Diksa : 23. Mukti Móksa class 2. rész |
23. Mukti Móksa class 2. rész
2021.01.05. 11:10

-
13. kérdés (szándék, szabad akarat és a Felébredett)
-
14. kérdés (tervezésről, az élet élvezetéről és a kapcsolat kiépítéséről)
-
15. kérdés (a segítőkészségről - lásd a jegyzetet is)
-
16. kérdés (Világkorszakokról és az Aranykorról)
-
17. kérdés (Ekam és Ekatvam közti különbségről)
-
18. kérdés (az Álaja Darsanról
-
19. kérdés (a megvilágosodásról)
-
20 kérdés (ezt majd legközelebb fejti ki Bhagavan)
13. kérdés. Köszönöm, Bhagavan. Pádapranam, kedves Srí Bhagavan.
Srí Bhagavan a szándékról, erőfeszítésről és Szabad Akaratról beszél. Ugyanakkor Srí Bhagavan beszél az erőfeszítés és Szabad Akarat távollétéről is. Kérlek, Srí Bhagavan, magyarázd el ezt.
SRÍ BHAGAVAN: Már említettem, hogy különböző dolgokról különböző tudatossági szintekről beszélek. Amikor azt mondom, Szándék, Erőfeszítés, Tervezés, meg hogy használd az akaratodat - mindezek a dolgok Iham-ra vonatkoznak. Iham a nem-felébredett emberek világa. Ha nem vagy felébredett, és ezzel nincs semmi baj, ha nem, akkor az nem azt jelenti, hogy alacsonyabbrendű vagy. Holnap majd felébredetté válhatsz. A nem-felébredettek nyilvánvalóan Iham-ba vannak ragadva, ha Param-ot akarják, az puszta keresés. Ez minden. Vannak egyes menekülő-utak is.
A nem-felébredettnek Iham-ra kell fókuszálnia. Ott kell hogy legyen a figyelme. A Dharmára kell fókuszálnia. Legyen Dharmikus (erkölcsös), és Artha (célok), és Káma (vágyak) által vezérelt. Nemcsak a vágyak betöltése vezesse, hanem élvezze az életet. Ez a fizikai világ nagyon sok élvezetet kínál. Élvezd ezeket, ez nem bűn. Akkor van baj, ha nem vagy képes élvezni azt.
Egyszer ellátogattam egy nagyon gazdag ember házába. Csodálatos ház volt. Meghívott ebédre, amiben olyan sok különleges étel szerepelt, amiről azt se tudtam, hogy egyáltalán létezik. Az egész ház márványból volt és egy gyönyörű fa állt ott, egy gumifa. Azt mondtam: "milyen csodálatos ez a fa!" Ő azt válaszolta: "Nem ez nem így van, nincs itt más, csak 'daridram' (szegénység). A fa sem lehet nagyszerű." Mindene megvolt, mégsem élvezett semmit. Akkor meg mi értelme birtokolni mindezt? Hatalmas birtoka volt, nagy kocsik, mindene megvolt. Csomó ember tisztelte és "namaszté"-val köszöntötték. De ez az ember képtelen volt élvezni a kocsiját, a házát, a gyönyörű fáját, nem tudta élvezni semmijét. Be volt ragadva a nézőpontjába. Aztán 3-4 év múlva azt hallottam, hogy elszegényedett. Egyáltalán nem csodálkoztam, mert egy ilyen ember óhatatlanul elszegényedik.
Úgyhogy érezd jól magad, az nem foszt meg attól, hogy elérd a Móksát. Másrészről gyorsan megkapod a Móksát, mivel elégedett vagy.
De tisztában vagy azzal, hogy az élet élvezetéhez pénz is kell. Itt lép be az Artha, de az egész akkor jön el, ha Dharmikus vagy.
Alapvetően ez azt jelenti, hogy empatikus vagy, és áramolsz az élettel. A Dharma egyik jelentése "az áramlat". Az élet áramlik. A "Dharma" szónak nagyon sok jelentése van. Áramolni az élettel, segítőkésznek lenni, annyi, mint Dharmikusnak lenni.
Ezért van, hogy az Álajában azzal kezdjük, hogy Dharmikusnak lenni. Természetesen utána gyorsan rátérünk az egészségre. Ha egészséges vagy, akkor jó energiáid és helyes gondolataid vannak. Tehát az egészséggel folytatjuk. Aztán az Ajsvarjam (bőség) következik. Utána a Káma, a vágyak beteljesítése. Nemcsak beteljesedés, hanem a világi dolgok élvezete.
