Diksa : Sr Bhagavan a szeretetrl |
Sr Bhagavan a szeretetrl
2025.07.09. 16:17

Erre akkor lehet csak rjnni, ha megtrtnt (vagy legalbb elkezddtt) a Szv kivirgzsa, hogy amit mi, htkznapi emberek "szeretetnek" hvunk, az csak valami halvny visszfnye az egsz Univerzumot sszetart kozmikus ernek.
Azt gondoljuk, hogy az a szeretet, amikor beleszeretnk valakibe, vagy a gyereknkhz, a bartainkhoz vagy akr a kedvecc llatunkhoz fordulunk, de annak nagy rsze hormon-mkds, vagy valami hiny betltse. Ez a rossz hr, viszont az a j, hogy ha kivirgzik a Szv, akkor teljes hozzfrsnk lesz ahhoz, amit "felttelek nlkli szeretetnek" neveznek, vagyis, amikor csak VAN. Ez egy MEZ, amiben minden ltez helyet foglal, s csak a srlseik, s ennek kapcsn kialakult elkpzelseik akadlyozzk meg, hogy mindig, mindenki folyamatosan tapasztalja.
Albb hrom tants kvetkezik Sr Bhagavantl a szeretet tmjban
SRI BHAGAVAN a SZERETET s az n kapcsolatrl
Az n ltezse illuzrikus, az n valjban nem ltezik. Az rzkszervi szleletek sszehangolsbl keletkezett s az sszes pszicholgiai tartalom hozza ltre, nincs nll ltezse.
gyhogy folyamatosan emlkeztetni kell: „igen, igen, ott vagy, nagyon is ott vagy”. s ez trtnik, ha valaki szeret tged, akkor folyamatos megerstst kapsz. Valsgosnak rzed a ltezsedet s ezrt ott is vagy. Ez kellemes biztonsgrzetet ad szmodra, ezrt szeretetrt knyrgsz.
Ezrt van az, hogy ha egyszer felfedezted a szeretetet s te magad leszel a szeretet, mr nem fogsz koldulni rte. Mindaz a szeretet, amirl a fiatalok beszlnek, az csak szeretet-kolduls, folyamatosan szeretetrt knyrgsz.
Ha egyszer felfedezed ezt az igaz szeretetet, akkor csak adni fogod. Befejezed a koldulst, az igaz szeretet birtoklsa mr majdnem maga a felbreds.
gyhogy ha elred a felbredst, akkor mr az n nincs ott (te nem vagy ott), s ha te nem vagy ott, akkor semmi ms nincs ott, csak a szeretet, ebben az esetben nem fogsz koldulni rte. De amg ez nem trtnik meg, addig flelem s bizonytalansg van ott.
Az n minden pillanatban sztbomlik, ezrt elkezd ragaszkodni dolgokhoz. Ez az n tulajdonom, ez az n munkm, a vgzettsgem, az zletem. Ez a nevem, a hrnevem. Mindezek a dolgok megerstenek tged, ezrt akarod birtokolni ket.
A legersebb megersts a szeretet. Ha valaki szeret tged, valaki trdik veled, ezek a dolgok tartanak fenn, ezrt fontos szmodra. Abban a percben, ahogy valaki egy nlad jobb emberbe szeret bele, neked vged.
Ez azt jelenti, hogy mr nem kellesz, s ezrt elkezdesz sztbomlani. Ezrt lehet rendszeresen olyasmit olvasni az jsgban, hogy egy fi szerelmes volt egy lnyba, a lny nem viszonozta, ezrt a fi meglte. Tallkoztam emberekkel, mg a kvetink kztt is, akik, mieltt idejttek, beleszerettek egy lnyba s ha az nem viszonozta, vagy ksbb msba szeretett, megltk vagy megnyomortottk.
Micsoda szeretet az ilyen?! Azt mondod, a legszebb lny a vilgon, meg hogy „gy szeretem t”, s abban a percben megld, mikor mr mst szeret. Ahelyett, hogy nnepelnd, hogy mg nlad is jobbat tallt. Szegny nyomorult, nem gy teszel.
gyhogy mi is ez az egsz szeretet-dolog? Amikor azt mondod, szeretsz valakit, az azt jelenti, hogy magadat szereted. Ez a helyzet. Soha nem tudsz szeretni brkit, hogyan is tehetnd? Csak magadat tudod szeretni s mikor azt mondod: „annyira szeretlek”, ez azt jelenti, hogy nagyon szeretem magam. Nagyon sok szeretetre van szksgem, hogy letben maradjak, klnben eltnk.
De tudnod kell, hogy n nem tlem el ezt, csak lerom a dolgokat, ahogy vannak. Nem azt mondom neked, hogy ne szeress bele senkibe, legyl teljes biztonsgban gy, hogy kzben nulla vagy, semmi ilyesmit nem mondok.
Mivel ez az let tnye, menj s csinld. Nem eshet bajod, n szemlyesen adok ldst. Jnnek hozzm emberek s azt mondjk, ezzel vagy azzal az emberrel ssze akarnak hzasodni, akkor a teljes ldsomat adom.
