Rvid tantsok
2019.11.15. 15:05
Sri Bhagavan tantsai, Facebook
Frisstve 2020 jan 8, jak a vgn
-
sszehasonltsok
-
negatv rzelmek
-
minden mkdni fog, ha a Szved az igazsgra hangoldik
-
bsg-tudatossg
-
a szvrl
-
hogyan szabaduljunk meg az elme negativitstl
-
a szeretetrl
Rvid tantsok
Nem rzed magad biztonsgban, mert sszehasonltgatsz. A bizonytalansgod forrsa a folyamatos elvrsokban tallhat, annak mricsklse, hogy mennyi szeretetet s mltnylst kapsz, ma tbbet vagy kevesebbet, mint tegnap, s sajt magad sszemrse msokkal. Hogyan rezhetnd magad biztonsgban, ha kvlrl, olyan emberektl vrod, akik maguk is bizonytalanok.
A biztonsg csak Isten fel mozdulva lehetsges, mshogy nem.
--xx—
Negatv rzelmek
A negatv rzelmek alapvet oka a bels (nmagaddal szembeni) szintesg hinya. Mikor elfutunk magunk ell s nem vagyunk kszek szembenzni azzal, mi folyik bent, ez negatv rzelmekhez vezet. Minl ersebben tolod flre ket, annl jobban erre kapnak. Ha elfogadod ket, gyengbb vlnak. Ha minl jobban s jobban tudatba kerlsz nekik, van r esly, hogy szp lassan eltnnek.
Egy msik mdszer az, hogy ha abbahagyod a dolgok megnevezst, azonnal megszabadulsz a negativitstl. Ha kijelented azt, hogy „ez egy negatv gondolat”, akkor bajban leszel. Ha viszont abbahagyod a cmkzst, akkor az csak egy gondolat, olyan, mint az sszes tbbi. Nem lesz klnbsg negatv s pozitv gondolat kztt. Ha rnzel (s felismered) ezt a cmkzsi folyamatot, akkor egyszeren abbamarad. s ha nincs minsts, nincs is problma!
Prbld ki s meg fogod ltni.
--xx--
MINDEN MKDNI FOG, HA A SZVED AZ IGAZSGRA HANGOLDIK
SRI AMMABHAGAVAN
A teremts termszete szerint az egyn megkapja, amit akar, az elme az egyetlen akadly. Az elme flelmeket, srlseket, felfogsokat, dogmkat s egy csom ilyesmit tartalmaz, nagyon szmt s a dntsei nem spontnak. gy az elme akadlly vlik s el is torztja az igazsgot, ez az, mikor az intelligencia hibzik.
Msrszrl az Isteni maga az Intelligencia, ez a termszete. Mg az elme nincs lecsatlakozva (ti. a tudattartalmakrl – a ford.), az egynt a szmts befolysolja s hibkat kvet el. Ha az Isteni ramlik, akkor a Legflsbb Intelligencia van jelen s az nem hibzhat. Kapcsoldj imval s meditcival a sajt Istenedhez, az Szeretethez, nekelj neki himnuszokat, hallgass tantsokat, ismtelj mantrkat, vgezz szolglatokat s gy tovbb, s legyl ber r.
--xx--
Krds: Bhagavan, mi a gazdagsg megszerzsnek legknnyebb mdja? (a november 24-i Mukti-Mksa tanfolyamon hangzott el)
Vlasz: Elszr is, a bsg a sors egyik nagyon fontos eleme. Szmunkra ez azt is jelenti, hogy spiritulisnak lenni. Termszetesen szp ton-mdon kell elrni. A gazdagsg ltrehozsa ne pnzcsinls legyen szmodra. Knyelmes, boldog s kiteljesedett letet kellene lned. Nem akarjuk, hogy visszatrj a kkorszakba vagy kivonulj az erdbe, lemondva a vilgi letrl. Szmunkra minden lemonds bell kell hogy trtnjen. Azt akarjuk, hogy ott lj a vilg tetejn, idd a kvdat, egyl pizzt, de mr lemondottan. Ez lesz az utad.