Élvezned kell a világi dolgaidat, a kocsidat, az ételedet, a házadat, a feleségedet, a gyerekeidet és mindazt, amit csak akarsz - az örömed a kultúrádtól és az országodtól függ, bármi is van ott. Élvezd mindazt, amit csak akarsz. Ne tagadd meg magadtól az élvezeteket. Még ha nem is éred el a Móksát, ha evilágon örültél, akkor majd szép létsíkokra kerülsz, melyek tele vannak örömmel. De ha itt egy szörnyű életed volt, a lókák, ahova elkerülsz is szörnyűek lesznek. Követi az ottani élet az ittenit.
Ezért volt az, hogy az ősi Egyiptomiak, a fáraó követői szép dolgokat tettek az elhunyt mellé, hogy a másvilágon élvezhesse. Nagyon alaposan tisztában voltak a másvilág természetével.
Még nem mondtam el mindent erről. Ezért készítettek elő dolgokat a másvilágra.
Egyszerűen csak annyit kell tenned, hogy élvezed ezt a világot, a házadat, a kocsidat, mindent. Még azok a követőink is, akik nem érték el a Móksát, kocsit vezetnek a másvilágon. Feltehetően nem voltak itt elégedettek és nem volt elég örömben részük, ezért örömüket lelik abban odaát, hogy kocsit vezetnek. Ha nincs Móksa, akkor is örülhetsz a túlvilági életnek, egyébként a magasabb létsíkokra menni maga is egyfajta Móksa.
Tehát a nem-felébredett embereknek használniuk kell a szándékot, lehetőleg erős vizualizációt és az akaraterőt, hogy élvezzék ezt a világot. Ez a nem-felébredettek számára van.
Tegyük fel, hogy Felébredett vagy (most hagyjuk a megvilágosodottakat). Még a felébredett személy is egyszerűen áramlik az élettel. Számára nem jön szóba a Szabad Akarat, csak egyszerűen megy az élettel.
Te képtelen vagy az élettel áramolni. Még a múltadon sem gondolkozol, pedig ha megtennéd, azt is látnád, ami következik.
A Felébredett személynek nincs szándéka, erőfeszítése vagy akarata. Úgy áramlik az élettel, ahogy a sas repül. A varjúnak csapkodnia kell a szárnyával, de a sas nem teszi. Ő csak vár a szél áramlataira, és mikor eljön, beleveti magát és órákig vitorlázik vele együtt. A felébredett ugyanolyan, mint ez a sas, csak áramlik az élettel, de te nem vagy ilyen. Te csak varjú vagy. Úgyhogy legyél varjú és ne képzeld magad sasnak. Ez a különbség.
14. kérdés. Köszönöm, Bhagavan. Pádapranam, kedves Srí Bhagavan.
Srí Bhagavan arról beszél, hogy tervezzünk és haladjunk előre. Ugyanakkor arról is, hogy áramoljunk az élettel. Hogyan értsük ezt?
SRÍ BHAGAVAN: A nem-felébredettnek rendszeresen tervre van szüksége., rövid és hosszú távú tervekre egyaránt. A rövid távú tervek néha elbuknak, és ha ez megtörténik, az emberek annyira megijednek, hogy nem csinálnak hosszú távú terveket. Pedig a hosszú távú tervek rendszerint nem siklanak félre, de nekik fogalmuk sincs erről. Hosszú és rövid távú terveket is kell készítened.
Fontos, hogy tiszta elképzelésed legyen, amit képes vagy vizuálisan megjeleníteni, legyen szándékod és erőfeszítésed. Így kell élned az életed. Ez automatikusan megadja neked a felébredést és megvilágosodást. Ez megadja a Móksát. Megad neked mindent. Erre összpontosíts.
Egyél és élvezd az ételt. Élvezd a kocsidat, a nemi életet. Élvezz mindent. Ne mondd, hogy "ez rossz, mert nem hozza el a Móksát". Egyáltalán nem így van. Másrészről az, hogy feladod ezeket a dolgokat, nem vezet a Móksához, sem a felébredéshez. Ezért van az, hogy a legtöbb szannjászi (lemondott ember) nem jut el oda.
Van sok grahaszta (házas ember), akiket felvettem a Telegram csoportba, ők hús-vér valódi emberek, és mind megvilágosodottá váltak, pedig nem is keresték.
Pont ma osztottam meg ezt. Volt egy hölgy, akinek fogalma sem volt a megvilágosodásról, nem is kereste, csak valami kapcsolati problémája volt. Mikor ez rendbe lett téve, a hölgy megvilágosodott, bár még most sem tudja, hogy az lett.
Míg azok a szannjászik, akik küzdenek és szenvednek a Himalájában, nem haladnak egy centit se. Megszerezhetnek egyes sziddhiket (különleges képességeket), szert tehetnek erőkre, az elme kiteljesedésre, és néha elérik a gondolatok nélküli állapotot. De a gondolatok nélküli állapot nem azonos a megvilágosodással. Ez történik.
