valósághű három dimenziós kép formájában a vágyad, mintha már meg is valósult volna és eszerint halad tovább az életed.
7. Napi gyakorlat elalvás előtt: lásd mindennap, hogy mennyire én-központú vagy. Azt is lásd meg, hogy a külvilág számára mennyit hazudtál.
Ha minden nap követed ezt a hét lépést, akkor a bőség automatikusan megnövekszik az életedben.
--xx--
SRI BHAGAVAN a felébredettről
(mi az, hogy Felébredett Lény?)
Sri Bhagavan: A Felébredett lény olyasvalaki, akinek megváltozott az agya. Mivel az agy megváltozott, automatikusan fel tudod fogni, amit látsz. Ha az agy nem változott meg, ez nem lehetséges. Ha képes vagy ezt meglátni, annak a haszna: hatalmas öröm, nagyon szabadnak érzed magad.
Lehet benned szenvedés, féltékenység, félelem, bizonytalanság, gyűlölet – bármi. Nem foglalkozunk azzal, hogy mi az, „ami van”, csak képesnek kell lenned együtt lenni azzal, „ami van”. Belül az „ami van”, nem érdekes, csak képesnek kell lenned megtartani az „ami van”-t. Ez nem könnyű, próbáld ki és meglátod. De ha felébredett vagy és az agyad megváltozott, akkor képes leszel együtt maradni azzal, ami van.
A Bhagavad Dharma (Isteni Törvény) legfőbb tanítása a „maradj azzal, ami van” (belül). Ha az agy megváltozott, akkor nemcsak természetes módon látod, hanem fel is tudod fogni. Egyébként elég nehéz. Amikor mi „agyműtéteket” csinálunk, akkor meg tudod tartani és együtt is tudsz maradni azzal, ami van. Ma még elmenekülsz a szenvedés elől. Folyton elfutsz a fájdalomtól, nem vagy képes együtt maradni vele. Maradj vele, legyen az fájdalom vagy bármi, csak maradj együtt vele.
Ha egyszer együtt maradtál vele, akkor képes leszel megtapasztalni azt. Egyébként, az emberek nem tapasztalják meg igazán a szenvedést. Azt hívják szenvedésnek, hogy elfutnak a szenvedés elől, nem tapasztalják meg azt. Neked meg kell tapasztalnod és ahogy elkezded nézni, világosan kitűnik, képes leszel belülre nézni és a legfurcsább dolog történik: megszabadulsz tőle. A te „ami van”-od átváltozáson megy keresztül és már nincs hatalma ártani neked, hanem elmúlik.
Amikor azt mondom, tartsd meg, maradj vele együtt és tapasztald meg, ezt úgy értem, teljesen. Ezek a dolgok nagyon gyorsan történnek. Észre se veszed, hogy átmentél ezeken az állapotokon. Gyorsan megtörténik: látni, tartani, együtt maradni vele és megtapasztalni. Ha ezt teszed, hatalmas szabadságra lelsz és mindez nagyon gyorsan történik.
Az „én” végig ott van, nem veszíted el. Az elme ott van, de nem zavarja meg a látás, tartás, együtt maradás és megtapasztalás folyamatát. Az én végig ott van, de már nem árthat neked. Nem veszíted el az ént, az elme az, ami gondokat okozott neked. Az elme minden szenvedés forrása. Az elme ott van, de már nem okoz neked több szenvedést. Ez van. Megszabadulsz az elmétől. Ez a te hasznod.
Nem kell azt képzelned, hogy az én eltűnt, az még mindig ott van. És ezek a dolgok (látni, megtartani, ránézni és megtapasztalni) megtörténhetnek néha, máskor meg nem. Még ha az agy megváltozik, akkor is előfordul, hogy néha nem történik meg, máskor meg igen. De ahogy fejlődsz, már mindig meg fog történni. Hogy 3 hónap, 6 hónap kell hozzá, az a személytől és még sok más tényezőtől függ. Lassan majdnem tartós lesz, soha nem teljesen, de ahogy fejlődsz, már nem leszel képes tartani vagy együtt maradni vele, hanem így fog történni magától. Nem kell aggódnod, ha most még nem vagy képes rá.
És ne gondold azt, hogy elveszted az énedet. Meg kell értened hogy nem veszíted el, csak az elme nem fog több kalamajkát okozni, így van ez.
--xx—
SRI BHAGAVAN tanítása arról, hogy hogyan éljünk a JELENLÉTben
Ha a Jelenlét erős, ez felülírja az elmédet.