De nincs ellenvetsnk azzal kapcsolatban sem, hogy elmenj a Himaljba vagy szentt vlj, ez is teljesen rendben van szmunkra s ebben is segtsgedre lesznk, nem dzkodunk tle. De a mi utunk az, hogy betltsk a vgyaidat s ha eljtt az ideje, akkor talaktsunk tged. Knny elgedett emberekkel dolgozni, viszont elgedetlenekkel nagyon nehz. Teht a mi utunk a beteljests.
A gazdagsg elrsnek legknnyebb mdja (indiaiak szmra) a Varadiksa Mln rsztvenni Szatjalkban, ez december 16 s janur 16 kztt lesz, s az ingyenes Karjasziddhi hmn is rsztvenni. Ez a leggyorsabb t.
De ha azt mondod, ez nem j neknk, nem a mi utunk, az is rendben van. Azt mondtam, hogy ez a mi utunk, ha gy tetszik, vegyl rajta rszt. Ha nem, akkor semmi baj, ha msik svnyt vlasztasz, amit csak akarsz, de a legrvidebb t a Varadiksa Mla, mert ez konkrtan a bsgre fkuszl, s Szatjalka erre specializldott. Nmam az egszsgre, Szatjalka a bsgre fkuszl. Ez teljesen megvltoztathatja az letedet.
--xx--
SRI BHAGAVAN: a szvvel kell tenni a spiritualitst. Nincs mit tenni a tudsoddal, vagy azzal, amit vallsossgnak nevezel. Ez egyszeren a szvtl fgg. Ha rzel valamit valaki, egy llat vagy a brki irnt, akkor spiritulis vagy.
Valjban mg Istennel sem kell mit tenni. Ez a szv szintjnek egyfajta formja s ha kpes vagy rezni, akkor Isten mr ott is van. gyhogy az a lnyeg, hogy az emberek elvesztettk a szvket. Mdszeresen megljk a szvnket. Ezrt tallod olyan gynyrnek a Jzus szent szvt brzol kpet. Ezt a festmnyt meg kell nzned, ez a kulcs.
Mg ha azt krdezzk tled: ki vagy te? Azt mondod :”n” (Bhagavan a szvre mutat) s nem ide (Bhagavan a fejre mutat) mert nem ez vagy (Bhagavan a fejre mutat) hanem ez (Bhagavan a szvre mutat).
s amit finomtestnek neveznk, a llek, ami elhagy tged, ha meghalsz, az csak a szvben lakik, ott a helye. s ma a szv halott. Ha rzel, lthatod magad. Nincs szksged valami nagy tudsra, hogy megmondja neked.
Csak nzz magadba s megltod, hogy szvtelen vagy. Nem szereted a szleidet, csak hasznlod ket, kedves vagy hozzjuk, hogy megtegyenek neked dolgokat. Ha kedvesek veled, akkor te is kedves vagy velk, egybknt nem. Frj s felesg – lthatod, hogy csak egyfajta ragaszkods van, egyfajta izgatottsg. Halott vagy bell.
Te tudod, hogy minden zlet. Ami jt hoz neked, annak rlsz. Ami fjdalmat okoz, elzrkzol tle. Hol van a szv? Nem azt mondom, hogy nincs senkinek szve. Vannak nhnyan, akinek van, de olyan kevesen, hogy mondhatod, hogy majdnem senki.
Az emberi szv kiszradt. Klnben hogy lehetne ennyi vls, ennyi knzs s ilyen problmk? Amit ltunk a bolygn, egyenesen erre halad.
--xx--
Krds: Van e lehetsg kitiszttani a negatv minsgeket az elmbl?
SRI BHAGAVAN:
Ha befel fordulsz, szrny dolgokat lthatsz magadban. Flelem van ott, bujasg, harag, fltkenysg, irigysg, nincs szeretet vagy kapcsolds. Szembe kell nzned ezzel, ami nem azt jelenti, hogy szembeszllsz vele, hanem egyszeren annyit jelent, hogy nzzl r. Aztn ne prbld megvltoztatni, amit ltsz, mert az elme tartalmt nem lehet megvltoztatni. Az elme nagyon rgi, maga is egy ids ember. Mr vmillik ta ilyen az elme s ezutn is ilyen marad. Ez az elme szerkezete, amit nem lehet megvltoztatni. Azt vrjuk el tled, hogy megrtsd, hogy nem tudod, mert kptelensg megvltoztatni, brmi is van ott. A vltoztats lehetetlensgnek felismerse gy kell rdzuhanjon, mint egy tonna tgla.