Tehát azt mondjuk, hogy élvezd az életed. Ne szégyelld, ne legyen miatta bűntudatod. Elérhetsz dolgokat és bármi is az, élvezd. Az a baj, hogy vannak benned egyfajta rossz programok, melyek megakadályozzák, hogy jól érezd magad, mint az a gazdag ember, akiről az előbb beszéltem. Mindene megvolt, de semmit nem élvezett belőle. Volt benne valami olyan program, ami megakadályozta, hogy bárminek is örüljön.
Élvezni kell az életet. Láttam szegényeket, akik nagyon örültek annak a kevésnek, amijük volt. Ez a kulcs.
Tehát vissza a nem-felébredetthez. Nagyon tisztán tudnia kell Iham-ra fókuszálni. Terveznie kell, célkitűzésre és erőteljes vizualizációra van szüksége, fejlesszen ki képességeket, ilyesmi.
Ha erős köteléket építesz ki Paramdzsjóti Ammabhagavannal, akkor a Kegyelem természetes módon áramolhat. Az a baj, hogy nincs kapcsolatod. Olyan kapcsolat kell, mint az anyáddal, az apáddal, testvéreddel, vagy akit akarsz. És beszélgetned kell, úgy, mint a családtagjaiddal. Panaszkodjál: "Bhagavan, mégis, mi ez?! Ez szörnyű! Miért történik velem ilyesmi? Miért teszed ezt velem?" Vitatkozzál, veszekedjél, építs kapcsolatot, aztán majd láthatod a csodákat.
Nem beszélgettek. Az ima alapvetően beszélgetés kell legyen. Úgy kell beszélned a Paramdzsjóti Ammabhagavanhoz, mint ahogy egy emberhez beszélsz. Veszekedj és lépj fel igényekkel. Természetesen jelen kell lennie a szentségességnek és tiszteletnek. A veszekedés során nem használhatsz bármilyen szavakat és nem beszélhetsz úgy, ahogy akarsz. Mindenekelőtt tudnod kell, hogy kihez beszélsz, mi vagyunk Paramdzsjóti Ammabhagavan.
Tudnod kell, hogyan kapcsolódj. Barátként kapcsolódj hozzánk. Veszekedhetsz Ammabhagavannal, de tisztelettel és szentséges módon tedd. Tudnod kell, kik ők és ennek megfelelően kell viselkedned. Nem azért, mert megbüntetnek, vagy bármi ilyesmi, hanem mert ez a módja, hogy Ammabhagavannal viselkedj.
15. kérdés Köszönöm, Bhagavan. Pádapranam, kedves Srí Bhagavan.
Mi az önzetlenség? (1)
SRÍ BHAGAVAN: Tehát ez a fajta önzetlenség más egy felébredett és egy nem-felébredett esetében, ezért jönnek létre ellentmondások. A nem felébredett emberek önzetlenségéről beszélek.
A legokosabb dolog önzetlennek lenni, mivel ezzel is magadat elégíted ki. Ha önző vagy, az buta dolog, vagyis az intelligencia hibája. Pragnyá Aparada (2) történik.
Ha csak önmagadra figyelsz, az az intelligencia hibájához vezet, ami miatt mindenféle hibát követsz el. De ha önzetlen vagy, az intelligencia kivirágzik és a dolgok úgy fognak menni, ahogy szeretnéd, hogy menjenek. Dharmikussá válsz. Például, ha segítesz másoknak, akkor okvetlenül te is kapsz segítséget. Próbáld ki és majd meglátod. Sok követő megpróbálta és visszajelzéseket adtak arról, hogy minden megváltozott.
Volt egy ember, azt hiszem Nellore-ból származott, elment 30 vagy 40 napra embereknek segíteni, már nem emlékszem, és mikor Coimbatore-ba ment, azt találta, hogy minden úgy történt, ahogy szerette volna.
Buddhához képest hét nap alatt láthatod a hatást, úgyhogy a segítőkészség kifizetődő számodra. Ez olyan, mint egy sejt. Ha veszel egy sejtet, ott van a sejtmag, mitokondrium és más elemek, melyeknek elfelejtettem a nevét. Ezek már évmilliók óta független elemek, de a sejt érdekében mindannyian egyesültek és elkezdték segíteni egymást. A sejtmag segíti a mitokondriumot és a mitokondrium is segíti a sejt más elemeit, amiknek most nem tudom a nevét. Tehát ezek az elemek alapvetően önzők voltak, de most együttműködőkké váltak. Összefogtak és működtetik a sejtet. A sejtek összefogtak és működtetik a szerveket. A szervek összefogtak és energiával látják el a testet.
Mindenütt láthatod ezt a természeti törvényt: ha segítesz másoknak, TE nyersz rajta. ERRŐL a segítőkészségről beszélünk, nem arról, hogy szabadulj meg az énedtől. Egyáltalán nem. NEM arról, hogy ne legyél én-központú.