Mindenkinek a sajt szintjn kell mkdnie, amit elrt.
--xx--
Sri Bhagavan a szeretetrl
Krds: Bhagavan, pontosan mi a szeretet? Egyfajta rzelem, mint a harag, fltkenysg, vagy egy olyan er, ami az ember ell rejtve van? A szeretet szenvedshez vagy rmhz vezet?
SRI BHAGAVAN: a szeretet, amirl mi beszlnk, nem egyfajta rzelem, nem is er, amirl te beszlsz. Egyik sem ezek kzl. Ezt a szeretetet nem lehet szavakban kifejezni. Csak azt tudjuk megmondani, hogy mi nem. Nem a szl szeretete a gyermeke irnt. Nem is a frfi s n kzti szeretet.
Nem a bartod irnt rzett szeretet. Nem ktds, nem birtokls, nem trds, vagy gondoskods, egyik sem ezek kzl. Ebbl az anyagbl kszlt a vilgegyetem. Ez a vilg alapanyaga. A mi igaz termszetnk. Ez az, ami itt van. Ha egyre mlyebbre hatolsz a valsgba, ressget tallsz ott. (olyan llapotot, ami semmit nem tartalmaz). Minden csak ressg.
Ez az ressg a szeretet. Errl a szeretetrl beszlnk mi. Meg kell tapasztalni. Els szinten megvilgosodott vlsz, a msodik szinten egy isteni lnynek kell megjelennie benned s csak akkor fogod tudni, mi is ez. Klnben kvl esik a felfogsodon.
Nem tljk el azt a szeretetet, amit most tapasztalsz. Ez a szeretet tkletesen rendben van.
EZEK A SOROK A LEGFONTOSABBAK
Amit mondunk, az, hogy „az” a szeretet ok nlkli. Brkit ltsz, „az” a szeretet feltmad. Akr egy hangya, amit ltsz, „az” a szeretet ott lesz. „Annak” a szeretetnek nincs oka. Amit te szeretetknt ismersz, annak oka kell, hogy legyen. a gyereked, a hzastrsad, a bartod, s akkor szereted. Viszont, ha megtapasztalod az ok nlkli szeretetet, akkor az Egysgben vagy. Nem vagy tbb elvlasztva a kutytl (amely az indiai kultrban megvetett llat – a ford. megj.), a leprstl, a koldustl vagy a gazdag embertl. Senki nem elvlasztott tled. Teljes az Egysg. Ezrt, a szeretetnek nincs oka.
--xx--
Kvet: Bhagavan, a te kegyed ltal mindent megprblunk, hogy elrjk a felttel nlkli szeretetet.
(Sri Bhagavan nevet) SRI BHAGAVAN: nzd, te nem prblhatsz szeretni, ez soha nem trtnhet meg. Mit tudsz a szeretetrl? Csak annyit tudsz, hogy fltkenysg van benned, nzsg, harag, gyllet s a szeretet pedig hinyos, ezrt svrogsz utna. Ez az igazsg veled kapcsolatban. Te nem vagy Mahtma Gandhi, Surdas vagy Paramahamsza Rmakrisna, te csak az vagy, aki te vagy, nem gy van? Teht csak annyit kell tenned, hogy vedd szre, hogy nincs benned szeretet, akkor a szeretet elkezd automatikusan megjelenni. Prbltl szeretni, de egy szikrnyit megvltoztl brmiben is? Te pontosan ott vagy, ahol vagy. gyhogy ne akarj valami lenni, hanem legyl AZ, ami vagy. Nzzl r ezekre a szrny dolgokra a szvedben. Hogy amikor valaki jn hozzd, rmosolyogsz s azt mondod: „Isten hozott, uram!” de ez nem az igazsg, mert bell azt gondolod :”minek jtt ez ide?” Jelenleg larcot viselsz, soha nem szembeslsz az igazsggal, azzal, ami pp vagy. Az igazsg messzire van szmzve.
Ismerek olyan kvetket, akik elttem is larcot viselnek s mg velk is kijvk (Bhagavan ezt mosolyogva mondta). Mirt vegyem el az larcukat? Ez tl fjdalmas lenne szmukra. Az larc a trsadalom, neveltets, a kultra s ilyesmik miatt van s az emberek gy gondoljk, ez a tlls egyetlen eszkze. Nem tudjuk megvltoztatni.
Mikor az emberek meghzasodnak, az elejn sok rm van a kapcsolatukban. Lassan az larc (elkpzels) felkerl a felesgre s a frjre s az larcok kezdenek kapcsoldni egymssal, maga a valdi szemly visszavonul. Ekkor mr nincs rm a kapcsolatban. gy zrdik be a szved.
Szval csak annyit mondunk neked: „lgy figyelemmel a jtszmidra”. Csak csinld, ennyi az egsz. Nem azt krem, hogy szentt vagy blccs vlj. Te egy borzaszt, rmes ember vagy, nem igaz? (mindenki nevet) leld magadhoz ezt a tnyt „igen, borzaszt vagyok, rmes vagyok”. Szeresd ezt, szeresd magad s megltod, milyen nagy csoda trtnik. Felfedezed a szeretetet.
|