Azt hiszed, hogy az elméd a tiéd. De ez nem a te elméd, ez AZ elme. Ez egy ősi és egyetlen elme, ez az egyetlen működési módja az elmének. Tehát az elme, AZ (egyetlen) elme így működik benned. Ezt képesnek kell lenned meglátni és le kell csatlakoznod az elméről. Meg kell tanulnod látni, hogy az elméd miként működik. Ez nem a te elméd, hanem az elme, aminek van egy működési módja és így működik benned is.
Ha megvan ez a lecsatlakozás és nem fogod azonosítani magad az elméddel, minden megváltozik majd. Az életfelfogásod megváltozik és nagyon gyönyörűvé válik. Úgy érzed magad majd, mint egy idegen a vendégházban. A világ a vendégház és te jövevény vagy itt, így kezdesz majd élni. Különben nem élsz valójában. Úgyhogy úgy kell tekintened rá, hogy ez egy vendégház, ahova eljöttél pár napra és egyáltalán nem ragaszkodsz hozzá.
Ez akkor fog megtörténni, ha nem kapcsolódsz a gondolataidhoz. Ezért mondjuk: „a gondolatok nem az enyémek” A testedhez se ragaszkodj „ez a test nem az enyém”.
Egy kis gondolkodás rögtön megmutatja, hogy a test nem a te tulajdonod. Ugyanez van az elmével is, és az „én” fogalmával is, mely csak az elme része.
Tiszta tudatosság vagy, semmi más, teljesen abba kell hagynod a hamis azonosítást ezekkel a dolgokkal.
Az Egység erről szól: hagyd abba a hamis azonosítást mindennel, és akkor idegenné válsz egy vendégházban. Ettől fogva a mennyországban élsz majd.
--xx--
Sri Bhagavan a megbocsátásról
Kérdés: Mért kéne megbocsátanom, ha a másik személy rossz?
Sri Bhagavan: Ha nem tudsz valakinek megbocsátani, magadat teszed tönkre. Nem az ő kedvéért bocsátasz meg, hanem a saját javadra.
A külvilágban a legtöbb problémád a sérüléseidből adódik. Egy belső sérülés külső problémát okoz. Ha nem bocsátasz meg valakinek, akkor azt a személyt magadban hordozod és ő fogja ellenőrizni az életed, még ha fizikailag távol is van tőled.
Amikor nem vagy képes megbocsátani egy személynek vagy egy helyzetet, akármennyire is próbálod, akkor a múltad üldöz téged. Ennek eredményeképpen újra és újra elveszted a lelki békédet.
Emiatt nem fogsz tudni eredményesen létezni. Tehát, ha van benned egy erős (érzelmi) töltés, furcsa módon bárhová is mész, mindig ugyanolyan emberekkel fogsz találkozni, mígnem a töltés fel nem oszlik.
Például utálod a mérges és kritikus embereket, mert van egy tölteted. Ekkor az életedben folyton lobbanékony és kritizáló emberekkel fogsz találkozni.
Amíg véghez nem viszed a fejlesztést, az élet újra és újra ugyanazokat az embereket és helyzeteket fogja eléd hozni.
Ha egyszer a maga teljességében megtapasztaltad a fájdalmat és sérülést, a fájdalom elmúlik és a megbocsátás megtörténik.
Hogy kell ezt megtenni? Engedd megtörténni. Nem úgy, hogy elmenekülsz a fájdalomtól, igazolod a sértettséget, nem veszel tudomást a szenvedésről, és így tovább, hanem úgy, hogy megtapasztalod a fájdalmat, ahogy van.
Ahhoz, hogy megtapasztald a fájdalmat, kapcsolódnod kell hozzá, a maga nyers és meztelen valójában. Itt van és ez van itt. Semmilyen kifogásokat és önigazolást nem keresel amiatt, hogy jelen van az életedben. Csak ilyen megközelítéssel tudod megtapasztalni a fájdalmat.
Ebben a folyamatban a megbocsátás meg fog történni, ahogy megtapasztaltad a fájdalmat. A megbocsátás belső folyamat. Ne zavard meg praktikus cselekedetekkel, amiket a külvilágban tennél.
Emlékezned kell rá, hogy minden cselekvés a sérülésből vagy ítélkezésből jön, ami csak mégtöbb szenvedésteli helyzethez vezet.
Meg kell tapasztalnod a belső haragot és sértettséget magadban. Ahogy ránézel, mi van benned, azonnal megbékélsz vele és egy külvilágbeli helyzetre természetes és spontán választ tudsz adni, belső neheztelés és ítélkezés nélkül.
Így, ha egy helyzet belül szenvedést okoz is, a külvilágban nagyon hatékonyan tudsz működni.