Például, elmész és segítesz az embereknek, hírnevet szerzel vele és az emberek nagy fontosságot tulajdonítanak neked, aminek örülsz. Ez a különbség. Ez az Öröm. Nincs ezzel semmi baj. Sajnálatos módon egyes emberek ezt úgy értelmezik, hogy nem lehetsz én-központú. Mi azt tanítjuk: "Légy én-központú, de okosan."
Tehát ha teljesen önző vagy és egyáltalán nem törődsz másokkal, akkor ez az intelligencia tévedése. Másrészt, ha segítőkész vagy, azzal az éned is kiteljesedik. Ezt értjük alatta. Menj és próbáld ki.
Nem olyan különleges dolgokról beszélünk, hogy az én eltűnik, mint Buddha vagy Rámana esetében. Nem ilyesmikről beszélünk. Amikor azokról a dolgokról beszélünk, akkor megmondjuk, hogy arról beszélünk, és ez a felébredetteknek szól. Amikor megadjuk a felébredést, amikor beprogramozunk, akkor majd azt is megmondjuk, de most nem arról beszélünk.
Egyszerűen Iham-ról beszélünk, és hogy hogyan legyen jó életed. Mikor egyszer ez elvétetik, akkor arról automatikusan gondoskodunk. Akkor annak érdekében gyorsan megváltoztatjuk a programokat.
Egyébként is, a felébredés vagy megvilágosodás olyasmi, aminek eléréséért nem tudsz tenni semmit. Ha akarod, próbáld ki, és majd meglátod. De (Itt, Iham-ban) megteheted ezeket a dolgokat. Ezekre figyeljél.
16. kérdés Köszönöm, Bhagavan. Pádapranam, kedves Srí Bhagavan.
Bhagavan, beszélnél nekünk a Jugákról (világkorszakok) és az Aranykorról?
SRÍ BHAGAVAN: Beszéljünk először a Jugákról. Két kör van. Az egyik a Nagy kör - Szatjajuga, Treta Juga, Dvapar Juga és Káli Juga (Aranykor, Ezüstkor, Bronzkor és Vaskor). Például a Káli Juga körülbelül ötezer évvel ezelőtt kezdődött és 144 ezer évig tart. Ez a Nagy Kör. Most nem kell törődnünk a Nagy Körrel 144 ezer évig, talán a Föld akkor már nem is fog létezni. De ez a nagy kör, és vannak körforgások fentről le és lentről fel, emelkedő és lesüllyedő körök.
Van egy kisebb kör, ami 26 700 évig tart. Ennek szintén van Szatjajugája, Treta Jugája, Dvapar Jugája és Káli Jugája, mely lefelé áramlik a Szatja Jugától a Káli Jugáig.
Ebben a körben a Káli Juga ötezer évvel ezelőtt kezdődött és már vége. Beléptünk a Dvapar Jugába és a felemelkedő körön vagyunk. Lejöttünk és most elindulunk felfelé, ezért vagyunk a Dvapar Jugában.
Mikor történt ez a Dvapara? Az atombombával kezdődött. Minden körnek van egy központi nézőpontja, ahogy az emberek a dolgokat értelmezik.
Az atombombával az emberek tisztába jöttek, hogy az anyag és az energia egy és ugyanaz. Korábban, a Kálijuga-felfogásban az anyag és az energia két különböző dolog volt. Az anyag volt az elsődleges. Az atombomba ezt megváltoztatta. Természetesen ezt az indiaiak tudták, mielőtt Einstein rájött volna. Einsteinnek kétségei voltak, de az atombomba világossá tette, hogy az anyag egyenlő az energiával. Ez egy paradigmaváltás volt és véget vetett a Káli Jugának.
A Kálijuga alapvető nézőpontja, miszerint az anyag és energia különbözőek, eltűik minden a politikai, vallási és mindenféle nézetek szempontjaival együtt. A Kálijuga annyit tesz, hogy különbözik az anyag és az energia. Mindegy, hogy pszichológiai, filozófiai, vallásos, vagy bármilyen tanítás, politikai vagy gazdasági, minden ezen alapult.
Aztán ahogy előre haladtunk a Dvapar Jugába, az lett a nézőpont, hogy "ami van, mindaz energia" - ez vette át a helyet. Mostanra eszerint megváltozott a zenénk, a táncunk, a politikánk, a gazdaságunk és az egészségünk is. Épp most zajlik a változás. Természetesen még a Kálijuga is jelen van, ez a "Szandja vela" (alkonyi időszak). Tehát elmúlik a Kálijuga és beköszönt a Dvapar Juga, és mindkettő jelen van egyszerre. Úgyhogy azt látod, hogy az emberek rombolják a természetet, kegyetlenek az állatokhoz, mindezeket a szörnyű dolgokat láthatod, de azt is, hogy még a gyerekek is elkezdtek törődni a klímaváltozással, az állatokkal, az egészségügyi kérdésekkel, és ilyesmi. Tehát látjuk a Dvapar Juga tendenciákat is, és még itt vannak a Kálijuga szokásai is, mindkettő egyszerre történik.