Ha megprblod megvltoztatni, az olyan, mintha a kutya farkt prblnd kiegyenesteni. Azt nem lehet. Ha valaki megprblja s beleteszi a teljes erejt, rjn, hogy nem lehet. Amikor feladja, nyugalom, bke s csend marad az erfeszts helyn. Ez a konfliktus hinya.
gy van ott (mrmint az elme tartalma), mint a hegyek vagy a felhk. Nincs mit tenned, hogy megvltoztasd a felhket vagy a hegyeket. Csak nzheted ket. Ezt hvjuk bersgnek. gy fog maradni, akr megvilgosodsz, akr nem. Az a klnbsg, hogy a megvilgosodott nem jtszik ezzel, vagy prblja vltoztatgatni s nem is rzi magt rosszul miatta, hiszen ez csak visszamaradt. Amikor a vltoztats lehetetlensge eltall, akkor az elmd behull a csendbe. Belefektetett energia s erfeszts nlkl ott tallod a termszetes elfogadst.
Az egyetlen szksges erfeszts arra kell irnyuljon, hogy tudatostsd, mi trtnik, aztn mond azt, hogy „rendben, hadd legyek figyelemmel erre”. Ennyi az egsz. Krlek rtsd meg, hogy ez a tudatosts nem visz el tged sehova. Nem fog megszabadtani a fltkenysgtl, haragtl, gyllettl. Ne szerelgesd, hogy prbld megvltoztatni. Ha figyelmes vagy, ber vagy. Ha ber vagy, akkor valjban lsz, nemcsak ltezgetsz.
--xx--
Kvet: Bhagavan, a te kegyed ltal mindent megprblunk, hogy elrjk a felttel nlkli szeretetet.
(Sri Bhagavan nevet) SRI BHAGAVAN: nzd, te nem prblhatsz szeretni, ez soha nem trtnhet meg. Mit tudsz a szeretetrl? Csak annyit tudsz, hogy fltkenysg van benned, nzsg, harag, gyllet s a szeretet pedig hinyos, ezrt svrogsz utna. Ez az igazsg veled kapcsolatban. Te nem vagy Mahtma Gandhi, Surdas vagy Paramahamsza Rmakrisna, te csak az vagy, aki te vagy, nem gy van? Teht csak annyit kell tenned, hogy vedd szre, hogy nincs benned szeretet, akkor a szeretet elkezd automatikusan megjelenni. Prbltl szeretni, de egy szikrnyit megvltoztl brmiben is? Te pontosan ott vagy, ahol vagy. gyhogy ne akarj valami lenni, hanem legyl AZ, ami vagy. Nzzl r ezekre a szrny dolgokra a szvedben. Hogy amikor valaki jn hozzd, rmosolyogsz s azt mondod: „Isten hozott, uram!” de ez nem az igazsg, mert bell azt gondolod :”minek jtt ez ide?” Jelenleg larcot viselsz, soha nem szembeslsz az igazsggal, azzal, ami pp vagy. Az igazsg messzire van szmzve.
Ismerek olyan kvetket, akik elttem is larcot viselnek s mg velk is kijvk (Bhagavan ezt mosolyogva mondta). Mirt vegyem el az larcukat? Ez tl fjdalmas lenne szmukra. Az larc a trsadalom, neveltets, a kultra s ilyesmik miatt van s az emberek gy gondoljk, ez a tlls egyetlen eszkze. Nem tudjuk megvltoztatni.
Mikor az emberek meghzasodnak, az elejn sok rm van a kapcsolatukban. Lassan az larc (elkpzels) felkerl a felesgre s a frjre s az larcok kezdenek kapcsoldni egymssal, maga a valdi szemly visszavonul. Ekkor mr nincs rm a kapcsolatban. gy zrdik be a szved.
Szval csak annyit mondunk neked: „lgy figyelemmel a jtszmidra”. Csak csinld, ennyi az egsz. Nem azt krem, hogy szentt vagy blccs vlj. Te egy borzaszt, rmes ember vagy, nem igaz? (mindenki nevet) leld magadhoz ezt a tnyt „igen, borzaszt vagyok, rmes vagyok”. Szeresd ezt, szeresd magad s megltod, milyen nagy csoda trtnik. Felfedezed a szeretetet.
|