Nem elég ezt csak intellektuálisan megérteni, végre kell hajtanod a tanítást a való életedben, ami kezdetben elég nehéznek tűnhet.
De ha rákapsz az ízére, legszívesebben örökké csinálnád. Mivel a külvilág a belső világ kivetülése, ezért az olyan erős érzések, mint a sértettség vagy gyűlölet, a külvilágban anyagi vagy egészségi problémák és egyéb nehézségek képében jelennek meg.
Ha szenvedsz a megbocsátás hiányától, meg kell értened a megbocsátás lehetőségét. Ha megtörténik a megbocsátás, csodák fognak történni és a kegyelem ajtaja folyton nyitva áll.
--xx--
SRI BHAGAVAN a SZERETET és az Én kapcsolatáról
Az én létezése illuzórikus, az én valójában nem létezik. Az érzékszervi észleletek összehangolásából keletkezett és az összes pszichológiai tartalom hozza létre, nincs önálló létezése.
Úgyhogy folyamatosan emlékeztetni kell: „igen, igen, ott vagy, nagyon is ott vagy”. És ez történik, ha valaki szeret téged, akkor folyamatos megerősítést kapsz. Valóságosnak érzed a létezésedet és ezért ott is vagy. Ez kellemes biztonságérzetet ad számodra, ezért szeretetért könyörögsz.
Ezért van az, hogy ha egyszer felfedezted a szeretetet és te magad leszel a szeretet, már nem fogsz koldulni érte. Mindaz a szeretet, amiről a fiatalok beszélnek, az csak szeretet-koldulás, folyamatosan szeretetért könyörögsz.
Ha egyszer felfedezed ezt az igaz szeretetet, akkor csak adni fogod. Befejezed a koldulást, az igaz szeretet birtoklása már majdnem maga a felébredés.
Úgyhogy ha eléred a felébredést, akkor már az én nincs ott (te nem vagy ott), és ha te nem vagy ott, akkor semmi más nincs ott, csak a szeretet, ebben az esetben nem fogsz koldulni érte. De amíg ez nem történik meg, addig félelem és bizonytalanság van ott.
Az én minden pillanatban szétbomlik, ezért elkezd ragaszkodni dolgokhoz. Ez az én tulajdonom, ez az én munkám, a végzettségem, az üzletem. Ez a nevem, a hírnevem. Mindezek a dolgok megerősítenek téged, ezért akarod birtokolni őket.
A legerősebb megerősítés a szeretet. Ha valaki szeret téged, valaki törődik veled, ezek a dolgok tartanak fenn, ezért fontos számodra. Abban a percben, ahogy valaki egy nálad jobb emberbe szeret bele, neked véged.
Ez azt jelenti, hogy már nem kellesz, és ezért elkezdesz szétbomlani. Ezért lehet rendszeresen olyasmit olvasni az újságban, hogy egy fiú szerelmes volt egy lányba, a lány nem viszonozta, ezért a fiú megölte. Találkoztam emberekkel, még a követőink között is, akik, mielőtt idejöttek, beleszerettek egy lányba és ha az nem viszonozta, vagy később másba szeretett, megölték vagy megnyomorították.
Micsoda szeretet az ilyen?! Azt mondod, ő a legszebb lány a világon, meg hogy „úgy szeretem őt”, és abban a percben megölöd, mikor már mást szeret. Ahelyett, hogy ünnepelnéd, hogy még nálad is jobbat talált. Szegény nyomorult, nem így teszel.
Úgyhogy mi is ez az egész szeretet-dolog? Amikor azt mondod, szeretsz valakit, az azt jelenti, hogy magadat szereted. Ez a helyzet. Soha nem tudsz szeretni bárkit, hogyan is tehetnéd? Csak magadat tudod szeretni és mikor azt mondod: „annyira szeretlek”, ez azt jelenti, hogy nagyon szeretem magam. Nagyon sok szeretetre van szükségem, hogy életben maradjak, különben eltűnök.
De tudnod kell, hogy én nem ítélem el ezt, csak leírom a dolgokat, ahogy vannak. Nem azt mondom neked, hogy ne szeress bele senkibe, legyél teljes biztonságban úgy, hogy közben nulla vagy, semmi ilyesmit nem mondok.
Mivel ez az élet ténye, menj és csináld. Nem eshet bajod, Én személyesen adok áldást. Jönnek hozzám emberek és azt mondják, ezzel vagy azzal az emberrel össze akarnak házasodni, akkor a teljes áldásomat adom.
Mindenkinek a saját szintjén kell működnie, amit elért.
|