A következő, ami meg fog jelenni, az a Treta Juga, ahol az elsődleges felfogás az lesz, hogy "információ minden", amiről már beszéltem.
Tehát ebben a Dvapar Jugában elmúlik minden, ami a Kálijugában történt. Mindezeket a vallásokat ötezer évvel ezelőtt alapították, minden filozófia, az "izmusok" mind eltűnnek a Dvaparában. Ezért mondom, hogy a vallások majd kihunynak. De az, ami az ezelőtti (a legutóbbi) Dvaparában volt, ötezer évvel ezelőtt (mielőtt ez a Kálijuga beköszöntött volna), az itt lehet. Meg az is, ami még azelőtt jött létre, majd később az is eljön.
Ezután belépünk a Treta Jugába, ahol "minden információ", és ami a Dvaparában felépült, eltűnik. Egész kicsi új dolgok jönnek létre. Kicsi filozófia, új pszichológia, új technológia, minden, ami a Dvaparában létrejött, eltűnik a Treta Juga kezdetén és Dvapar Juga végén. Ekkor valami új fejlődik ki.
Aztán, ahogy a Szatja Jugába kerülünk, a Treta Juga minden felfedezése és eredménye eltűnik. A Szatja Juga emberei mindent úgy látnak, mint Tudatosság. Minden csak Tudatosság. Most erről csak beszélünk, de akkor ők látják, hogy Tudatosság minden. Ez a Szatja Juga minősége és birtoka. Az emberek már éltek így, mielőtt a lefelé áramló kör megkezdődött volna. És ami a Treta Jugában történt, eltűnik.
A Szatja Juga nagyon, nagyon másmilyen lesz. Ha be akarsz indítani egy motort, egyszerűen rá kell nézned, és a motor "Huss!" beindul. Ha fel akarsz gyújtani egy villanykörtét, csak ránézel és égni fog. Minden dolog tudatosság-alapon működik. Ha beugrasz egy Puspaka Vimánba (egyfajta repülő), akkor az repülni fog. Úgyhogy minden más lesz a Szatja Jugában, minden megváltozik.
Aztán az is elindul lefelé, a leszálló körbe. De nem egyforma minden Szatja Juga. Nem egyforma minden Treta vagy Dvpara Juga. Megváltozik, ahogy megy körbe, felemelkedik és alászáll, körkörös rend szerint.
Tehát én két Aranykorról beszélek, 1-es és 2-esről. Az 1-es Aranykor már elkezdődött 2011 végén. Az már el is kezdődött akkor, de aztán újra elmosódott a kép. Folyamatosan nézzük, bele tudunk nézni a múltba és a jövőbe, de a dolgok nem állandóak. Annyi világos, hogy az 1-es és 2-es Aranykor eljön és nincs mit tenni ezzel.
Tehát 2012 elején kezdődött, de 2050-re mindenki tudni fogja, hogy elérkezett az 1-es Aranykor. Drámai változások lépnek fel a világban és az életben, melyek természetesen szintén megismerhetők. Tudni fogjátok, hogy eljött az Aranykor.
Hogy meddig fog tartani, azzal nem vagyunk teljesen tisztában, de ahogy most látszik, a 2-es Aranykor nem történik meg az elkövetkezendő 1500 évben. A legkorábbi időpont 500 év múlva lehetséges.
A 2-es Aranykorban tízezer emberről beszélünk. Ez világossá vált. Ez a tízezer viszont nem emberi lény, mi emberek teljesen eltűnünk. Nemcsak az, amit felfedeztünk, a tudományunk, a filozófiánk, a technológiánk, a kultúránk, minden teljesen kitörlődik. Mi magunk is kitörlődünk.
Ahogy előttünk voltak a Neandervölgyi, majd a Cro-magnoni emberek, majd a Homo Erectus, némelyiküknek jobb temetésük volt, mint nekünk. Természetesen egyes génjeik belekeveredtek a miénkbe. Nekik is gyönyörű temetésük volt, ami annyit jelent, hogy csodálatos megértésük volt a "Túlvilágról". Nagy misztikusaik lehettek, különben nem lehetett ilyen temetésük. De mind eltűntek. Nem gondolhatjuk, hogy felsőbbrendűek vagyunk náluk.
Úgyhogy mi is eltűnünk. Naponta oly sok faj hal ki. Mi van bennünk olyan különleges? A legutóbbi nagyon fontos a Neandervölgyi volt. Talán a Neandervölgyiek egyek voltak Andzsaneja Szvámival (Hanumán). A Vánarák (3) lehettek a Neandervölgyiek, nem tudhatjuk.
Tehát el fogunk távozni. Legkésőbb mostantól 1500 év múlva már nem leszünk ezen a bolygón. Egyszer és mindenkorra mindannyian el leszünk söpörve. De már 500 év múlva is megtörténhet. Ez lesz az emberi faj vége.
Úgyhogy ez a tízezer ember, akikről a 2-es Aranykor kapcsán beszélünk, már egy új fajhoz fog tartozni. A fej-test arányuk 1 a 9-hez, nem esznek, tudnak repülni és úgy néz ki, a Kozmikus Tudatosságban vannak, olyanok, mint az istenek. Ők felemelkednek és mi eltűnünk.
Ez a helyzet az Aranykorokkal. Jelenleg az Aranykorok kombinálódnak a Jugákkal, a Dvapar Juga, Treta Juga és Szatja Juga az 1-es és 2-es Aranykorban jön el. Azok is eljönnek, de mások lesznek, mint az előző Szatja, Treta és Dvapar Jugák.
Úgyhogy örülnöd kéne, hogy egyszer mind eltűnünk és ki leszünk söpörve. Vége. Sok embernek teszik ez. Mi a különbség a szúnyogok és köztünk? Nincs nagy különbség. Menjünk.
17. kérdés Köszönöm, Bhagavan. Pádapranam, kedves Srí Bhagavan
Bhagavan, beszélnél arról, hogy az Ekam és Ekatvam miben hasonlít, és miben különbözik egymástól? (4)
SRÍ BHAGAVAN: Erre már nagyon sokszor válaszoltam, de úgy látszik, ez a kérdés valahogy itt-ott újra és újra felvetődik.
Vannak hasonlóságok és különbözőségek. Abban hasonlítanak, hogy mindkettő az emberiséggel törődik, A-tól Zé-ig. Mindkettő szeretné lefedni az emberi élet összes oldalát.
Ekatvamon kívül Ekam is egy közösség, de mindkettő másik fán nő. Az eredeti fa az Ekatvam volt, és ezen a közösségen kívül létrejött Ekam.
Például a kereszténységbe beletartoznak a katolikusok, protestánsok és más közösségek. A római katolikusok számára a Szűzanya rendkívül fontos, de protestánsok számára nem. Ez egy különbség. Az egyik ember ezt, a másik azt szereti, némelyik pedig mindkettőt. Az általános különbség és elválasztás világosan feltűnik a katolikusok és protestánsok között. Ugyanez van a buddhizmusban, a Mahajána és Hinajána irányzatban, vagy az iszlámban, ahol vannak síiták és szunniták, mindenütt van ilyen. Ekam egy természetesen kifejlődött valami.
Ekam az Univerzális Intelligencián alapul, de ez nem azt jelenti, hogy valami ellen van. Attól, hogy az Univerzális Intelligencián alapul, te még fókuszálhatsz az Istenire, a személyes Istenire vagy Ammabhagavanra, ha akarsz, de az ő fő fókuszuk az Univerzális Intelligencia.
Míg Ekatvam fő fókusza Paramdzsjóti Ammabhagavan. Ez van a központban. Itt el kell mondanom, hogy van a fizikai és a Dzsjóti Ammabhagavan, amely úgy is használatos, hogy Paramdzsjóti Ammabhgavan. (5) Azért hívják így, mert be tud lépni és ki tud jönni a Paramdzsjótiból, amit az emberek is láthatnak. Rámalingát és Jézust is láthattad, ahogy belép és kijön. A legtöbb Fénylény képes bemenni és kijönni a Paramdzsjótiból. Az Úr Krisna is tudta, ezért Ő Paramdzsjóti Krisna. Ugyanígy Paramdzsjóti Siva. Mindegyikükre vonatkozik ez.
Tehát mi Fénylények vagyunk, akik ki- és belépnek a Paramdzsjótiba, ezért hívnak minket úgy, hogy Paramdzsjóti Ammabhagavan. Ez a fizikai Ammabhagavan itt van lent, hogy segítsen összekapcsolni téged a Paramdzsjóti Ammabhagavannal. Ma itt vagyunk, holnapra már talán elmegyünk. Létrehozunk egyes struktúrákat, szervezeteket, utakat-módokat, hogy átadjuk neked a tanításokat. Mi nem vagyunk fontosak, csak segítünk neked a Paramdzsjóti Ammabhagavannal összekapcsolódni. Azok halhatatlanok, de mi halandó lények vagyunk. Ők viszont halhatatlanok.
Ilyen volt Sridi Szai. A Paramdzsjóti Sridi Szai halhatatlan. Természetesen mi mind egyformák vagyunk, a fizikai forma eltűnik.
Tehát itt az Ekatvamban a középpontban Paramdzsjóti Ammabhagavan áll és a fő fókusz az ima, Diksa, imádás és a kapcsolat kiépítése Paramdzsjóti Ammabhagavannal.
Ott, Ekamban a fő fókusz a meditáción van. Ott meditatív állapotokat használnak. Nagyon erős meditációk ezek, mivel mind Krishna, mind Preetha mély állapotokba képes menni, melyek hatással vannak az emberekre. Nagyszerű meditatív állapotokba viszik magukkal az embereket. Bevisznek a meditatív állapotba, ők is bemennek és hatnak rád. Alapvetően ezt csinálják.
Mi Diksát adunk, de azt ők is. Krishna része ennek a jelenségnek. Ő szerves része a jelenségnek és mi, Ammabhagavan keresztüláramlunk rajta, mert ő tökéletesen össze van hangolódva velünk, és ezért átáramlunk rajta, mikor Diksát ad. Egyébként meditatív állapotba megy, és ez segít az embereknek. Mivel össze vagyunk hangolódva, átáramlunk rajta. És Preetha, mivel a felesége, ővele van összehangolódva, és a Diksa rajta is átáramlik. Beáramlik Krishnába, őbelőle Preethába és aztán kiárad. Ők ezt csinálják.
Ha Ekamról van szó, helyes a felfogásuk, ahogy a miénk is.
Például, egyes templomokban vannak vigrahák (képmások). Tegyük fel, bemegy valaki és így imádkozik a vigrahához: "itt ül mellettem a bácsikám és azt akarom, hogy megöljék". A való életből hozok neked példákat. És a nagybácsi is imádkozik a másik személy haláláért. És akinek erősebb az imája, az fog beteljesedni. Ugyanaz a templom, ugyanaz a szentkép vagy szobor, de másért imádkoznak. Úgyhogy ez csak felfogás kérdése.
Ekam számára fontosak a napsugarak. A napsugár eléri a Sikaram (legfelsőbb) pontot és leér az Arany Gömbbe, amely számukra Hiranja Garba. A Hiranjagarba a Rigvéda első versében van megemlítve. Aztán a Pradzsápati jön a Hiranjagarbából, és így tovább (6). Az ő fókuszuk a Hiranjagarba, mert Ekam az Univerzális Intelligencián alapul, amely onnan ered és kifolyik a világba. Egyes esetekben nagyon erőteljes tud lenni, főleg, mikor Krishna és Preetha vezeti a programot. Ezt csinálják ott.
Az Ekatvam követői ugyanezt az Ekam nevű templomot Paramdzsjóti Ammabhagavan templomának tekintik, és az egésznek a szerkezete, mint egy Szúrja (nap) mandala átvezet minket a Srí Csakrába, mint bármilyen templomban. Innen be tudunk menni a mi képünkbe (a Srimurtiba). A mi Arany Gömbünk a mi tudatosságunk, de az nem a Hiranjagarba. Hiranjagarbának ők hívják. Mi, Ammabhagavan rendszerint Arany Gömb képében utazunk és mikor lejövünk, akkor öltünk emberi formát. Ez lehet pontosan ez a forma, vagy Fénylény formája - bármilyen alakot tudunk ölteni. Ezzel vagyunk azonosak - az Arany Gömbbel.
Az arany Gömb egy Arany Labdaként van ábrázolva. Ezt csináljuk, és az erő átáramlik Krishnán és Preethán, és rajtuk keresztül másokhoz. Tehát a mi felfogásunk különbözik az ő felfogásuktól, de mindkettő helyes. Az emberek bármelyiket követhetik. Akarhatják ezt, azt, vagy akár mindkettőt. Némelyeknek jobban fekszik Ekatvam, másoknak pedig Ekam. Néhányan mindkettőt akarják, ez az embereken áll. Az a lényeg, hogy hasznukra váljon. Ez csak a dolgok más nézőpontja.
Nemcsak Ekam van, vagy Ekatvam. Sok különböző úton láthatsz rá az Univerzális valóságra (ami természetesen nincs itt). Lehetsz keresztény, muszlim, buddhista, dzsajnista (7), rengeteg út van. Rengeteg tanítás van. Azt teheted, ami a legjobban illik hozzád és követheted azt, amit csak akarsz. Nem mondjuk, hogy csak Ekam vagy csak Ekatvam. Azt követsz, amit szeretnél, és működni fog számodra. Ha keresztény vagy, gyere ide és imádkozz Krisztushoz, működni fog. Működtetjük számodra. Ha muszlim vagy, gyere ide és imádkozz Allahhoz, mi megsegítünk, hogy működjön. Számunkra nem számít, hogy ki vagy, vagy mi vagy, segítünk. Ennyi. Később majd többet mondok erről.
(Srí Bhagavan megáld minket)
18. kérdés Köszönöm, Bhagavan. Pádapranam, kedves Srí Bhagavan.
Hogy működik az Álaja Darsan?
SRÍ BHAGAVAN: Azt hiszem, korábban már beszéltem erről. Alapvetően minden problémád a tíz programod miatt lép fel. Ha rendberakod a tíz programot, minden rendbejöhet.
Hogyan tesszük rendbe? A hét kósán (finomtesten) dolgozunk. Az Álaja Darsan ideje alatt a (kegyelmi) jel gyors tempóban beindítja a dolgokat és a kósákon keresztül elkezdünk dolgozni. Nem tudjuk egycsapásra megcsinálni, de ahogy részt veszel a különböző energiájú Álaja Darsanokon, akkor képesek vagyunk rendbetenni. Meg fogod látni a változásokat. Megváltozik minden.
Úgyhogy az Álaja Darsan nagyon fontos és nagyon erőteljes. Ezzel készülhetsz fel arra, hogy Muktává válj.
Hogyan készítünk fel erre? Legtöbbször maga az Álaja Darsan Muktává tesz, egyébként pedig egy jó felkészülést biztosít számodra, hogy felkészült legyél.
19. kérdés. Köszönöm, Bhagavan. Pádapranam, kedves Srí Bhagavan.
Mi a megvilágosodás?
SRÍ BHAGAVAN: MI a megvilágosodás? Ez az utolsó kérdés?
(A Dasza azt mondja, van még egy kérdés, Bhagavan. Bhagavan nevet)
Rövid választ adok.
Az emberek csak létezgetnek. Ha elkezdesz élni, az a megvilágosodás. Ezért van, hogy más-más emberek számára a megvilágosodás is másmilyen. Láthatod a Telegram-csoportban, hogy mennyiféle. Néhány emberen én magam is meglepődöm. Fogalmuk sincs a megvilágosodásról. Az a hölgy, akiről az előbb beszéltem, neki sem volt róla fogalma.
A megvilágosodás egyedi. Ha 7 milliárd ember van ezen a bolygón, akkor minden egyes ember számára egyedi. A te megvilágosodásod a tiéd, ennyi az egész.
Láthatod, hogy Rámana különbözik Aurobindótól. Aurobindo különbözik Rámakrisnától. Rámakrisna különbözik Buddhától. Buddha különbözik Mahavírától és Mahavíra pedig Gosalától. Makkaligósa is másmilyen. A megvilágosodásnak nagyon sok variációja van.
Az egyik variáció lehetsz te magad. Miért kell összehasonlítani az egyiket a másikkal? Te valami más lehetsz. Te önmagad lehetsz és megvilágosodásod olyan, mintha neked tervezték volna.
Az alapvető dolog, ami általános: az hogy elkezdesz élni. Megtudod, milyen az, hogy élet. Mindannyian csak létezgettek, mindegy, milyen nagy ember vagy, lehetsz akár Trump, vagy Bill Gates, vagy bárki. Nem élsz, csak létezgetsz. Még az útszéli koldus is élővé válik. Találkoztam hétköznapi emberekkel, akik megvilágosodottak voltak, de még csak nem is tudtak róla. Épp mostanában találkoztam és beszéltem velük. Tökéletesen megvilágosodottak voltak és életük minden percét megélték.
Tehát majd meglátjuk, mi a megvilágosodás a te számodra.
20. kérdés. Köszönöm, Bhagavan. Pádapranam, kedves Srí Bhagavan.
A Dharmában miért használunk ilyen szavakat, hogy "Kalki" és "Isten", ha Bhagavan mindkettőt tagadja?
SRÍ BHAGAVAN: Azt akarjátok, hogy megálljunk? (Bhagavan nevet és azt mondja:) Mivel ez volt az utolsó kérdés, abbahagyom, és ezt legközelebb nézzük meg. Most vissza az Álaja Darsanhoz.
SZERETLEK, SZERETLEK TITEKET
Jegyzetek:
-
A tanításokban rendszeresen előforduló "other centered" kifejezést, ami szó szerint más-központúságot jelent, a szövegkörnyezettől függően segítőkészségnek, önzetlenségnek, együttműködőnek, másra figyelőnek vagy empatikusnak fordítom. Mindezek az adott kifejezés szinonimái, melyek kifejezik a lényeget, de ezt a kifejezést, hogy "más-központú", a magyar nem használja.
-
Pradzsnyá= bölcsesség, Aparadha =hiba (szanszkrit)
-
vánara= majom (szanszkrit) A Vánarák a Rámajánában Ráma szövetségesei, vezetőjük Hanumán
-
Ekam=egy, Ekatvam= egység (szanszkrit)
-
Dzsjóti=fény, param, parama= felső, legfelsőbb, vmin túli (szanszkrit)
-
Hiranja= arany, garba=anyaméh, vagy egyéb ilyen mindent beburkoló dolog. A pradzsápati szó szerinti jelentése a szülöttek (teremtmények) ura (szanszkrit)
-
Vallási irányzat Indiában, követői mindenekfelett tisztelik az élet minden formáját
|